Tiedote: Suomen Hamsteriyhdistys ry:n näyttelysääntöjen tulkinnasta & yhteistyöstä kansainvälisten näyttelyjärjestäjien kanssa

Suomeen on perustettu vuonna 2024 toinen yhdistys, joka järjestää omia hamsterinäyttelyitään omien sääntöjensä mukaisesti ja ylläpitää omaa rekisteriään hamsterilajeille. Tämän myötä Suomen Hamsteriyhdistys ry haluaa tiedottaa jäseniään ja kaikkia hamsteriharrastajia tärkeistä tarkennuksista näyttelykäytännöissä.

Suomen Hamsteriyhdistys ryn järjestämissä näyttelyissä hyväksytään jatkossakin ainoastaan Suomen Hamsteriyhdistyksen rekisteriin rekisteröidyt eläimet. Rekisteröintiä edellytetään Suomen Hamsteriyhdistyksen näyttelysääntöjen mukaisesti osallistuessa ulkomuotoluokkiin, sekä hakiessa titteleitä näyttelymenestykseen perustuen. Tämä päätös tukee Suomen Hamsteriyhdistyksen pitkän linjan tavoitteita ylläpitää yhtenäisiä ja korkealaatuisia näyttelykäytäntöjä, ja edistää eläintenkasvatustyötä Suomen Kani- ja Jyrsijäliiton alaisena jäsenyhdistyksenä.

Yhteistyössä järjestetyissä näyttelytapahtumissa, kuten Nordic Winner -näyttelyssä, hyväksymme myös muiden näyttelyjärjestäjäyhdistysten rekistereiden rekisterinumerot. Tavoitteemme on mahdollistaa osallistuminen laajemmalle yhteisölle ja edistää kansainvälistä yhteistyötä hamsterinäyttelyissä.

Suomen Hamsteriyhdistys ry toivottaa kaikki hamsteriharrastajat lämpimästi tervetulleiksi tuleviin näyttelyihimme ja tapahtumiimme. Toivomme, että nämä muutokset palvelevat yhteistä päämääräämme: hamsteriharrastuksen kehittämistä ja eläinten hyvinvoinnin edistämistä.

Lisätietoja näyttelysäännöistä ja tulevista tapahtumista löydät yhdistyksemme verkkosivuilta sekä sosiaalisen median kanavistamme.

Lämpimin terveisin,
Suomen Hamsteriyhdistys ry