Hemsidan på svenska

Välkommen till Finlands Hamsterföreningen rf:s sidor!

talvikkoFinlands Hamsterförening är grundat år 1989. Verksamhetsområdet är hela landet. Föreningen håller också kontakt med liknande föreningar och uppfödaren från andra länder. Finlands Hamsterförening rf är Finlands Kanin- och Gnagarförbund rf:s underorganisation.

Finlands Hamsterföreningens syfte är att öka kunskapen om hamstrar, ge stöd till hamsteravel- och uppfödararbete, samt fungera som en länk mellan dem som har hamstrar som hobby. Föreningen organiserar hamsterutställningar och uppfödarkurser. Föreningens huvudsakliga användarspråk är finska.

Vår förening är till just för dig som tycker om hamstrar, från Finland eller utomlands! Genom att bli medlem får du ”Poskipussi”-tidningen som publiceras fyra gånger i året, med artiklar om hamstervård, berättelser om olika hamstrar och  mycket mer. Med första medlemsposten kommer det även ”Hoitopussin” i den finns mycket information om olika hamsterarter och om deras vård. Medlemmarna får rabatt på utställningarnas anmälningsavgifter och andra föreningens händelser.

Frågor om hamstrar?
Vår e-postrådgivning ger råd om hamtrar, utställningar och frågor om Hamsterföreningens även på svenska på adressen hamsteriyhdistys(a)gmail.com.

Vill du köpa hamster?
Bekanta dig med Hamsterföreningens godkännda hamsteruppfödaren här.

Är du intresserad av utställningar?
Utställningskalendern hittar du här.

Vill du bli medlem?
Information om medlemskap här.