Kasvattajakurssit

184214_334994733272786_289808867_nSuomen Hamsteriyhdistys ry alkoi vuonna 2012 valmistelemaan kasvattajakurssien järjestämistä, ja ensimmäinen Kasvattajan Peruskurssi järjestettiin vuonna 2013. Kursseista on tullut osa Hamsteriyhdistyksen pysyvää toimintaa. Kursseilla on osallistumismaksu, joka kattaa myös kurssipäivän aikana tarjoiltavan lounaan.

Kurssien sisältöä kehitetään kurssilaisilta saadun palautteen perusteella.

Kasvattajakurssit eivät ole pakollisia kasvattajanimen anojalle.

Kasvattajan peruskurssi

Kasvattajan peruskurssi summaa yhteen perustiedot hamsterien hoidosta ja ruokinnasta, poikasista huolehtimisesta sekä jalostuksen ja genetiikan perusteista. Kurssilla käsitellään sekä syyrialaisten hamsterien että kääpiöhamsterien kasvattamista. Peruskurssi on ensisijaisesti suunnattu aloitteleville kasvattajille, mutta soveltuu myös osaamistason vahvistamiseen jo pitempään kasvattaneille. Suosittelemme osanottajien olevan vähintään 13-vuotiaita.

Kasvattajakurssit ovat kokopäivän tapahtumia, joilla luennoimassa on näyttelytuomareita, pitkän linjan hamsterikasvattajia ja yhdistysaktiiveja. Kursseille osallistujat saavat mukaansa yhdistyksen laatimat kirjalliset oppimateriaalit, ja kurssin lopuksi järjestetään koe, jonka suorittamisesta osallistuja saa todistuksen.

Menneet kasvattajan peruskurssit:

• 27.7.2013, Helsinki
  • 16.8.2014, Helsinki
  • 8.8.2015, Helsinki
  • 5.11.2016, Turku

Tulevat kasvattajan peruskurssit:

• Tulossa vuonna 2024, seuraa yhdistyksen tiedotusta

Genetiikkakurssi

Kasvattajan genetiikkakurssi on värien, kuvioiden, turkkien ja muiden ominaisuuksien perinnöllisyyteen keskittyvä kurssi, jota suositellaan kasvatuksen ja jalostuksen perusteet hallitseville osanottajille. Kurssilla ei järjestetä loppukoetta, mutta suorituksesta saa todistuksen.

Menneet genetiikkakurssit

• 5.11.2016, Turku