Hamsterin rekisteröinti »

Ohjeet hamsterin rekisteröintiin

Kaikki puhdaslajiset hamsterit voidaan rekisteröidä.

Näyttelyiden ulkomuotoluokkiin osallistuvilta hamstereilta vaaditaan rekisteröinti 13.4.2013 lähtien. Lemmikkiluokkiin osallistuminen ei edellytä eläimen rekisteröintiä. Rekisterinumero kuitenkin vaaditaan lemmikkivalionarvon myöntämiseen.

Kirjeitse rekisteröinti on lopetettu 15.10.2016 alkaen. Jatkossa rekisteröintiä hoidetaan sähköpostitse sekä näyttelyissä.

Rekisterinhoitaja vuonna 2017

Karoliina Vainio
Tutkijankatu 5 A 59
p. 045-1383703 (HUOM. ei tekstareita!)

Rekisterikaavakkeesta

Rekisterikaavakkeita voi tulostaa tai täyttää tietokoneella Suomen Hamsteriyhdistyksen internet-sivuilta http://www.hamsteriyhdistys.fi/hamsteritietoa/esitteet-kaavakkeet/. Kaavakkeen voi myös tehdä itse, mikäli se on siisti ja sisältää SHY:n virallisessa kaavakkeessa mainitut asiat.

Pakolliset täytettävät tiedot rekisterikaavakkeessa ovat

• nimi
  • laji/turkki
  • väri
  • sukupuoli
  • syntymäaika vähintään kuukauden tarkkuudella

Sukutaulu, kasvattajan tiedot, sisarukset ja kasvattajan allekirjoitus -kohdat täytetään, mikäli ne ovat tiedossa ja mahdollisia saada. Täytä kaavakkeeseen kaikki tiedot, jotka hamsterista on olemassa!

Hamsterin nimi saa olla korkeintaan 30 merkkiä pitkä sisältäen kasvattajanimen. Välilyöntejä ei lasketa merkeiksi. Käytettäessä hamsterin nimeä esimerkiksi näyttelyyn ilmoittautuessa tai poikasten sukutauluissa tulee käyttää kasvattajan antamaa virallista nimeä. Mikäli nimeä ei ole entuudestaan (esim. eläinkaupasta ostettu hamsteri), sen voi keksiä itse. Mikäli kasvattajalla ei ole Suomen Hamsteriyhdistys ry:n ja Suomen Kani- ja Jyrsijäliitto ry:n hyväksymää kasvattajanimeä hamstereille, kasvattajanimimäistä etuliitettä ei saa olla kasvattien nimissä. Hamsterin nimi ei myöskään saa olla hyvän tavan vastainen. Nimien hyväksyminen ovat näyttelyilmoittautumisten vastaanottajan sekä rekisteröijän harkinnan varaisia.

Sukutaulun väärentäminen tai tahalliset puutteelliset tiedot ovat käytännössä asiakirjaväärennöksiä, joista voi seurata jopa yhdistyksestä erottaminen.

Poikuerekisterikaavake
Jos rekisteröit kokonaisen poikueen kerralla, rekisteröijälle ei tarvitse lähettää jokaisen poikasen papereita vaan poikurekisterikaavake, jonka löydät osoitteesta http://www.hamsteriyhdistys.fi/hamsteritietoa/esitteet-kaavakkeet/.

Poikuerekisteritodistukseen on täytettävä kaikki samat tiedot kuin rekisteritodistukseen.

Rekisteröinnin aikataulu

Rekisterinhoitaja käsittelee rekisteröinnit kahden viikon kuluessa niiden saapumisesta.

HUOM! Rekisteröinti ennen näyttelyä: Rekisteröi hyvissä ajoin ennen näyttelyn viimeistä ilmoittautumispäivää. Lähetä rekisteröinnit vähintään viimeistä ilmoittautumispäivää edeltävänä päivänä, jotta varmasti saat numerosi ajoissa! Emme voi taata, että viimeisenä ilmoittautumispäivänä lähetetyt rekisteröinnit ehditään käsitellä ajoissa.

Rekisteröintihinnasto

Hinnat 1.2.2017 alkaen:

1 hamsteri 2 €
2 hamsteria 4 €
3 hamsteria 5 €
4 hamsteria 6 €
5. ja sitä useampi hamsteri 0,50 €/kpl

Poikue 4 €

Rekisteröinti maksetaan yhdistyksen tilille Nordea FI09 1469 3000 0264 15, käytä viitenumeroa 3007! Viesti-osaan ei kirjoiteta mitään, tarvittavat viestit rekisteröijälle laitetaan erikseen.

Rekisteröiminen sähköisesti

Tallenna rekisteröitävän eläimen rekisteripaperit joko kuva- tai pdf-tiedostoksi koneellesi ja lataa ne liitetiedostoksi sähköpostiin. Katso täältä ohje kuvankaappauksen ottamiseen. Rekisteröintiviesti lähetetään sähköpostitse osoitteeseen shyrekisteri(a)gmail.com.

Listaa rekisteröintisähköpostiin rekisteröitäväksi lähetettyjen hamsterien nimet helpottaaksesi rekisteröijän työtä!

Esimerkki oikeanlaisesta rekisteröintisähköpostista:

Näyttökuva 2015-04-01 kohteessa 21.43.28

Rekisteröinti maksetaan yhdistyksen tilille Nordea FI09 1469 3000 0264 15 käyttäen viitenumeroa 3007. Pdf- tai kuvamuotoinen tallenne kuitista tulee sisällyttää liitetiedostoksi sähköpostiin rekisteröintien oheen.

Rekisteröijä lähettää sinulle paluuviestinä rekisteröitävien eläinten rekisterinumerot, jotka voit itse täyttää rekisteripapereihin.

Rekisteröinti näyttelypaikalla

Hamsterin voi rekisteröidä myös Suomen Hamsteriyhdistys ry:n järjestämässä näyttelyssä infopisteessä. Rekisteröintimaksun voi suorittaa silloin käteisellä. Tuo mukanasi 2 kappaletta rekisteritodistusta, yksi itsellesi ja yksi rekisteröijälle. Saat oman kappaleesi rekisteritodistuksesta saman tien mukaasi.

Poikuerekisteröinnin paljousalennukset kasvattajille

Suomen Hamsteriyhdistyksen ja Suomen Kani- ja Jyrsijäliiton hyväksymät viralliset kasvattajat voivat saada ennakkomaksulla paljousalennuksia rekisteröidyistä poikueista. Paljousalennukset ovat vapaaehtoisia.

• 5 poikuetta 15 €
  • 10 poikuetta 30 €
  •  15 poikuetta 40 €
  • 20 poikuetta 50 €

Maksa haluamasi paljousalennuksen summa tilille Nordea FI09 1469 3000 0264 15, käytä viitenumeroa 3007! Lähetä kuitti maksusta rekisterinhoitajalle shyrekisteri(a)gmail.com ja ilmoita kasvattajanimesi. Saat paluuviestinä henkilökohtaisen koodin, jossa on ostetun paljousalennuksen suuruus sekä myöntämispäivämäärä. Kun rekisteröit poikueita, ilmoita tämä koodi rekisteröintiviestin yhteydessä. Kaikkia poikueita ei tarvitse rekisteröidä samalla kerralla. Koodia ei voi käyttää yksittäisten hamsterien eikä muiden kuin koodin haltijan kasvattamien poikueiden rekisteröintiin. Alennuskoodia voi käyttää sekä sähköpostitse että kirjeitse rekisteröintiin.

Alennuskoodi vanhentuu sitten kun koodille maksettu määrä poikueita on rekisteröity tai koodin myöntämisestä on kulunut vuosi. Käyttämättä jääneitä koodeja ei hyvitetä.