• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

ovela

#645
Asumusten pesusta kysymys, millaisia pesuaineita käytätte?

Meillä käytössä tuollainen Ole hyvä -merkkinen ekoastianpesuaine. Hyvin laimeana liuoksena käytän mutta on riittoisaa joten tiskiharjan kanssa on hyvä hinkkailla ja jälkeenpäin vielä liottaa. Tuota on siis jatkettu pulloon valmiiksi jo vedellä ja yksi loraus riittää koko pohjan pesuun. Tuoksuu kyllä selkeästi eucalyptykselle mutta eipä se tunnu huolellisesti huuhdeltuna muoviin tarttuvan (eikä hamsterikaan näytä häiriintyvän).

Tuo on täysin ekoa ja luonnonmukaista, ei sisällä siis mitään myrkkyjä tai muutakaan ylimääräistä.

Aya

#646
blood.and.tears puhuu ihan asiaa, metsku voi kaivaa sen herneen sieltä nokasta ja lukea tekstin läpi ihan ajatuksellla. Teksti ei todellakaan ole haukkumista vaan antaa hieman ajattelemisen aiheutta yhdelle jos toiselle. Jos itse voi arvostella muiden tekemisiä, tulee myös itse osata ottaa vastaan palautetta. Enkä tarkoita, että tuo blood.and.tearsin teksti olisi suoraan vain ja ainoastaan sinulle tarkoitettu, moni muukin voisi tuota miettiä.

On hienoa, että kannatat hamsuilla isompia asioita, mutta kuten aiemmin todettu, rauhoita ja yritä kirjottaa hieman asiallisemmin.

Hyar

#647


Siinä on Karrin terra tällä hetkellä. Minusta kiva noiden tasojen kanssa, tosin korkeammassa on melko vinkurat jalat:) Sen tason takana on tikapuut.
Karri, hopeanharmaa vn 210609-091111

sasu^

#648
Hyar// tosi hieno terraario, mutta eikö tuota purua ole aika ohuelti tuolla pohjalla? :)
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

Olive

#649
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Miksi se, että useat hamsterit selvästi kärsivät asumuksessaan on asia josta ei saisi puhua? Voitte itsekin lukea kuinka yleistä hamstereiden häiriökäyttäytyminen on. Miksi? Miksi se pitää hyssytellä hiljaiseksi se aihe? Miksi siitä, että joku (minä nyt ainakin) kehottaa hankkimaan hamstereille isoja asumuksia täytyy vetää herneet nenään jatkuvasti? En keksi muuta syytä kun sen, että asia kolahtaa omaan nilkkaan. Ettekö te ymmärrä, että sen eläimen parasta minä ajattelen? Miksi te ette ajattele? Etenkin ne joiden hamsterilla esiintyy häiriökäyttäytymistä. Jos joku on oikein sydämestään ajamassa hamstereiden asiaa miksi pitää lytätä? Omituista porukkaa ei voi muuta sanoa.

Sekö, että sä täällä paasaat sun ainoaa oikeeta totuutta tarkottaa, että me muut ei ajatella hamstereidemme parasta ja että sä oot ainut, joka tekee tätä sydämmellä?

Me muut tehdään sit varmaan järjellä?
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Hyar

#650
sasu// juu oli asettelu kesken, laitoin juuri lisää :)
Karri, hopeanharmaa vn 210609-091111

sasu^

#651
Okei :) Tämä kävikin minun mielessäni.

Sitten ihan toinen asia: Onko uudesta, isommasta dunasta haittaa hamsulle, jos olen aiemmin pitänyt sitä pienemmässä? Joku sanoi minulle, että hamsteri kannattaa ensin kesyttää kunnolla, jonka jälkeen vasta hankkia uusia terra, mutta tuskin tuo 8kk vanha hamsuni enää tuosta tuon enemmän kesyynny, kun aika arka on. Ei oikein tykkää käsittelystä nimittäin..Mitä siis sanotte? ;)
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

blood.and.tears

#652
Lainaus käyttäjältä: "metsku"^Hiipi sellainen tunne, että viittasit minuun? Olisit toki voinut ihan suoraankin sanoa. Voit vaikka yksäriäkin laittaa jos haluat lisää haukkua.

Lainaus käyttäjältä: "Aya"Enkä tarkoita, että tuo blood.and.tearsin teksti olisi suoraan vain ja ainoastaan sinulle tarkoitettu, moni muukin voisi tuota miettiä.

Se on hauska että itsensä tekstistä tunnistaa ja vetäsee vielä oikeen kunnon herneet nenäänsä, koska kirjoitin asiasta yleisellä tasolla. Jos joku itsensä tekstistä tunnistaa, niin ehkä sitten onkin syytä miettiä sitä asiaa.
Se, jos minun tekstista metsku ottaa itseensä, niin mieti, miltä muista tuntuu lukiessaan sinun tekstejäsi, koska ne ovat usein henkilökohtaisesti suunnattu. Varsinkin kun kirjoitin yleisellä tasolla, keneenkään henkilökohtaisesti sormella osoittamatta  :) Mut mä vaikenen nyt, sanottavani olen sanonut, enkä jaksa alkaa lapsellisesti vääntämään kättä asiasta.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Scarlett

#653
Mökkireissulla miehen kanssa askarreltiin (no, minä toimin rakennusmestarina, ja kerroin miten ja mistä sahata ja naulata, ja itse käytin lopuksi hiekkapaperia...) hamsun kämppään kolme tasoa, joiden määrää ja sijaintia voi terrassa muutella monella eri tavalla. Kaksi tasoa ovat samanlaisia, yksi lyhyempi ja korkeampi.

Tuossa kuvaa uudesta sisustuksesta ja tasoista. Leivinpaperirulla ei sitten muuten ole terrassa, vaan sen kuva heijastuu lattialta (!). Heijastuksen paikalla on iso pahvirulla.


metsku

#654
LainaaSekö, että sä täällä paasaat sun ainoaa oikeeta totuutta tarkottaa, että me muut ei ajatella hamstereidemme parasta ja että sä oot ainut, joka tekee tätä sydämmellä?

Me muut tehdään sit varmaan järjellä?
[/quote]

Ei voi sanoa, että kaikki täällä pitäisivät hamstereitaan liian pienissä asumuksissa mutta todella suuri osa kuitenkin. Se, että edes yrittää tehdä asialle jotain on sydämellä ajattelemista. Se, että hokee vaan sitä kuinka kämppä on suositusmittojen mukainen eikä tee asialle mitään ei ole sydämellä ajattelemista. Eihän siinä sitten mitään jos hamsteri viihtyy ja on tyytyväinen mutta kun kovin moni ei ole. Ja tyytyväinenkin hamsteri varmaankin olisi lisätilasta tyytyväinen, eikö? En nyt oikein keksi sellaista elävää olentoa joka ei pitäisi siitä, että sillä on tilaa ympärillä ja hamsteri nyt ei ainakaan niihin kuulu.

Ottaako se niin pahasti itsetunnolle jos joku uskaltaa ääneen sanoa, että yleisesti ottaen ihmiset pitää hamstereitaan liian pienissä asumuksissa? Moni kyllä ajattelee niin mutta ei uskalla avata suutansa. Minä uskallan. Ei haittaa pätkääkään tämä jatkuva kimppuuni hyökkääminen täällä. Edelleen olen hamstereiden asialla ja jos edes joku ihminen tekee hamsterilleen isommat tilat ja saa jonkun muunkin uskomaan, että hamsteri tarvitsee tilaa niin silloinhan tästä on ollut pelkästään hyötyä. Toivon, että joskus tulisi aika jolloin minidunan kokoiset asumukset kiellettäisiin ja alettaisiin suosimaan enemmän häkkejä niiden monipuolisuuden vuoksi.

 Itse olen siinä vaiheessa varmaan lopettanut jo hamstereiden kanssa. Kun tulin tänne palstalle ekan hamsuni ostaneena en tiennyt hamstereista mitään. Hyvin nopeasti opin, että ne usein tekevät kaikkea sitä mitä tekevät liian pienissä asumuksissa ja järkytyin todella paljon lukiessani vastauksia asiaan. Sitä pidetään vain välttämättönä pahana vaikka asialle voi oikeasti tehdä jotain jos haluaa! Itse en ota syrkkejä enää vaikka tuon olenkin saanut tyytyväiseksi lähes 2- metrisellä linnalla. Silti on paljon eläimiä jotka saa tyytyväiseksi helpommallakin. Talvikot ovat kokemukseni mukaan paljon helpompia, ne ovat todennäköisemmin tyytyväisiä pienemmässäkin asumuksessa.

metsku

#655
Lainaus käyttäjältä: "blood.and.tears"Se on hauska että itsensä tekstistä tunnistaa ja vetäsee vielä oikeen kunnon herneet nenäänsä, koska kirjoitin asiasta yleisellä tasolla. Jos joku itsensä tekstistä tunnistaa, niin ehkä sitten onkin syytä miettiä sitä asiaa.
Se, jos minun tekstista metsku ottaa itseensä, niin mieti, miltä muista tuntuu lukiessaan sinun tekstejäsi, koska ne ovat usein henkilökohtaisesti suunnattu. Varsinkin kun kirjoitin yleisellä tasolla, keneenkään henkilökohtaisesti sormella osoittamatta  :) Mut mä vaikenen nyt, sanottavani olen sanonut, enkä jaksa alkaa lapsellisesti vääntämään kättä asiasta.

No kyllähän mä nyt itseni tunnistin, myönnän kyllä auliisti arvostelleeni muiden hamstereiden asumuksia. Useimmiten kuitenkin yleisellä tasolla eikä niinkään henkilökohtaisesti. Minä mietinkin miltä tuntuu lukea kirjoituksiani. Totuushan ei monesti miellytä, siltä se tuntuu. Kukapa nyt välttämättä haluaa ajatella sitä vakavissaan, että tosiaan, minunkin hamsterini tykkäisi isommasta kämpästä kun on ensin uskotellut itselleen (ja saanut täältä siihen vahvistusta), että miniduna on tosi jees asumus. Truth hurts.

Olive

#656
Mä en jaksa enää sanoa muuta, kun että olen täysin eri mieltä ja nostat nyt itses alustalle nyt asiasta, minkä oot ite keksinyt.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

sasu^

#657
Voisiko joku vastata tuohon minun aiemmin lähettämääni tekstiin?
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

Olive

#658
Lainaus käyttäjältä: "sasu^"Sitten ihan toinen asia: Onko uudesta, isommasta dunasta haittaa hamsulle, jos olen aiemmin pitänyt sitä pienemmässä?

Ei varmastikaan ole :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Meba

#659
Tietääkö kukaan, että saisko jostain tilattua sellasen häkkisysteemin, jossa on yhdistettynä terraario (alaosa) ja häkki (yläosa) ja vielä sellasen kokosena, että olis syrkille sopiva?  :pihalla:
Olen yrittänyt kovasti etsiä netistä, mutta löydän vain aiemmin linkittämäni Savic Habitat xl - häkin, joka on liian pieni.

Jos joku sattuis tietää  :)  Tykästyin niin kovasti tuohon malliin  :P