• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

venomenom

#675
kiitos myös tiiitulle ja metskulle. =)

juu ei tosiaan maksa vaivaa juur ollenkaan kun häkin vaan heittää siihen päälle ja sisustaa sen, ja hamsu saa paljon lisää tilaa varsinkin kun lisäilee tasoja. ton häkin löysi äiti viime kesänä lähikirpparilta kymmenellä eurolla, ja suunnilleen samankokosia käytettyjä häkkejä kuin tuo mun myydään sillon tällön 5-20e, halvimmat ilman pohjaa jota ei dunan päällä tarvita.
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

metsku

#676
^Juuri näin! Käytännössä tuollaisen lisääminen ei maksa juuri mitään eikä vie tilaakaan paljon (jollei ole kymmentä hamsteria). Tuossa on mukavuutena, että sinne saa niitä puruja mutta myös korkeutta kiipeilyyn. Turhautuneisuuteen taipuva hamsteri saa hyvin purettua energiaansa kiipeilemällä välillä häkissä ja ramppaamalla välillä alaosassa. Näitä kun näkisi enemmän!  :)  :)

Elida

#677
Yritetäänpä laittaa tähän meidän juuri sisustetusta häkistä. Häkki on kokoa 100 x 55 x 48 (korkeus). Alalaatikko on parikymmentä senttiä korkea. Jos löydän sopivan terraarion, teen noista yhdistelmän, mutta siihen asti saa tuleva syrkkipoika Eppi asua häkissään. Juoksupyörä tuohon on vielä tulossa, mutta muuten ensimmäinen sisustus on valmis. Miltäs näyttää?
http://www.ampiaistehdas.net/tanja/wp-c ... ohakki.JPG
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

nemuli

#678
Milestäni tuo Elidan sisustama häkki on oikein tyylikäs ja viihtyisän näköinen :yes:

metsku

#679
Hieno, iso häkki elida  :D  Jos hamsu paukuttelee kaltereita niin terran/muovilootan lisääminen alas voisi toimia. Vinkkinä annan, että kiinnitä pinnoihin tasoja ja kerroksia niin hamsulla on eri kerroksia :) Helppo tapa on kiinnittää pyyhe vähän niinkuin riippukeinuksi. Eläinkaupasta saa myös tasoja jotka on helppo laittaa. Meillä on hamstereilla noita pyyhkeitä ja puutasoja ym. joissa kiipeilevät mielellään.

Elida

#680
^Jep, tasojen lisääminen onkin ollut ajatuksissa. Halusin vain aluksi nähdä, millainen häkistä tulee eli millaisia tasoja siihen voi laittaa (tilasin siis netin kautta). Tuo pyyheidea ei ollut tullut edes mieleen!
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Rinsessa

#681
Moi, ajattelin että voisitte auttaa minua. Pitäisi ostaa Murulle uusi asumus. (Syrkki pk) Ja en osaa päättää, vaihtoehdot:
1. Uusi iso duna
2. Teen itse terran
3. Varastossa oleva terra, mutta teen kannen itse.


Vastatkaa kiitos. ^^

ammie

#682
^ Varastossa oleva terra varmaankin tulisi halvimmaksi, jos vaan on sopivan kokoinen.  :)

Eilen siivosin Beean dunan. On se vaan mukavaa puuhaa sen jälkeen kun on saanut vesipesu-osuuden valmiiksi.
Kuinkas muuten, voiko teidän mielestä laittaa hamsterille maitotölkin tunneliksi/mökiksi?
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Meba

#683
En oikein tiedä, että mihin tämä kuuluis joten pistän nyt tänne. Olen tässä katellu käppärille (talvikko) lasiterraariota. Hinnat näyttää olevan aika pilvissä, ainakin lähimmissä eläinkaupoissa. Onko kellään kokemusta terraarion tilaamisesta, tuleeko ehjänä perille?  :pihalla:

Oisko tämä liian pieni talvikolle; //http://www.petshop.fi/aquariums_and_terrariums/aquariums/basic_aquarium_63l.html

Ja vinkkejä saa antaa, jos jostain sais tilattua halvemmalla  :D Kirppikset olen jo soitellu lähialueelta läpi, eikä siellä kuulostanu olevan.

Elida

#684
Lainaus käyttäjältä: "Meba"Onko kellään kokemusta terraarion tilaamisesta, tuleeko ehjänä perille?

Tulee kyllä ehjänä perille tai jos on rikki, saat uuden tilalle. Lähettäminen on yleensä kuitenkin ihan hurjan kallista ja monet eivät lähetä ollenkaan (niin kuin luki laittamassasi linkissäkin).
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Meba

#685
Ohops, enpäs huomannut tuota tekstiä  :oops:

Tüna

#686
Meba; tuo on oikeen hyvän kokonen talvikolle ^^

Tässä olis mun hamsujen nykyset asumukset. Eli hamster dunassa Romeo-talvikko, 95 x 40 cm terraariossa Vaurio-syrkki (huom hieno juomapulloteline :D) ja 80 x 50 cm häkissä Valio-syrkki.

sasu^

#687
^ mistäs ostit tuon dunan ja paljonko maksoi? : )
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

Tüna

#688
Oon ostanu sen useampi vuosi sitten Keskiseltä, olisko se jotain 45 euroa maksanu sillon. :>

sasu^

#689
Okei. Kyselen, kun Tahvolle olen tässä etsiskelemässä uutta dunaa, kun tuo edellinen on niin pieni..Huomenna voisi käydä kirpparilta ja eläinkaupasta vilkaisemassa, jos ei tämä flunssa pahene kuumeeksi :)
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?