• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

Meven

#360
^ Hui :s Onneksi saitte kuitenkin pois sen sieltä!

Ne kyllä livahtaa niin vikkelää johonkin. Mä oon välillä päästänyt ton pienen ihan minialueelle tohon lattialle, ja se pysyy siinä ihan ok:sti, ku rajaa aluetta (yleensä istun itse "rajana"), mutta sitten ku se kerran pääsee jostain vähän kauemmas livahtamaan ja nostan sen takaisin keskelle, niin se ei muuta teekään, ku palaa aina samaa reittiä sinne livahduskoloon ja joka kerta yrittää juosta entistä nopeammin, josko pääsis karkuun sieltä. :D Eli tyhmänä sitten aina pilaa vapaanaolonsa, ku mun pitää nostaa se takaisin terraan, ku vauhkoontuu liikaa.. Vielä ei oo päässyt karkuun, mutta tiedä sitten, missä kohtaa käy vahinko..

MirkkuH

#361
^^mulla oli Dobby juoksentelemassa mun sängyssä ja mahtuikin kulmasta alas lattialle...onneksi seurasin mihin se meni (kävin äkkiä hakemassa taskulampun), muuten olisin ollut ihmeissäni :pihalla:  Dobby pujahti sohvan sisään...no minä otin kaikki tyynyt pois ja kallistin sohvan ja onneksi se oli mennyt sivusta sisään josta ei päässyt keskelle, silloin olisi pitänyt ottaa kirves käyttöön tai odotella xD

...ettäs tuli taas hyvä mieli: niin kiva perhe kävi hakemassa minulta robo-tyttelit, olen kyllä tavannut niin mukavia ihmisiä näitten robojen parissa touhuillessani :)

KaisaM.

#362
Koskakohan mulla on ollut viimeksi näin vähän hamsuja, meillä on 13 nenää.  :|  Mutta nyt vanha polvi alkaa olla poissa ja vauvat kasvamassa.  :sydan
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Anonymous

#363
Mä tossa laskin yks päivä et mulla on 11kpl hamsuja ikähaarukalla 1v1kk-2v joten sitten alkaa porukka väheneen. :(

Ken_G

#364
Lainaus käyttäjältä: "KaisaM."Koskakohan mulla on ollut viimeksi näin vähän hamsuja, meillä on 13 nenää.  :|  Mutta nyt vanha polvi alkaa olla poissa ja vauvat kasvamassa.  :sydan

Sama juttu täällä, vähiin on käynyt. Vanha polvi on yhtä lukuun ottamatta siirtynyt sateenkaarisillalle, mutta vauvoja on varauksessa useampia.

Juulia

#365
Aapo tänään 2v 7kk! :lov
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Minnaw

#366
Meillä taas hamsuja taas vaihteeksi yli 10kpl. Vanhojahan näistä suurin osa on ja neb varmasti nukkuu pois nyt kesän aikana, tai viimeistään loppuvuoteen (tai muuten päästään johonkin hamsumaailman ikäennätyksiin!) Meidän vanhaherra pk hunaja vn uros on jo yli 2,5vuotta ja erinomaisessa kunnossa (nappais varmaan sertit ja kumat jos näyttelyyn veisin :D). Vanhuus ei näy muussa kuin siinä, että aikaisemmin kovastikin touhottanut herra on nyt keskittynyt haaveilemaan ja herkuttelemaan häkin alimmilla tasoilla :) Onneksi meillä on nyt nuortakin verta taloudessa ja toivottavasti vielä tämän vuoden puolella saataisiin pikkuisia talvikkotaapereoitakin pitkästä aikaa!
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

HamsterSailor

#367
Meille on huomenna tulossa kaksi uutta cämpsyä, sininen ja opal :sydan

Ja tänään mennään hakemaan hamsut kesähoidosta, outo olo, kun on ollut ilman hamsuja kuukauden :)

GaneshaX

#368
Meillä oli vähän aikaa 20 syrkkihäkkiä, kun jäi noi pennut vähän niin kuin käsiin... Nyt niitä on 17  XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

kiivi112112

#369
Tuolla se hamsteri nyt häkissä on.....mutta pari päivää sitten ajattelin päästä hamsterin vähän juoksentelemaan lisäksi olin tehnyt sille lapyrintin ja istuin sen viereen lattialle
ja yhtäkkiä se hyppäsi ja puraisi minua sormesta  :shock:  :cry:  se tipahti takaisin lattialla nappasin sen nopeasti ja laitoin häkkiinsä sitten menin puhdistamaan haavan.
Se on ollut tosi säikky koko kesän eikä sitä  saa häkistä kuin väki pakolla (kun esim puhdistan häkin yms) Olen yrittänyt kesyttää sitä koko kesän tuloksetta :roll:
Nyt en enää uskalla ottaa sitä häkistä kuin hanskoilla :cry:
Mitä pitäisi tehdä???

Eve87

#370
^ mistä hamsteri on hommattu? millainen se oli tullessaan sinulle? kerro hieman taustatietoja niin on helpompi myös auttaa :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Vevve

#371
Mikäköhän kummakausi nyt on meneillään, kun mulle on tullut niin paljon niin kummallisia poikaskyselyitä.  :huh

Ihmiset ei tunnu olevan yhtään perillä lajeista, yksi halusi joskus "hamsterin" kertomatta mitä lajia, infosin hänelle eri lajit ("ai onko niitä eri lajejakin, onpa hankalaa") ja päätyivät hankkimaan ensimmäiseksi hamsteriksi syyrialaisen. Eiköhän niiltä nyt sitten kuukauden päästä ollut kolahtanut mailiin uusi sähköposti, jossa halusivat syrkkiä. Kröhöm, en ole kasvattanut ensimmäistäkään syrkkipentuetta.  :shock:
Toinen samanlainen robonkyselijä kysyi ensin yhtä roboa, kerroin lajista, sanoi hankkivansa talvikoita ja kysyvänsä uudelleen kun on talvikoita. Eiköhän siltäkin sitten mennyt taas lajit sekaisin, ja kysyi poikasia heti seuraavasta robopoikueesta  :c8

Roborovskeihin kunnolla perehtyneitä kyselijöitä on kyllä surullisen harvassa, suurin osa poikaskyselijöistä luulee niitä samanlaisiksi kuin muutkin hamsterit ja muuttaa mielensä kun luetutan heillä tämän: //http://veerasofia.net/robolemmikkina.html.

Eve87

#372
^ herättää melkoista luottamusta tuollaiset kyselijät :D mulle soitti joskus joku vanhempi ukko ja kyseli ihan ihmeellisiä, sanoin ettei tällähetkellä ole myytävänä  :D

Ihmetteli sitä että häkkikin pitää olla niin iso, kun kerroin suositusmitat. Mihinhän minihäkkiin se oli syyrialaisen ajatellut, harmi kun en muista mitä kaikkea kummaa se kyseli  :huh
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Markka

#373
Muutama kysymys:
Miten ootte puisia juoksareita putsannut?
Miten hamstereiden hampaat tarkistaa?
Mistä tunnistaa, jos hamsun kynnet ovat liian pitkät ja miten ne leikataan?

Ja syrkistä on kyse :)

^ ja ^^ Ompas outoja tuollaiset kyselijät :pihalla:
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

kiivi112112

#374
Se hamsterini on: poika, puolivuotias,eläinkaupasta hommattu ja siellä eläinkaupassa syntynyt. Kun se ekan kerran tuli meille se oli hyvin utelias uudesta häkistään ja ihmisistä. Se ei purrut tai mitään....vasta lähi aikoina se on purrut siskoani ja minua. Se ei järin pidä kosketuksesta vaikka olemme kesyttänyt sitä paljon. Lisäksi se puree paljon häkin kaltereita vaikka sillä on jyrsittävää :(  Se ei ole järin mukavaa seuraa yleensä... :(  Yritän aina ymmärtää sitä ja muistan että ne ovat yksilöitä mutta kun täällä aina lue kaikista hamstereista jotka tulevat nätisti kädelle ja eivät pure....ne saavat minut surulliseksi :(  :(  :(  :(  :(  :(