• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

Nape

#135
Mä aattelin nyt yrittää vähentää hamsumäärän puoleen, josko se auttais, kun Veikko ei silloin oirehtinut, kun meillä oli vähemmän hamsuja. Mut on surkeet fiilikset; ei haluais millään luopua noista kestään :(  Miten mun aloitteleva kasvatuskin, ilmeisesti ei mitenkään ellen keksi jotain.
LIssu pitäs astuttaa tän kuun lopulla tai siinä main, enhän mä uskalla sitäkään tehä  :cry:

EmmaTi

#136
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Mä aattelin nyt yrittää vähentää hamsumäärän puoleen, josko se auttais, kun Veikko ei silloin oirehtinut, kun meillä oli vähemmän hamsuja. Mut on surkeet fiilikset; ei haluais millään luopua noista kestään :(  Miten mun aloitteleva kasvatuskin, ilmeisesti ei mitenkään ellen keksi jotain.
LIssu pitäs astuttaa tän kuun lopulla tai siinä main, enhän mä uskalla sitäkään tehä  :cry:

Ehkä voisit laittaa osan kasvatushamsuista sijoitukseen, ja uroksiahan ei välttis tarvi itsellä olla kun niitä voi lainatakin.

Sintturainen

#137
Voi Nape  :(  Mä niin tiiän tuon tilanteen kurjuuden. Mähän jouduin lopettaan kasvattamisen kun toinen lapsi syntyi. Mulla oli hamsterit mun vanhempien luona kun asuttiin sillon vielä kaksiossa. En vaan jaksanut kahden alle 3-vuotiaan kanssa kulkea niitä joka päivä hoitamassa. Oli vaikea paikka luopua nuorista hamsuista. Vahukset jäi viettään vanhuuttaan, niiden hoidossa oma äitini auttoi.

Tuon jälkeen meidän piti luopua myös rotista kun tyttö (silloin muistaaksen 4v) laittoi kätensä niiden häkkiin ja ne puri niin pahasti että piti käyttää päivystyksessä. En vaan voinut ottaa riskiä että sama toistuu.

Onneksi tässä asunnossa on tuo pikkuinen vaatehuone jonne hamsut mahtuvat. Suunnitelmissa olisi purkaa sieltä nuo kiinteät hyllyköt ja vaihtaa vähän kevytrakenteisemmat, ja paremman kokoisen. Noissa on niin pienet hyllyt että dunat ei mahu noihin korkeuden puolesta...

Niin ja piti sitäkin vielä kirjoittaa, että ihan niin kuin Emma sanoi, kyllä pienimuotoista kasvatusta voi jatkaa vähälläkin hamsumäärällä. Meillä mahtuu tänne maksimissaan 5 hamsteria tällä hetkellä, + muutamia uroksia on sijoituksessa.

Saana

#138
Ja jos on joku hieno hamsu, jolle haluaa poikaset, niin ainahan voi kysyä kasvattajatovereilta, josko joku ottaisi sen luokseen tekemään poikaset.

Toivotaan kuitenkin kovasti, että lapsella oireet helpottuisivat! :)

Anonymous

#139
Lainaus käyttäjältä: "Saana"Ja jos on joku hieno hamsu, jolle haluaa poikaset, niin ainahan voi kysyä kasvattajatovereilta, josko joku ottaisi sen luokseen tekemään poikaset.

Toi on hyvä idea ja ois kyl hienoa ettei tarttis Napen ihan kaikista kuitenkaan luopua.

spellcaster

#140
Mitäköhän mää voisin seuraavaksi tehdä kun yritin laittaa jäsenrekisterin hoitajalle mailia kun ei jäsenkorttia kuulu vieläkään, mutta sieltäkään ei kuulu vastausta? Onkohan tuolla osoitteet oikein? Maksoin liittymiseni jo kuukausi sitten ja nyt en saa mistään ketään kiinni... Osaako joku auttaa?

Anonymous

#141
Laitoitko viestin tähän osotteeseen? mailto:kirsikankainen@hotmail.com">kirsikankainen@hotmail.com

Mustikkamaan

#142
Voi tietty olla mennyt Napen roskapostiinkin, varmasti kun huomaa nämä viestit niin kurkkaa sieltäkin :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

spellcaster

#143
Juu tuohon osoitteeseen laitoin, ehkäpä ne siten on menneet perille jos osoite on kerran ihan oikein :)

Anonymous

#144
Napelta terkkuja että kaikille joilta on tullut säpostia on vastattu ja postia laitettua, mutta kun menee pihalta sisälle tarkistaa vielä roskapostilaatikon.

Takku-Turkki

#145
Hei en haulla löytäny mitään oikein, mutta kun on mörttiröpöä eli haapahaketta ja sit löysin netistä tälläsen pyökkihakkeen: //http://www.24pets.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=2594&category_id=132&option=com_virtuemart&Itemid=1

Onks kellään siis tietoa tosta pyökkihakkeesta? Koitin netistä ettiä tietoa siitä, mutta en löytänyt muuta kuin että joillain liskoilla sitä on käytetty kuivikkeena. Mutta sinänsä, haketta kummatkin mutta käykö pyökkihake mörttirövön sijaan?  :pihalla:
Pieni tassu voi jättää suuren jäljen sydämeen.

[size=85]Syrkit, hiiri, robo ja gerbiilit.[/size]

Nape

#146
Spellcaster! Nyt olen vastannut kaikille keltä on tullut minulle sähköpostia ja yksi sähköposti oli tullut ja siihen vielä äsken vastasin. En tiedä oliko se sinulta vai keneltä, mutta jos et nyt ole saanut vastausta, niin laitatko minulle uudestaan mailin. Välillä osa viesteistä menee roskapostilaatikkoon, enkä tarkastele sitä hirveän usein.

spellcaster

#147
Juu minä se hätähousu olin  :mrgreen:  kiitos vastauksesta!  :)

Sintturainen

#148
Jännä miten noihin hamsuihin kiintyykään. Mullahan on toi pikkuinen (tai ei se kyllä enää ees oo pieni, hyvän kokoinen neiti) hopsutyttö jolle tulikin sit jo näin nuorella iällä knikki. Sitä tullaan kohta hakemaan lemmikkikotiin, tuntuu niinkuin joku hakis mun oman hamsun pois. Siihen on kiintynyt ihan erilailla kun on koko ajan hoitanut sitä kuin omaa, tai siis hoidan mä tottakai kasvattejakin, mutta you know... :)

Ken_G

#149
Kyllä nyt syrkkipoika Salamaa (1 v 10 kk) koetellaan. Ensin sille tuli poskeen/kaulaan isoksi turvonnut nestekertymä, jossa mahdollisesti kasvainkudostakin mukana. Antibiootti ei tehonnut, mutta sitten kahdella pitkävaikutteisella kortisonipiikillä turvotus hävisi lähes kokonaan ja on pysynyt poissa jo reilun viikon.

Viime viikonloppuna sitten toinen silmä muurautui rähmästä umpeen ja eilen jo kolmas eläinlääkärireissu. Diagnoosina märkäpaise kyynelkanavassa. Kuivunut erite saatiin silmätipoilla liuotettua pois ja silmä puhdistettua kevyessä nukutuksessa, sekä märkä puristettua ulos kyynelkanavasta. Nyt on vuorossa 10 päivän kuuri antibiootti-kortisoni-silmätippoja ja Ditrimiä. Kaikesta tästä huolimatta Salama on reipas ja aktiivinen, syö aina ruokakuppinsa tyhjäksi ja jopa kiipeili häkkinsä kattopinnoissa silmä umpeen muurautuneena  :huh. Uskomattoman kova elämänhalu on pojalla  :).