Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

Mustikkamaan

Viime yönä heräsin siihen kö koira oli ripuloinut, jotka sitten siivosin. Noh, en saanut enää unta, joten päätin mennä ihmettelemään eläinhuoneen väkeä. Siinä kun jauhomatoja keräilin, niin kattoin että mikä musta se siinä vilahti silimäkulmassa. Siinä se mein Daruma tepasteli lattialla muina miehinä. Tuli oikein kiltisti luo kun "kutsuin" sormia toisiinsa rahistelemalla, mikä on aika ihme ku yleensä karkulaisia on saanu todella jahtaamalla jahdata. Kauhia jano sillä oli. Laitoin sen luukun päälle lisää painoa, se on niin vahva poika et se jaksaa työnnellä tota kanttaan sivuun vaikka on ollu mielestäni reilusti painoa päällä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

mesis

Onneksi sait noin helposti kiinni karkulaisen.  :)

Nape

Hyvä, että sait karkulaisen kiinni  :)

Meillä ei kyllä nyt oo kovin häävi tää tilanne :(  Joudun melko varmasti luopua osasta hamstereita, koska meidän Veikon astmaoireet ei ole yhtään helpottaneet, joutuu ottaa astmalääkkeitä reilusti ja lisäks silmät ja iho kutisee :(  En voi muuta sanoa ku et tosi kurjaa..

Miamaa

Voi että tuo on ikävää, Nape :(
Mä itse taidan olla hiukan allerginen meidän kaneille, hamstereista ei onneksi tule mitään, mutta kyllähän sitä itsensä kanssa pärjää niin kauan kuin lapset eivät oireile. En minäkäään kauan uskaltaisi katsella, jos mun tytöille jotain tulisi.  :(
Hamstereihin hurahtanut kahden tyttösen äiti.

Mustikkamaan

Nythän pölyttää tyyliin "kaikki mahdollinen", kaikki lähipiirin allergikot ja astmaatikot tuskailee. Et onko se välttämättä just hamstereista se allergia?
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Nape

Juu, no, siitepölyistä ja hamstereista varmasti yhdessä + niiden kuivikkeet. Eilenkin kun noita asumuksia siivosin ja laittelin ja hamsuja hoitelin ja Veikko oli siinä, niin alko silmien ja jalkojen kutina ja yskä.

Meillähän oli astmalääkitys Veikolla jo purettuna, kun hamstereita oli vähemmän, nyt kun määrä on lisääntynyt niin on oireetkin alkaneet ja jouduttiin aloittaa lääkitys uuestaan ja näillä oireilla sitä tuskin enää tullaan purkamaan uudestaan. PÄivystyksestä joutaa kohta lisää lääkkeitä hakee edellisten lisäks, että sen verta nyt on tilanne pahana.
Jos meillä voisikin laittaa hamsterit yhteen huoneeseen, mutta kun nämä asustavat tässä olohuoneessa jossa meillä eniten koko perhe myös oleilee.

Anonymous

Mulla ei nyt tule mitään hamsuista vaan tosta pihalla pöllyävästä siite/katupölystä ja tää kevät on kyllä astmaatikolle todella vaikea. Kipa montako hamsua teille on nyt ennen kevättä tullu?

lentsu

Mulla ei ole astmaa, mutta kyllä mäkin välillä pärskin ihan todella kun siivoan terroja. Samanlaista on kuitenkin ollut 25 vuotta eikä siitä ole miksikään muuttunut.  :D Muuten noi ei aiheuta mitään, eli en ole hamsuille allerginen. Kun tuo siivoaminen on joka tapauksessa pahin hetki, etkö Nape sais lasta siksi aikaa toiseen huoneeseen tms. ettei saisi niitä pahimpia pölyjä hengitysteihinsä?

Nape

Joo saan toki toiseen huoneeseen, enkä niitä purujakaan sillä tavoin hillittömästi pölyttelekkään.. Mut äitinä mun on joka tapauksessa tehtävä jotain, kokeiltava auttaako astma - ja allergiaoireisiin hamsterien vähentäminen, ei voi ajatella, että 5-v lasta kokeillaan koko kesä näillä astmaoireilla, että johtuiko se siitepölystä vaiko myös hamstereista. Ei voi mitään sille, että astma ja allergiat kyllä on toisiinsa liittyviä, en usko, että Veikko reagoi suoraan hamsterien hilseeseen vaan varmasti myös purupölyyn ja tällä hetkellä myös siitepölyyn. Jo tiedetään, että mitä lääkärissäkin tultais sanomaan; mahdollisten ärsykkeitä aiheuttavien asioiden vähentäminen / poistaminen.
Meillä on tullut nyt 4 hamsteria muutaman kuukauden aikana ja Veikon jalkojen kutinaa on ollut tämän vuoden puolelta lähtien.
Joillakin ei ehkä tulekkaan niin paljon oireita kuin jollain toisella. Sen vaan sanon, että jos toinen yskii tukehtumispipsteessä, suun ympärys valkosena eikä saa henkeä, niin erittäin valitettavaa mut jotain on tehtävä. Kuten jo sanoin, jos nuo Veikon oireet olis mulla itelläni, niin sou. Mut lapsi on vähän eri asia. Enkä missään nimessä halua, että lapsi kärsii mun itsekkyyteni takia! Ja en voi mitään sille, että mun mielestä asia on sillä tavalla, että jos en tee asialle mitään, niin olen itsekäs, jopa huono äiti

Marla

^ Kyllähän se niin menee, että lapsi on aina etusijalla eläimiin nähden. Todella harmillista, jos nyt hamsterit ovat ongelmaksi. :<

Ellli

Mullakin on ongelma.. Tosin ei liity samaan aiheeseen... Sen jälkeen kun hille putos se on ollut hyökkäävä. Ainakun laitan käteni häkiin se hyökkää suoraan kimppuuni ja puree lujaa. Sen takia joudun käyttämään hanskoja kädessä... :(  Olen ruvennut antamaan sille aina pähkinöitä kädestä että saan sen luottamunsen takaisin. Kun se ottaa pähkinän ja tuleekin jo kädelle. Laitan sen lattiallle otettuaan ja tullee mun kädelle. Sitten se tulee jo kädelleni. Mutta. pidin sitä maanantaina kädelläni se jähmetty yht äkkiä. laitoin sen lattialle ja se oli vain jäykkä. rupesin jo itkemään että se on kuollut. laitoin sen eteen sen lempiherkkuakin. Sitten vähän ajan päästä se "Heräs" ja rupes käpöttelee ihan normaalisti. Onko tää normaalia talvikoille? Onko Hillevi jotenkin sairas?
Miun mussut<3

Hillevi<33
Pantse<33
Eppu<33
Väiski<33
Typy<33

Nape

Ei pidä myöskään unohtaa sitä tosiasiaa, että tässä taloudessa asuu myös lapsen isä, avopuolisoni Pena, jolla on yhtälainen oikeus päättää lapsensa terveydentilaan liittyvistä asioista.

MortimerRiddle

Tosi ikävä tilanne Napella.  :S Toivottavasti asiat kääntyy parhain päin.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Vevve

Toivottavasti Nape saat asiat kuntoon!  :)

... ihmettelin tässä kun kaikki Tsekistä muuttaneet robot on kamalia pläskimöitä. Mulla on yleensä vähän ongelmia pitää roboja massassa ja mun robot on aina semmosia ruipuloita, mutta nuo maahanmuuttajat voivat vallan paksusti  :D  :sydan Varsinkin Melanie-mamma, joka on tosi isokokoinen ja pullea :lov

Unipallo

Kurja tilanne Napella. Mutta en kyllä itse myöskään paljoa miettisi jos oma lapsi allergisoituisi, kyllähän se ois karvasista luovuttava haikein mielin. Meillä toi avokki alkoi niiskuttaa ja röhiä, kun oli noi hamsunpoikaset, eli hamsujen pääluku oli 14. Eli meille ei ainakaan ikinä siis tule mitään valtavaa hamsulaumaa, ainakaan jos ei ole tilavampia tiloja, vaikka hamsuhuone nytkin noille neljälle on.