22-vuotisjuhlanäyttely, Lempäälä 28.5.2011

Aloittaja HaMsu96, 26.03.11 - klo:19:41

Anonymous

Mukava päivä oli ja olin niin ylpeä kiinarin omistaja tänään kun toin ekaa kertaa ne näytille. Helinä kulta nappasi ekassa näyttelyssään s1+serti sekä bis4  :sydan sekä toinen mussukkani Annabelle nappasi ekan sertinsä. Hiukka alko ilmanlaatu huononeen päivän loppuun mennessä ja jonkinlaista tuuletusta olis kaivannut. Lainaan tuli Kaisalta Göran joka tuli riiusteleen Annabelle neitoa. Mahtavat palkinnot oli kyllä tällä kerralla.

Ainoa mitä haluan sanoa on se että jos lupautuu assariksi itse niin se homma kyllä pitäisi sitten hoitaakkin ekä maleksii jossain kaverin kanssa jutellessa. Auttelin siinä mielelläni muitakin assareita mutta tuo riepo jo pahasti kun tuomari joutuu odotteleen että assari joskus ilmaantuisi tuomaan boxeja. :<

Henni

Oli taas kiva näyttelypäivä :)  Meillä meni ihan odotusten mukaan. Molemmat hamsut sai lemmikkiluokasta EH:t. Ulkomuotoluokassa Roope sai T:n ja Selma EH:n ja oli lyhytkarvaisten S5 :)
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Marla

Näyttelyt ohi ja nyt väsyttää niin vietävästi... Viimeisten joukossa sieltä lähdettiin, ja kotiuduin tuossa tunti sitten - onneksi oli lähellä.

Mulla ei tullut mitään mainittavaa menestystä, kasvateista pari taisi saada jotain. Ainakin Selma sai, ja onnittelut siitä. :sydan

Aika kului siinä sihteeröidessä lemmikkisyrkkinaaraita, ja voi jessus sitä kiimalöyhkää, joka siinä tuomaripöydän tienoolla oli. :c8 Oma sihteerin suosikkikin löytyi, aivan ihana eriväriset silmät omaava satiinineiti sulatti sydämen, vaikka olihan siellä useampikin ihanuus. :)

Mukaan näyttelyistä tuli pk/lk satiini rex hopsu sekä pk hopsu umbbari -urokset. :lov Ihania kultamussukoita ovat kumpikin - unohtamatta tuota laikkukiinarityttöä, joka myös tuli Mirkun välityksellä mulle. :sydan

Mulla oli ainakin ihan jees päivä, vaikka muuten kaikki onkin tässä mennyt poskelleen. Nyt vain väsyttää niin, etteivät ajatukset pysy kasassa.

Harmo

Joku viisaampi selittää että miksi näin toimitaan,näyttelystä toiseen?
(ihan ilman sarvia ja hampaita!)

yennni-

Harmo : ne viedään vissiin siksi sinne uml pöydälle että jos uml tuomari haluaa katsoa niitä vielä toistamiseen :) siis jos ovat ilmoitettu kumpaankin, jos ilmoitettu vain lemmikkeihin niin sitten en osaa sanoa yhtään. ja korjatkaa jos olen väärässä !
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

Marla

^^ Menee tod. näk. assareiden kokemattomuuden piikkiin, veikkaan ma. Ohjeistuksesta huolimatta saattaa noita epähuomiossa väärään paikkaan vietyjä bokseja olla. Siitä kannattaa huomauttaa assareille, jos moista havaitsee toistuvan useamman kerran, hankala sinänsä kenenkään valvoa, minne mikäkin boksi päätyy. Huomauttamalla asiasta assari luultavasti kiinnittää asiaan enemmän huomiota jatkossa. Ja jos nyt vallan ongelmallista on, voi jollekin hallituslaiselle tai toimihenkilölle mainita asiasta.
Siis jos/kun tässä nyt tarkoitetaan pelkästään lemmikkiluokkaan ilmoitettuja hamstereita - molempiin luokkiin ilmoitetuthan sinne ulkkispöydälle kuuluvatkin.

Vevve

Lainaus käyttäjältä: "Harmo"Minkä ihmeen takia assarit veivät lemmikkiluokkaan ilmotetut syrkit ulkomuotoluokan pöydälle arvostelun jälkeen??Onneksi olin omiani bongailemassa sieltä pois,ois muuten ollut kiva etsiminen kun ei tiedä mihin oma boksi on joutunut..
Joku viisaampi selittää että miksi näin toimitaan,näyttelystä toiseen?
(ihan ilman sarvia ja hampaita!)

Jos ne on ilmoitettu sekä ulkomuoto- että lemmikkiluokkaan, ne kuuluu viedä ulkomuotoluokan pöydälle. Muuten tietysti sille lemmikkipöydälle.

Pahoittelen numeroiden kanssa ollutta sotkua, sen siitä saa kun väsyneenä öitä myöten niitä näpyttelee ihan viime hetkellä  :kieli

Harmo

Niin siis nimenomaan että eläin on ilmotettu VAAN lemmikkiluokkaan.
Eihän sillä siinä kohtaa pitäs olla mitään tekemistä ulkkiksen pöydällä.Ärsyttää  ettii niitä bokseja kerta toisensa jälkeen...
Tulee mieleen,et eikö ne assarit yhtään kato mistä ne on k.o laatikon hakenu,vai onko se sit ihan sama,kohan saa käsistään heitettyä johonkin... :roll:
Kyllähän se pitäs olla ihan selkeetä,että eläin on ilmotettu ainoastaan lemmikkiluokkaan,jos siinä boksissa on vaan yksi numero..Ma en ummarra.
(Ja oon pahoillani jos multa nyt on menny jotain oleellista ohi ja vingun turhasta.)

Marla

^ No eihän se nyt turhaa vinkumista ole, kun hankaloittaa huomattavasti, jos boksit ovat sekaisin. Mutta kuten sanottu, siihen on hankalaa puuttua muuten kuin huomauttamalla assarille tai jollekin toimihenkilölle asiasta. Ei se millään tapaa ole jees tai ok, jos assari ei hoida tehtäviään kuten kuuluisi - joko on ohjeistuksessa ollut vikaa, kyseessä on huolimattomuusvirhe tai sitten jotain kyseenalaisempaa. Ei tuollaiset ongelmat ainakaan voi jatkua ja toistua - varmaankin uusille assareille pitäisi enempi selventää noita toimintaperiaatteita.

Hamsutin86

jensku

Kiitos kivasta päivästä, oli todella mukavaa.  :) Ja tyhjinkäsin emme lähteneet. Timi sijottui ulkkisluokassa S5. Oon kyl nii ylpee pojasta. :lov
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Harmo

Täytyypä huomauttaa,jos pitää vielä jatkossa omia otuksiaan etsiskellä.
Mutta siis tosiaan päätin varmistaa viisaammilta,että onko siihen olemassa joku hienompikin pointti miksi näin toimitaan.Kun tosiaan nyt useammassa näyttelyssä oon otuksiani saanut metsästää vaikka ovat olleet vaan lemmikkiin ilmotettuna.Kiitos selvennyksestä,en mä ookaan ihan uuvatti. :)

Nape

Nythän tuo boksihomma lähti käsistä heti ennenku edes kunnolla kaikki tuomarit pääsi edes arvostelua aloittaan, ne oli ihan sikin sokin siellä pöydillä ne boksit, kun niitä ei vissiin keretty järjestellä pahemmin ennen ku alotettiin. Ja ite assaroin pk:t loppuun ja oli todellaki vaikea löytää niitä bokseja sieltä, koska ne oli niin sekaisin, osa löytyi kääpiöiden pöydältä. Yhtä boksia ko etti nii sai käydä kaikki pöydät läpi varsinki ihan loppupäässä.

Omat elukat sai H:ta ja H+:saa, noista H+:sta oon erittäin tyytyväinen.

Oon ihan finaalissa tästä päivästä.

Vevve

Lainaus käyttäjältä: "Hamsutin86"Näyttelyssä meni hyvin. Tuli yksi ruusuke kannustuksesta enempää ei muista. Pää on sekaisin assari hommasta, kun yksin jouduin hoitaa 110 lemmikkisyyrialaisia uroksia  :nops: . Alku oli hankalaa kun EI saanut luetteloa,kun vasta myöhemmin. Ja minä EN todellakaan pyöriny ties missä kaverin kanssa vaan etsin niitä bokseja mitä piti viiä tuomarin päydälle. Ulkomuodossa oli taas kaksi assaria Miksi?. Ja AINA kun yritin jotai mennä kysymään niin ehdin kysyä kysymykseeni sitten lähdettiin pois?. Siitä tuli tosi paha mieli. Noh kokemus sekin. Ei tuu toistumaan vähään aikaan. :P.

Uroksia oli vain noin puolet siitä 110:stä, eli about 50-60kpl. Syyrialaisilla oli omat assarit lyhytkarvaisilla ja pitkäkarvaisilla, molemmissa se suunnilleen 40-60kpl hamstereita.

Ikävää että et saanut vastauksia kysymyksiisi. Näyttelyissä on aina sellainen hössötys ja häslinki, että kannattaa tosiaan mennä ihan kunnolla vaatimaan niitä vastauksia. Ja kaikki ei aina tiedä kaikkea, eli jos joku ei tiedä ni sitten pitää kysyä joltakulta muulta  ;)

edit/ ainii vois varmaan muistella noita tuloksiakin... Roboille H, H, MH, T, talvikoille H ja T, syrkeille EH- ja H. Syrkeissä Disco Stulle KuMa, roboissa Simu S3. Tuli testattua kasvattajaluokkaakin, tosin aika ruppasilla eläimillä, joten sieltä arvosanaksi H  :D

yennni-

mulla oli tosi mukava päivä assarin hommissa :) tosin pisti ärsyttämään kun oman hamsterin jouduin sekä lemmikkiluokkaan että ulkomuotoluokkaan huolehtimaan arvosteltavaksi kun ei olisi muuten varmaan arvosteltu ollenkaan vaikka sen boksissa aamulla toin syrkkien uml pöydälle..
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?