• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

KaisaM.

#795
Voi harmi Hessuinen  :(

Mulla on kanssa nyt vähän laskukausi hamsujen kanssa, hamsut on ihania ja kaikki voi hyvin, mutta viimeset pari viikkoa ne on olleet aivan KAMALIA! Mikä lie kevätsekopäisyys menossa, kun esim. Milo 1v, joka ei ole ikinä ollut tuhma, jyrsii nyt vuorotellen kaltereita ja juomapullonaukkoa eikä lopeta millään! Muusa 1,5v, ei ole ikinä karannut, on karannut viikon sisään kaksi kertaa. Raksu tuhosi kaksi dunaa ja oli karkuteillä. Molla on tuhonnut ihka uuden dunan käyttökelvottomaksi ja yhden kuljetusboksin myös. Onessa jyrsii kaltereita niin että talo raikaa. Poikasetkin metelöi aivan kamalasti kokoajan. Alkaa olla hermo PIKKUSEN kireällä ja oon sanonu et nyt meni hermo ja kaikki hamsut lähtee. Tuskin sentään, mut olen nyt niin rasittunut tähän sekoiluun!
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

mirauh

#796
Kaisa M.
Mä en osaa sanoo tohon sun hamstereiden kevät villiyteen mitään, mutta kävin sun kotisivuilla ja rakastuin täysin tuohon J=Y poikueeseen ! Mitkä nimet, ne oli täydellisiä! :sydan
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Hessuinen

#797
^^+^^^Jeps, ikäväähän se on mutta näillä on mentävä. On mulla sentään ollut mahdollisuus omistaa omia hamsuja ja kasvattaakin pari poikuetta.

Taikahamsu, ei vielä tietoa sillä oli sopivien lainaurosten puutteessa pakko käyttää lk-naaraalle pk kyyhkis urosta joten on mahdollisuus molempiin.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

KaisaM.

#798
Kiitos mirauh  :)

Ja kyllä tää riehunta meilläkin varmaan vähän rauhoittuu kun viimeisetkin poikaset muuttavat pikkuhiljaa koteihinsa viikon sisällä.  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Marla

#799
Mulla taas nouseekin tää hamsumäärä, vaikka oli hetken pienessä laskussa. :D Ei voi mitään, haluan vihdoin cämpsyt, kun niitä ei ole koskaan ollut, ja muut lajit on jo käyty läpi. Ja pakkohan mun on syyrialaisten puolella vielä kokeilla tuota yhtä linjaa jatkaa, kun tyttö on nätti ja jalostuskelpoinen, ja tiedossa olisi kivanlainen uros. :) Pks normaali - pk hopeanharmaa vn -yhdistelmä mahdollisesti tulossa, jos kaikki menisi kuten pitää. Multa on jo peräti kaksi poikasta varattu lemmikkikoteihin. :haha

Mrk

#800
Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"Mepäs lähetäänkin Vevven kanssa huomenna tyttömäisesti shoppailemaan: Biltemasta lootia ja Puuilosta purua :haha
Ai sinne ne kaikki purupaalit menneet on! Voisitte hei jättää muillekin iso laumaisille, joka toinen kerta puuilo reissulta saa tulla kotiin tyhjin käsin. :p

Maiju*

#801
Lainaus käyttäjältä: "Hessuinen"Sen astmalääkityksen taas sain, mikä harmittaa mutta toisaalta myös helpottaa oloa, välillä kun öisin on herännyt siihen tunteeseen ettei välillä saa kunnolla henkeä.
Ot, mutta miksei sun astmaa ole hoidettu koko aika? Kuulostaa vähän hassulta että lääkitys on lopetettu välissä, koska astmahan harvemmin mihinkään katoaa ja ilman lääkitystä oireet pääsevät valloilleen.
Itsekin sairastan astmaa, ja mulla on ihan päivittäinen lääkitys vaikkei oireita ole kuin harvoin, nimenomaan lääkityksen ansiosta.

Mulla on onneksi pelkkä astma, niin ei vaikuta eläintenpitoon mitenkään.
Siihen sit jos ois päälle allergioita niin asia olis tietty eri.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Hessuinen

#802
^Mulla on ollut astma oireettomana tätä ennen sellaiset 9-vuotta, jonka aikana ei siis ole ollut päivittäiselle lääkitykselle tarvetta koska oireita ei yksinkertaisesti ole ollut. Nää hengitysvaikeudet on tulleet takaisin vasta tässä viimeisen parin kk aikana täällä kotonani olevan hamsterimäärän ollessaan "huipussaan" mutta itsepäisyyttäni raahauduin lekurille vasta nyt.

Onhan mulla ton astman päälle vielä jonkinasteista eläinallergiaa (esim. kissat, kanit yms. allergisoi vahvasti kun taas hevoset ja tietyntyyppiset koirat ei), jonka vuoksi (yhdessä astman kanssa) luulen näiden oireiden nyt olevan tässä kuosissa. Tähän mennessä noin pari vuottahan mulla on ollut se yksi/paikoittain kaksi hamsteria taloudessa eikä oireita ole tullut (edes sitä eläinallergiaa jonka vuoksi luulinkin hamstereiden olevan myös yksi itselle allergiavapaa karvaötökkä), mutta kait se pitkäaikainen altistuminen tämän tämänhetkisen lukumäärän kanssa (3 omaa, 1 sijoitusnaaras 7 poikasensa kanssa ja 1 vielä täällä oleva lainauros) on ollut se viimeinen niitti arkussa.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Nape

#803
Onpa kyllä ikävä juttu Hessuinen :(
Meillähän on kans tai siis oli Veikolla ja Kallella astma, mutta lääkitykset on nyt purettu, Kallella varsinkin oli tuossa yli vuosi niin ettei tarvinut avaavaa edes infektioiden aikana eikä mitään astman oireita ollut eikä oo ollut purkamisen jälkeenkään. Veikko tarvii infektioiden aikana lääkityksen, mut muutoin ei. Saa nähdä pysyykö tilanne tällaisena vai  täytyykö jossain vaiheessa ottaa lääkkeet takaisin. Meillä on astma ja atopia sukurasitteena. Itsellä tulee varsinkin infektioiden aikana astmaoireita ja molemmat mun pikkuveljet sairastaa astmaa ja atopiaa, äidillä kans tosi paha atooppinen iho ja kaikille eläimille + monille muille jutuille allerginen. Veikko on koirille ja kissoille pahasti allerginen, yhdessä vaiheessa meillä ei voinut tulla edes kylään sellaiset ihmiset joilla oli kotona kissa. Hamstereista ei ole tullut oireita pojille. No jos ovat mukana touhaamassa ku puhtaita puruja laitan, nii sit saattaa pari aivastusta tulla, mut se nyt ei mitään tarkoita muutako sitä että se puru pölisee vähän ja käy nenään, mut kunhan pysyvät poissa siivouksen ajan niin ei tule aivastuksiakaan muutako niitä normeja mitä kaikilla ihmisillä tulee.
Silloinkun pojilla nuo astmat oikeasti vaivas, niin kyllä se oli hurjaa aikaa. Meillä on edelleen tuolla kaapissa kotispira ja sillä otettavat lääkkeet (joka kylläki pitäs palauttaa) ja kortisonitabut edelleen tuolla, allergialääkkeitä ja astmalääkkeet ja babyhalerit. Kallellaki oli silleen, että se veti triplana hoitavaa + 8krt päivässä avaavaa, singulairit, kortisonit ja kutinalääkkeet + välillä päivystyksessä spiralla ventolinet tai muut.
Ja Veikkoa kannoin kaupungilla taksiasemalle ku sai hirveet kohtaukset eikä kaupungissa oleva terveyskeskus suostunu ottaan vastaan, nii piti taksilla ajaa päivystykseen saamaan lääkettä. Että tää tilanne mikä nyt on niin eroaa parin vuoden takasesta ku yö ja päivä.

Vevve

#804
Lainaus käyttäjältä: "Mrk"
Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"Mepäs lähetäänkin Vevven kanssa huomenna tyttömäisesti shoppailemaan: Biltemasta lootia ja Puuilosta purua :haha
Ai sinne ne kaikki purupaalit menneet on! Voisitte hei jättää muillekin iso laumaisille, joka toinen kerta puuilo reissulta saa tulla kotiin tyhjin käsin. :p

Ei meillekään riittänyt kuin yksi  :kieli Sinne kandee soittaa ennen ko menee että varmasti on.

jonna

#805
Mä löysin itseni surffailemasta tanskalaisilla hamsusivuilla  :c8   :D

Syksyllä on näillä näkymin tiedossa näyttelyreissu Tanskaan, joten pakkohan se on katsastaa mitä kivaa siellä voisi olla tarjolla  xD

Nape

#806
^Onko Tanskassa minkänäköstä hamsutouhu?
Pitääköhän munkin käyä kurkkiin mitä siel näkyypi :) Oon vaan pari kertaa seikkaillu Ruotsalaisilla sivuilla, mut ko tuo ruotsinkieli ei oo kovin vahvaa nii pitää arvailla puolet lukemastaan :P

jonna

#807
http://www.hamsterland.dk/index.html

Järin montaa kotisivullista kasvattajaa ei näy olevan, noista löytyi kuitenkin linkkejä ilmeisesti epävirallisten kasvattajien sivuille. Kovin häävejä kuvia ei näkynyt yhdelläkään, se mikä eniten tuolla kiinnostaisi on cämpsyt jotka näyttäisivät olevan ihan eri linjoja kuin esim. Ruotsissa. Syrkeissä näkyi paljon suklaan värisiä.
Toi tanskan kieli on ihan käsittämätöntä, mutta jos yhtään osaa ruotsia/saksaa niin saa jotain selvää, sinnepäin ainakin  xD

wiidii

#808
^Suklaita! Mulle!  XD
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Nape

#809
Just, mä en ymmärtäny mitään tosta tanskankielestä, jos Pena vaikka lukis mulle huomenna kun se osaa ainaski ruotsia hyvin.

Mä oon siis ihan täysin rakastunut noihin roboihin :taju: , siis ihan niin, että aina kun mä nään ne, niin tuntuu että mun sydän pakahtuu :puna: