• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Nape

#690
Onnea Sumulle :sydan

Cindu

#691
Myöhäiset onnittelut Sumulle! :--)

Huomenna luvassa rahanmenoa.. Tulevalle syrkille pitäisi ostaa siemenseokset, virikkeet, kuljetuskoppa.. Huhhuh. Pitää myös tsekata kirpparit jos siellä olisi vaikka kuljetuskoppaa tai juoksupyörää (vaikka juoksupyörä ei ole vielä ajankohtainen, mutta jos halvalla löytyy)

Jospa äiti vippais vielä vähän rahaa. : DD
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

ammie

#692
Meidän hamsterilauma on nyt suurempi kuin koskaan, vaikka nytkin "vain" kuusi hamsteria. Paljon minulle!  :) Tämä on aika kiva määrä, ei liian vähän, muttei myöskään liikaa. Ei sillä, etteikö joskus tulevaisuudessa voisi olla hieman enemmänkin hamstereita samaan aikaan.  :D

Tänään kotio tuli Ushminan ja Zaredin lapsosista pks uros Endless Explorer. Kutsumanimi vielä mietintämyssy asteella. Aivan ihana natiainen!  :sydan

Edit// Kutsumanimi onkin Edwin ja tänään tajusin, että tässä se mun pitkän aikaa haaveiltu pk uros on! Hidas, vai?  XD
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Meven

#693
Ostin viikko sitten talvikon ja nyt huomasin, että sillä on toisessa korvalehdessä pieni reikä ja toisessa todella suuri. Eli korvalehdet ovat ihan repaleiset. Onko muilla ollut näin? Mitä pitäisi tehdä, onko vaarallista?

Ja mistä noin voi käydä? En ole varma, oliko korvat jo alusta asti tollaiset. Jos oli, niin ehkä tuo on ollu tappelussa eläinkaupassa.. Mut voikohan johtua jostain muusta? :(

Cindu

#694
Mun roborovskilla oli kans repaleiset korvat, joutui kaverin kanssa tappeluun joten saattanut toinen robo maistaa vähän, mutta sitä se ei näytännyt haittaavan mitenkään, ei aristanut niitä tai muuta, eli vähän päälle 2 vuotta.

En tiedä vaarallisuudesta kyllä, joku muu voi siitä sitten sanoa tarkemmin.
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Mrk

#695
Todennäköisesti ovat tappelun jälkiä, roboilla noita näkee useamminkin. Jos korvien iho ei ole tulehtuneen näköinen (epänormaalia punoitusta), niin tuskin on syytä huoleen. :)

Meven

#696
Kiitos helpottavista vastauksista! Huh huh.

Täytyy seurailla nyt paremmin, että aristeleeko se niitä korviaan ja näyttääkö tulehtuneilta. Toivottavasti on kuitenkin kaikki ok..

Mietin vain, kun eläinkauppaan menin ja pyysin uros talvikkoa, niin ensin sanoivat, ettei ole. Sitten yhtäkkiä löytyikin jostain sellainen, niin tuli nyt mieleen, että jos toi oli just tappelun takia erotettu johonkin toiseen terraarioon, joka ei ollut edes esillä..

GaneshaX

#697
Meilläkin majailee yksi uros, jonka korvalehdessä on reikä. Naaras oli hermostunut vähän sille. Eipä tuosta ole haittaa ollut.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Gina

#698
ÄÄÄ huomaa varmaan että ihan liikaa taas tullu kateltuu poikaskuvia ym. HIRVEE VAUVAKUUME !  :c8
tahtoo syrkkivauvelin  :lov

Aiemmin mulla on ollut 3 syrkkiä ja kaks talvikkoa, nytkun pitkän tauon jälkeen otin syrkin, Gina siis ollut nyt vissiin kaks kuukautta mulla ja nyt jo tekis hirveesti mieli ottaa toinen  :roll:  Mut tällä hetkellä varsinkaan rahatilanne ei anna periks ku menin tyhmänä sillon aikoinaan myymään lähes kaikki hamsteritarvikkeet, ja nyt kun Ginallekki ostamassa uutta häkkiä ja kaikenlaista muuta rahanmenoa tässä niin tuskin tulee onnistumaan  :(  Mut ehkäpä myöhemmin..

Mustikkamaan

#699
Mä taas lähinnä kuolaan vääriä värejä :D Nyt tossa oli toi yks Anninan lk keltainen uros myynnissä ni olin ihan et  :lov Samoin tietty aina kaikki lk ps luonnonvalkoset houkuttaa ja ja ja... :D MUT EI. Nyt ei yhtäkään väärää väriä! Paitsi ehkä jossain ihan poikkeustilanteessa, mut siis sen pitää liittyy tohon lk mustan kasvatukseen kuiteski.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Pähkinä

#700
Kysympäs teiltä nyt neuvoa. Minulle soitettiin Kiuruveden lemmikkiliikkeestä ja olivat kiinnostuneet ostamaan hamsterin poikasia. Kolmelle olisi jo kuulemma varaus. Mistään ei kuulemma saa hamstereita. Yritin kysellä ottavatko he tukusta vai pelkästään kasvattajalta, mutta nainen sanoi että ovat pari kuukautta sitten vasta avanneet liikkeen ja kaikki on vähän hakusessa vielä. Osaako kukaan sanoa minkälainen kyseinen liike on? Nimeä en kyllä muista. Aikoivat huomenna soittaa uudestaan. Olen jo kyllä vähän päättänyt, että ite haluaisin myydä poikaset. Niin tietää ainakin mihin ne menee ja meneekö ne lemmikki vai jalostus kotiin. Mitä te tekisitte?

GaneshaX

#701
Miksi liike ei voi antaa kasvattajan yhteystietoja, joilla tietää olevan poikasia. Kyllä jotkut pienet liikkeet tekee näin.

Tai vaihtoehtoisesti voi kysäistä liikkeen omistajalta, että saako tuoda myynti-ilmoituksen poikasista kaupan seinälle. Yhden liikkeen kanssa esim. minä toimin niin täällä Raumalla.

Mä sanon pääsääntöisesti, että haluan myydä poikaset itse. Kolikon toinen puoli on kuitenkin, että kaupoissa olisi parempi olla "kotikasvatettuja" eläimiä, kuin tukkueläimiä.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

HamsterSailor

#702
Meille on tulossa muutaman viikon päästä uusi tulokas :) Odotan malttamattomana :grin:

ammie

#703
Haaa! Äiti alkoi huutelemaan hamstereista ja Pikkukakkosesta jotain ja kun käänsin kanavaa, niin Niina Toivonenhan siellä oli "Meillä asuu hamsteri" ohjelmassa. Mä puolestani aloin kiljumaan tässä vaiheessa, että "Mä tunnen ton Niinan! Mä tiedän sen!"  :D  Olikohan toi miten vanha pätkä, vai ihan tuore juttu? Ehdin vaan hetken katsomaan, vaikka lyhyt ohjelmahan toi vissiin olikin.  :)

Löytyy näköjään netistä täältä: http://yle.fi/pikkukakkonen/

Sivun alareunasta "katsele", etsi sarja "Meillä Asuu" (taisi olla kolmas sivu) ja sitten sarjan toinen jakso, "Hamsteri".
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

TiBe

#704
Tämä nyt ei ihan tänne kuulu, mutta oli aivan ihana tämä pikkukakkosen meillä asuu sarjan jakso tältä päivältä  :lov  Niinalle suuret ablodit  :D Näitä lisää niin tulisi katsottua vielä pikkukakkosta tälläkin iällä ja ihmiset ymmärtäisivät paremmin minkä takia meillä harrastajilla on paljon hamstereita  :P

http://yle.fi/pikkukakkonen/

klikkaa alaalta -katsele-
ja etsi sieltä sarja - Meillä Asuu-
ja sitten valitse sarjan toinen jakso
Crystal\'s talvikot
http://crystals.nettisivu.org/