• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Vevve

#660
Me käytiin tänään Hertassa Pierren kanssa, kun epäilin sillä olevan sikaripunkkeja. Mielessä kummitteli pelko jostain tarttuvista loisista, mutta olin oikeassa veikkauksineni ja sikaripunkkejahan sieltä löytyi, ilmeisesti aktivoituneena stressistä kun Pierre joutui aika huonoon kuntoon tapeltuaan kaverinsa kanssa kesällä.
Nyt saatiin sitten loishäätöä, ja toinen kuuri kuukauden päästä.  :)

HamsterSailor

#661
Vevve: Meilläkin oli noita sikaripunkkeja n. vuosi sitten. Lääkitystä hamsut tiesi odottaa aina kerran kahden viikon välein ja sitten ne oli ihan myrtsinä... xD

Anonymous

#662
Tein halvan löydön huuto.netistä 15e hylly johon laitan pikku terroja ja dunia, kun nyt on kaikki vähä leväällään. Poistan noita pikku tasoja niin saa hiukan yhtenäisyyttä tohon likan huoneeseen.http://www.huuto.net/kohteet/mappi-_kir ... /148419463

Cindu

#663
Tänään hain sitten tulevalle hamsulle dunan kun tutuilta edulliseen hintaan sain =) Just hyvänkoinen ja tosi tilava tasokin löytyy niin tuo lisätilaa!
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Marla

#664
On tuo Ushmina sitten nätti hamsteri. :sydan Justiinsa sellainen ihana nalle, jollaisia mun mieleen olevat hamsterit on. Tuota mammaa katselee ihan vain silkasta katselun halusta - ilmeikäs touhottaja ja nätimpi cinnamonkin vielä kuin nuo mun whitet. :)
Ja nuo nätit norrepoikasetkin vielä... Toisaalta tuntuu liian vaikealta jatkaa nyt eläintouhuja, mutta osaako olla ilmankaan enää näitä ihania otuksia?

Näitä myöhäisillan syvällisiä pohdintoja nämä...

Nape

#665
Marlalla tärkeitä pohdintoja :sydan  

Taikahamsu; tuohan onkin hyvä tuo hylly!


Iltamenot tytöillä päällään. Lillan on kyllä varsinainen energiapakkaus, kokoajan puuhastelee jotain tuolla dunassaan.
Sain tänään sen huutiksen terran ja sen parissa värkkäilin sitte puol iltaa. Ihan hyvä siitä tuli. Linda muutti sinne nyt asusteleen ja odotteleen jos vaikka ois sulhaspoika tulossa riiuulle joskus tässä syksyn aikana :oops:
Tänään päivällä vaihoin Ullankin häkin tähän olkkariin, kun tuntu, että se on niin syrjäsellä kohdalla jotenki, ku Linda Ja Lillan on aika yltiösosiaalisia hereillä ollessaan, niin jos se Ullaki vähän enemmän ois menossa mukana ko häkki on olkkarin puolella.

Zinde

#666
Meidän syrkkitytöllä on kai juoksut meneillään. Eilen otin sen käteen ja voi yäk sitä hajua! :kieli  Hamsteri ei itsessään haissut kovinkaan voimakkaasti mutta kädet kyllä lemusi ihan hirväesti käsittelyn jälkeen. Aivan hirveä haju.

Toivottavasti kyse on oikeasti juoksuhajusta eikä mistään muusta. En nimittäin aiemmin ole huomannut kyseisen syrkin haisevan samalla tavalla.

HamsterSailor

#667
Taas on Minnin tila huonontunut :( Nyt se ei edes oikein syö ja hengittää oudosti. Se on ollut jo kauan vähän kiikunkaakun-kunnossa ja ikääkin on jo kunnioitettavasti... :(  Mutta lopettamiseen musta ei ole välttämättä aihetta ainakaan tällä hetkellä, koska eihän hänellä kuiteskaan oo mitään sairautta.

Nape

#668
^Mun mielestä on kyllä aihetta huoleen jos eläin ei syö ja hengittää oudosti. Esim sydän voi olla pettämässä tms. Toisekseen hamsterit piilottavat sairautensa viimeseen asti, joten jos jotain tuonkaltaisia merkkejä ilmenee niin hamsteri on jo oikeasti kipeänä.
Minä ainaski käyttäisin eläinlääkärillä.

HamsterSailor

#669
Katoin äsken ja hengitys on hidastunut. Mun pitää kyllä puhua äitini kanssa, mitä mieltä hän on eläinlääkärikäynnistä, koska edesmenneet hamsuni ovat aina nukahtaneet yhdessä yössä pois ja Minni on ollut jo jonkin aikaa tuollainen...

ammie

#670
Lainaus käyttäjältä: "Marla"On tuo Ushmina sitten nätti hamsteri. :sydan Justiinsa sellainen ihana nalle, jollaisia mun mieleen olevat hamsterit on.
Toinen vaan siellä koittaa omia mun Ussepussea! Eihän tässä enää onneksi ole kuin viikko ja sitten saapi Marla luovuttaa Ussen kotio.  :haha
Lainaus käyttäjältä: "Marla"Toisaalta tuntuu liian vaikealta jatkaa nyt eläintouhuja, mutta osaako olla ilmankaan enää näitä ihania otuksia?
Ei osaa.  :no:
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Juulia

#671
^ Aa, tulee niiiin mieleen kevät, kun Kerttu oli mammailemassa Kaisalla. Se 6vk tuntu niin pitkältä, mut oli se sit tosi ihanaa saada vihdoin Kerttu ja vauvat kotiin :lov .
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

HamsterSailor

#672
Tänä aamuna sitten löysin Minnin nukkumasta ikiunta pesästään :cry:

Cindu

#673
Lainaus käyttäjältä: "HamsterSailor"Tänä aamuna sitten löysin Minnin nukkumasta ikiunta pesästään :cry:
Osaanotot  :cry:  :sydan
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

PiiaL

#674
Me kaikki tuetaan Marlaa jatkamaan hamsujen kanssa, ei me sua lasketa täältä pois ! :)

Meillä nyt vaihteeksi surullisia uutisia.. No odotettavissahan niitä onkin tällä -08 sakilla, mutta kuitenkin aina se surettaa. Bianca on mennyt huonommaksi, hieman on köyrympi ja kömpelömpi, siirsin sen häkistä dunaan, ettei enää lähde kiipeilemään ja satuttamaan itseään. Ikää mummolla nyt 1v 9kk. Vielä kuitenkin intoa olisi dunassakin päästä kattoon kiipeilemään, mutta ei taida kroppa moiseen enää taipua. Ruoka näyttää vielä maistuvan hyvin, mutta silti on mielessä että josko tässä joskus lähdettäisiin sille viimeiselle piikille, ennen kuin sitten kunto vielä huononee.. Vielä en kuitenkaan aikaa varannut.

Sitten toinen huolenaihe on Darwin, jolta löysin toisesta kiveksestä peukalonpään kokoisen kovan patin. Iso patti oikeastaan pallo se on, puolet melkein siitä kiveksestä, tosin iso on hamsterikin ja isot ovat kiveksetkin. Onko se nyt sitten se syöpä?  :( Onhan Darwinillakin jo ikää, täyttää viikon päästä 2v, mutta on se silti muuten fyysisesti hyvässä kunnossa vielä ja niin touhukas ja vielä niin vietävän rakaskin, että viiltää sisuksia ajatella vieväni sen nyt jo piikille. Lääkäriin me ollaan sen kanssa nyt sitten menossa, huomenna siitä meinasin soittaa ja mietin pitäisikö se Biancakin ottaa jo mukaan, mutta en tiedä vielä. Onko kenelläkään kokemuksia pateista kiveksissä, voiko olla muuta kuin syöpää? Ja jos nyt on syöpä, niin lopettaakko heti vai onko aikaa vielä odotella, kun hamsteri on kuitenkin hyvässä kunnossa? Tietysti odottelu on vaan tämmöistä kiintyneen omistajan lohduttelua, mutta yritän ajatella myös mikä olisi Darwinille parasta. Darwin on minulle niin rakas :cry: