• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Cindu

#720
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... 09/1191487

 :nops: Tommosia ihmisiä ihan liikaa!
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Anonymous

#721
Tuli huudettua just 100x50x50cm terra yhelle dunan jyrsijälle 25e.

Nape

#722
^huippua! Halvalla sait!!!
(on muute vissiin tullu liikaa oltua fb:ssä, ko aloin katteleen, että missäs tässä on se -tykkää nappi, ko luin ton sun tekstis :D )

Anonymous

#723
Nyt löyty sopivan kokonen tolle Oonalle joka koittaa tuhota kaikki tän kämpän dunat!!! Mur sille. Joo ja saan sen 8e kotia asti.

Nape

#724
Siis toi Ullan pissa haisee ihan kaameelle :c8  :upmfh:  Joka päivä siivoon pissat pois, mut sais ilmeisesti siivota kaksiki kertaa päivässä sen vessan.

Mustikkamaan

#725
^Meitsi joskus laitto hamsuille semmosta "hiekkalaatikkohiekkaa" vessalaatikkoihin. Ai juma mikä löyhkä muutamassa päivässä :D Puupelletit ei kyl haise, tai sit mä oon vaan turtunu kaikkiin hajuihin!

Ai vitsi mä tykkään noista "pummihamstereista", ne on niin hemasevia :D Meillä I. Ginger ja Peppermint's Cirrus on semmosii et ne tulee aina pummii herkkuja jos menee tonne eläinhuoneeseen. Tommoset ruoan ystävät aina sulattaa mun sytämen  :lov  :D Pakkohan niille on aina jääkaapista jotain noutaa sit.

Ihanaa kun mein anakondan terraario on melkein valmis, niin saan järjestettyä ton eläinhuoneen vihdoin kuntoon sitten kesäkuisen muuton. Oon ihan tohkeissani! Saa noista pienemmistä terroista asuvat hampsterit siirrettyä vähän isompiin, kun tulee tilaa - ja muuteskin järkättyä. Ensteks toi huone oli täynnä kellariin menevää tavaraa, jotka ei mahtunu kellariin kun siellä oli käärmekoppien puutavarat. Nyt sain ne kellarikamat kellariin ja puutavara valtas huoneen :D Mutta tänään pääsen lopusta puutavarastakin eroon  :lov ...Ainakin hetkeksi, kunnes tulee uus terraarioprokkis eteen :D

Oonpa kiinnittäny huomiota et on tullu semmosia sängynaluslaatikoita ihan yleisesti myyntiin, minkä korkeus on 18 cm eli Flätin korkeus. Sinne mahtuis siis pieni juoksupyöräkin ja juomapullon viritys on helpompaa. Noi mun laatikot on muistaakseni 15 cm, eli ne on tosi matalia - campbellit on silti tykänny ihan selkeesti niistä aina, koska tilaa on niin paljon. Aattelin rakentaa niistä kuiteskin nyt syyrishäkkejä - eli ne toimis häkkien pohjina. Ja mä kelasin tehä sen homman vielä ihan ite! Täytyy tolta puuseppäopiskelijaukolta kyl kysellä varmaan vähän neuvoja :D Etenkin porakoneiden kanssa oon ihan käsi.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#726
Pitääki varmaan hommata Ullan vessalootaan niitä puupellettejä. Ei mua itteeni loppupeleissä niin kauheesti se lemu vaivaa, mut pelkään, että milloin mies hermostuu siihen lemppaan ;)

Pummihamsut on huippuja, tosin meillä nuo kaikki on vähä sellasia, että aina jos tulen iltasella tähän tietokoneelle kahvin ja leipien kans, niin vähintään yks on kerjäämässä, josko mamma nakkais vähän leipää.. tai edes pienen pienen juustonmurusen :angel  Harvemmin kyllä tulee annettua, mut saa niitä joskus vähä lelliä :oops:

Mulla on käyny ihan sama mielessä noista sängynaluslaatikoista, että niistä sais hyvän pohjan häkille. Laitahan Mustikkamaa sitte kuvaa, kun joskus oot saanu sellasen ympärille häkin pystytettyä :).


Eilen illalla tuli lenkitettyä kaikki elukat, ai että ne taas tykkäs. Musta on huippua, että ne tietää odottaa sitä iltalenkkiään. Ja esim Ulla ei halua joka ilta lenkille, mutta silloinkun haluaa niin se istuskelee vintillä ja kun ovi aukee niin kävelee suoraan ulos häkistään :yes:

Mustikkamaan

#727
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Mulla on käyny ihan sama mielessä noista sängynaluslaatikoista, että niistä sais hyvän pohjan häkille. Laitahan Mustikkamaa sitte kuvaa, kun joskus oot saanu sellasen ympärille häkin pystytettyä :).

Mulla on jo yks semmoi aikasemminki tehtynä! Tosin tällä kertaa aattelin tehä vähän korkeempaa. //http://i954.photobucket.com/albums/ae23/Mustikkamaan/Hamsula.jpg <= tuolla son tossa oikeella tokaks ylinnä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#728
^Vau, toihan on tosi hienosti rakennettu!!! Pakko vielä kysyä, että miten toi häkkiosa pysyy ton laatikon päällä?

Mustikkamaan

#729
^Siinä on tommoset reilu 10 cm tasot molemmissa päissä :) Ne on vesivaneria, ni on helppo pyyhkiä kaikki liat pois.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

jonna

#730
Hajuongelmaan voi koittaa laittaa vessalootaan myös ihan (lannoittamatonta) turvetta. Se imee ihan hillittömästi. Joskus joku mainitsi käyttävänsä komposti/huussikuiviketta ( :D ) hajusieppona, se on myös turvepohjainen.

Yksi hyvä on myös Agrimarketista saatava Dry-Maxx-kuivite, ainoa vaan että se säkki on ihan tuhottoman iso muutaman hamsterin vessaan käytettäväksi.

http://www.agrimarket.fi/Maatalous_ja_E ... erkuivike/

Ite oon käyttänyt tuota Dry-maxxia marsuilla nurkissa joihin ne yleensä lorottaa, siivousväli pidentyy viikosta 1,5-2 viikkoon kun tuota sotkee kuivikkeen joukkoon. Kourallinen riittää puolen neliön alalle oikein hyvin. Hamsuillekin olen laittanut tuota pissinurkkiin.

HamsterSailor

#731
Mulla oli Lilli just kädessä ja se nuoli mun koko kämmennen läpi xD Onks vähän sööttiä :puna: Sit ajattelin et ehkä se haluaa suolakiveä, kun kerran mun kättäkin nuoli ja sit se nuoli sitäkin ihan onnessaan. Sen jälkeen tarjosin sille sormenpäästä vettä ja Lilli otti ja lipitti siitäkin. Kun päästin sen takasin dunaan, ni se meni juomaan pullosta. Aika janottavaa tavaraa suolakivet...

Minski

#732
Laitoin toissapäivänä tilauksen Zooplussaan. Onks teiän mielestä 82 euroo paljo hamsukamoihin :oops: No sen verran sinne kuiteskin meni, olis menny enempikin, mutta poistin pari juttua, kun alko järjen ääni jostain tuolta aivojen sopukoista kuiskimaan :) Ens viikolla ne varmaan sit tulee :pileet:
Hamsteriton tätä nykyä

Cindu

#733
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Laitoin toissapäivänä tilauksen Zooplussaan. Onks teiän mielestä 82 euroo paljo hamsukamoihin :oops: No sen verran sinne kuiteskin meni, olis menny enempikin, mutta poistin pari juttua, kun alko järjen ääni jostain tuolta aivojen sopukoista kuiskimaan :) Ens viikolla ne varmaan sit tulee :pileet:
No eihän toi nyt paljon oo.. Mitä sitä nyt ei ostais hamsujen vuoksi..  :lov  Näytäppäs niitä juttuja vaikka linkkeinä mitä ostit kun ite oon myös harkinnu tilavaani sieltä jotain, mutta en osaa päättää mitä!  :mrgreen:

Edit/ ootko minski tulossa Liminkan näyttelyyn 6.11? : D
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Marla

#734
Mä en tiedä, tahdonko nyt niin hirveästi tukea Zooplussaa... Voishan sieltä tosin nyt vielä tilailla, kun ne hinnat ovat alhaalla, mutta jahka nostavat niin enpä tiedä...
Kuulemma tekevät tappiota nyt pari vuotta, ja saatuaan asiakaskuntaa nostavat hintoja - mikäs siinä, jos kerran saa tukia.


Kävin äsken tuolla mettässä keräilemässä oksia hamstereille. :) Löytyi ihan kivasti sellaisia käkkäräisiäkin oksia, ja ihan maasta otin, etten puista mennyt riipimään. Nyt ne odottavat kylppärissä kevyttä harjausta ja huuhtelua - sit saavat kuivata itsekseen ja siivoilen hamstereiden kämppiä sillä välin, kun on nyt kuvikkeitakin.