• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Minski

#150
Mä laitoin la-su yönä myyntiin noita Savicin ja FPG:n muoviterroja ja niitä on kysytty ihan hirveesti; yks varattiin heti samana yönä ja sit kun tulin sunnuntaina kotio Pinan näyttelystä ja katoin sähköpostit niin niistä oli tullu puolen kilsan (mähän en koskaan liiottele) verran kyselyitä. Mä ite haluun niistä vaan eroon niin ihmettelin kovasti miten jotkut voi haluta niitä itelleen noin sankoin joukoin :D

Ens viikolla mulle pitäis tulla Propetfoodista 4 Imac Criceti 16-häkkiä ja Harry Hamster-säkki. Noi 4 Imac-häkkiä sattu oleen just maahantuojan varaston viimiset häkit eli kävi tuuri, kun satuin oikeeseen aikaan kysymään :) En malttais mitenkään odottaa tota toimitusta, yhtä malttamaton odotus täällä kuin pikkulapsilla jouluna :oops:
Hamsteriton tätä nykyä

HamsterSailor

#151
Meillä ei putket tuhoudu, mutta kyllä niitä välillä lievästi maistellaan xD

MortimerRiddle

#152
Sisu tykkää jyrsiä kaikenlaisia pahvisia esineitä, mutta Peetulle riittää herkkutangot.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

HamsterSailor

#153
Herkkutangoista puheen ollen ostin paikallisesta eläinkaupasta Vitakraftin tankoja, avasin paketin ja sieltä lehahti ilmoille jotain vahakoisia ja ne tangot oli niiden munien peitossa :upmfh: Sitte avasin ja toisenkin paketin ja siinä sama juttu. Onneksi sain listittyä ne koisat, mutta ällöjä ne kuiteski oli... Palautin ne ja sain rahat takasin :) Kun avasin ekan, ni sieltä ponnahti heti ulos sellanen ja pelästyin niin, että heitin paketin ilmaan ja siinä samassa sinne paketin alle jäi yksi ja se kuoli XD

Vevve

#154
^ Kaikki jyrsijöiden kuivaruuat kannattaa pakastaa ennen ruuan antamista, nuo kaiken maailman öttilöt on ihan hirveitä jos ne pääsee leviämään muihin ruokiin.

Nape

#155
^^ Örk jotain öttiäisiä, mä en kestä :shock:  :upmfh:

Meillä ei oo näkyny mittään, mut kävin het tökkäseen herkkutikut pakastimeen :D

Minski: Mä luin hätäseen sun jutut, ja luin, että 16 häkkiä oot tilannu :haha

No mä yritin havitella sellasta isoa terraa, niin hitsi se meni, ku myyjä sulki kaks päivää liian aikasin sen kohteen huutiksessa. Jos ei mitään muuta sopimusta oo syntyny, nii joku onnekas sai 40eurolla ikean tv-tason, 120x45x45 terran ja kunnon kasan kivoja tarvikkeita. Plaah! Arvasin ettei mun tuurilla voiteta edes huutiksesta mitään :x
No nyt täytyy sitten vaan jatkaa etsimistä.

Minski

#156
^ Joo 16 häkkiä tottakai, näillä tileillähän se on ihan pikkuinvestointi xD
Hamsteriton tätä nykyä

Juulia

#157
Lainaus käyttäjältä: "Minski"^ Voi miksei meillä löydy tollasia roskiksista, oon kateellinen. Ei tarttis vetää noita epäterveellisiä Pringlessejäkään niin paljoo kun tekis tollasen löydön :D

Mie voin syödä ne Pringles-purkkien sisällöt ja lähettää sulle ne hylsyt... :D

Meidän ipanatkaan ei oo kohta enää mitään vauvoja, 3kk tulee jo kesäkuun lopussa mittariin!
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Summera

#158
Nyt taas kerran nukkumaan ja hamsuilla alkaa yöelämä..  xD
Hamsterihulluna tullaan ja mennään

Louna

#159
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"^ Kaikki jyrsijöiden kuivaruuat kannattaa pakastaa ennen ruuan antamista, nuo kaiken maailman öttilöt on ihan hirveitä jos ne pääsee leviämään muihin ruokiin.

Mä pakastan vaan supan, koska oon kuullut siitä niin paljon kauhujuttuja  :D Mutta muita ruokia en pakasta, mulla ei ole pakastamiseen mahdollisuutta edes aina (ellei ulkona ole pakkaskeliä), eikä oo ikinä tullut vielä ötököitä :) Sensijaan ihan ihmisten kuivaruuasta on tullut muutamaan otteeseen öttiäisiä jotka ovat vallanneet koko kaapin. Ehkä mulla on käynyt vaan hamsterin kuivaruuan kanssa hyvä tuuri, mutta oman kokemuksen perusteella olisi ennemmin syytä pakastaa kaikki omat kuivaruuat  :D
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Anonymous

#160
Minski: juman keva sä oot sit helvatan rikas jos tommosseen määrän oot häkkejä tilannu kerralla. No mulla verottaa lapset tätä yh:äidin elämää ja jos oiski rahaa et tilais jonku uuden häkin ni skippaisin sen koska koska lapset kuitenki hamsujen edellä :D

Marla

#161
Mä olen viime aikoina tyytynyt köyhänä omassa kämpässä asuvana opiskelijana ostelemaan käytettyjä asumuksia. :D Esimerkkinä vaikkapa se, että mulla on nyt käytössä.. öö.. 12 dunaa/häkkiä/terraa, joista 2 olen ostanut uutena (ja nekin samalla kertaa). XD Plus varastossa on erinäisiä vara-asumuksen tapaisia käytettyjä.

Virikkeetkin on sieltä mistä halviten (joissain tapauksissa = ilmaiseksi) saa, eli noita pahviputkia ja erinäisiä pahvilootia, luonnonmatskua yms. käyttelen. Ja kirppareiltakin joskus tekee löytöjä - hamsujen ruokakipot on suurelta osin Pilttien kansia tai kirpparilta halvalla ostettuja pieniä keraamisia juttuja. :)
Hirvittää katsella virikkeiden ryöstöhintoja eläinkaupoissa...

Ruokapuolesta sitten en hirveästi tingi, että safka on monipuolista.

Nape

#162
Mä oon yrittäny katella jotain isoa häkkiä käytettynä tai terraa, mut jos joku hyvä häkki löytyy niin se on liian korkee.
Taidan tilata toisen samanlaisen, ku Minnilläkin on. Se on hyvä häkki kyllä. En vaan tiiä saako niitä päällettäin asetettua, lattiallakaan en haluais pitää sitte, vaikka onhan tuossa niin korkea tuo muoviloota, että ei sinne vetoa suoraan lattianrajasta taida päästä.

Meillä on virikkeinä pahvilootia ja maitopurkkeja. Maitopurkkeja tulee ainaki 2 päivässä monesti niin äkkiä on piiiiitkä tunneli kasassa :D

Viimeks eläinkaupassa oli eurolla ruokakippoja, niin parit ostin sieltä. Eivät ehkä kauneimmasta päästä, mutta tuskin noita ötököitä haittaa.

Nyt se samainen terra oli taas myynnissä huutiksessa, sama myyjä ja sama huutaja oli jälleen mukana, mut halvempi hinta.. Jotain outoa siinä mun mielestä on, niin en viitti huutaa sitä.

Marla

#163
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Nyt se samainen terra oli taas myynnissä huutiksessa, sama myyjä ja sama huutaja oli jälleen mukana, mut halvempi hinta.. Jotain outoa siinä mun mielestä on, niin en viitti huutaa sitä.
Joo, noi on noita tapauksia, että joku tuttu nostaa kohteen hintaa ylöspäin, ja jos kukaan muu ei huuda, sama kohde tulee myyntiin uudelleen (yleensä juuri halvempana). Ja jos tuossa huutaa, mutta luovuttaa ja antaa tuon korottajan voittaa, myyjä laittaa viestiä, että kaupat peruuntuivat, ja tarjoaa kohdetta... Itelle ei ole käynyt noin, mutta niin monta kertaa oon kyllä noista kuullut, että...
Tuon voisi periaatteessa ilmiantaa, jos siellä sama huutaja huutaa kuin edelliskerralla.

MirkkuH

#164
Mä kävin viime viikolla hakemassa eri paikoista 3 mini dunaa yht. 35€, yhden uuden saa sillä hinnalla (jos silläkään) ja dunat menee kuitenkin aika helposti rikki eli halkeamia tulee...niin turha niitä uusia on ostella, jos halvalla saapi :D