• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

mesis

#915
Meilläkin hamsutti on meidän kanssamme yöt kamarissa, eikä häiritse laisinkaan unta. Cyrus on muutenkin niin rauhallinen. Eilen, kun aloin illalla imuroimaan, vein hamsun häkkeineen toiseen huoneeseen. Se ei liikahtanutkaan, ja minä pelästyin, että nyt se on kuollut. Katselin hetken, että hengittääkö se, ja kyllähän se hengitti. Sitä ei vaan yhtään häirinnyt, vaikka kannoin sen koppia  :)

HamsterSailor

#916
Siivosin äsken Lillin dunan ja nyt se mennä viipottaa tuolla tutkimassa :) En ois muuten siivonnut kun oli vielä ihan siisti, mutta dunassa haisi vähän pissa, ja kun sitten en mistään löytänyt pissapaikkaa, tulin siihen tulokseen että siivoomalla sen 100%:sen varmasti löytää. Juu, löysin sen sitten sellasesta vähän jytymmästä pahviputkesta, ja putki meni vaihtoon... Onhan Lilli myös pissinyt hieman juoksariin, ja nyt Kusti on oivaltanut saman; on kätevää pissiä ja kuntoilla samaan aikaan :D

Anonymous

#917
Kyllä Mirkun kanssa on nopeeta/helppoa tehdä häkkikauppoja ja nopeet syö hitaat  :mrgreen:

MirkkuH

#918
^mä sain kivat häksät, pitää tulla ne kohta noutamaan :pilehile:

Nape

#919
Vitsit vieten. Mä aloin tänään katsomaan että onpas Mikin vesipullo huvennu vaikka eilen vaihdoin illalla veden. N.40ml oli mennyt. Nyt en sitte mitenkään muista että jäikö se pullo
vajaaks vai ei. Että onko se nyt vetäny noin kauhean määrän vettä vai ei. Täytin sit pullon täyteen ja pitää nyt seurata tilannetta että juoko se normaalia enemmän. Purut pullon alta oli kuivat joten ei ainakaan vuoda tuo pullo. Diabetes tuli heti mieleen. Mistähän sais niitä
stiksejä että vois testata tuon pissan jos tarvetta ilmenee?

Marla

#920
^ Mun mielestä jotkut niitä kauppaa. Noita ei taida kovin pienissä erissä apteekista saadakaan? Itseä kiinnostais tuon syrkkivanhuksen tilanne katsoa, kun se kyllä juo todella paljon, mutta on kyllä nyt taasen ollut jo syksyn hyvässä kunnossa.

Sintturainen

#921
Voi jestas mihin sitä tuli lupauduttua. Meille tulee keskiviikkona paikallisen sanomalehden toimittaja ja kuvaaja tekeen juttua jostain mun hamsterista ja siihen juttuun tulee MUN ja sen hamsterin kuva  :shock:  :D

Pitäsköhän käydä huomenna kampaajalla...  xD

Saana

#922
^Vähän siistiä! :haha Skannaa se juttu JA KUVA sitten meidänkin iloksi! :D Meilläkin kävi joskus toimittaja tekemässä semmosen pienen jutun hamsuista. Eivät onneksi kuvanneet mua kuin kämmenen verran. :D

Kuvassa SHY VL Itq & Vinq

lentsu

#923
Sintturainen: jos asut omistusasunnossa, niin nou hätä.  :D Mutta vuokralla kannattaa sitten vähän miettiä mitä kertoo ja mitä jättää kertomatta.

Tästä on kauan, mutta naurattaa muistellessa, miten kävi vuonna kuokka, kun järjestin kerran ison petshown tänne pitäjään. Kunnon toimittajana tein siitä pienen mediashown ja kerroin niin paikallisradiossa kuin lehdistössäkin auliisti ja avoimin mielin lemmikeistäni... joita oli yksiöön... öhöm... aika monta.  XD

Petshow meni loistavasti ja virallisena järjestäjänä ollut hamsuyhdistys sai siitä kivan tilin, mutta mun vuokranantaja jostain ihme syystä tarvitsi hyvin pian shown jälkeen asunnon "oman perheenjäsenen käyttöön". En yhdistänyt näitä kahta asiaa, ennen kuin jäbä tuli hakemaan avaimia jo tyhjästä asunnosta, katsoi ympärilleen ja tokaisi: "Miten ihmeessä sä sait tänne mahtumaan niin paljon eläimiä?" Se oli siis seurannut mediaa... ei se ikinä ollut mun eläimiä nähnyt.   :mrgreen:

Ely

#924
Onko SHY harkinnut omaa wikiä, jolloin tietojen päivittäminen olisi helpompaa :) ? Sivuilla vaan näkyy tietoja vielä vuodelta 2009 ja kohta ollaan vuodessa 2011. Toki täällä foorumilla on ajankohtaisempaa tietoa tarjolla, mutta samoja kysymyksiä tullaan aina kysymään kun vanhat viestiketjut putoavat näkyvistä, eikä haussa välttämättä osata etsiä oikeilla sanoilla.

Wikin muokkausoikeuksia ei tarvitse edes myöntää kuin tietylle ryhmälle, jottei tulos olisi niin vessanseinämäistä.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Mustikkamaan

#925
SHY:n nettisivujen päivitysongelma on ollut ihan webmasterin päässä. Nyt ens vuonna sivuille tulee ihan erilainen päivitysjärjestelmä, joten homma korjaantuu.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ely

#926
Mitä vikaa wikipohjaisessa järjestelmässä sitten olisi?
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Mustikkamaan

#927
No se, että tää uus järjestelmä on melkein valmis :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ninde

#928
Ja kun kerran yhdistyksellä on oma domain ja kotisivut, niin miksi ihmeessä niistä pitäisi luopua? Tosiaan sivut on nyt rakenteellisesti sekä ulkoasullisesti uudistumassa ja päivityksiä sisältöönkin on luvassa viimeistään ensi vuoden alussa runsaasti.

Ely

#929
Wikin voi aina asentaa samalle serverille ja alidomain mahdollistaa saman domainin käytön, eli mistään ei tarvitsisi luopua :D

Kyse on lähinnä sellaisesta digitaalisesta tietosanakirjasta, joka helpottaa sivujen muokkausta ja lähteiden merkitsemistä.

Vaan unohtakaa ehdotukseni, jos näette toisen järjestelmän parhaaksi :) Saako kysyä että millainen järjestelmä on kyseessä? Ihan CMS-softa vai jotain uutta?
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."