Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

Nape

Heräsin yöllä hirveeseen pauk-ääneen. Ja se toistui ja toistui. Sydän hakaten kuuntelin, että joku on nyt meidän oven takana ja herätin Penan, että joku hakkaa meidän ovea. Pena vaan kääntää kylkeä ja sanoo ettei siellä ketään oo. Minä väitän, että onhan, että kuuntele nyt. Pauk, PAUK. No Pena sit hieman rautalangasta vääntäen sanoo, että joku hamsteri se siellä vaan ryskää :c8  Oisin voinu vaikka vannoa, että se ääni kuuluu ovelta, mut joku vaan noista ilmeisesti laittoi kämppäänsä uuteen uskoon. Hitsi ku säikähdin xD  Eka kerta ko herään hamsterin touhuihin ja mä luulin, että meille joku hullu pyrkii sisään :lol:

lentsu

Cindu

^^ Hehe  xD

Ite vien yleensä dunan tilavaan wessaamme, kun en voi nukkua sen kanssa kun se rapistelee ja möykkää tuolla ja puree kaltereita. Eilen kuitenkin ajattelin että nukutaamapas nyt kerrankin. No sehän puri niitä kaltereita joten laitoin kirjat niihin kohtiin mitä puri niin päälle ja se oli ihan ihmeissään, mutta eipä kaltereita enään purrut ja keksii sitten muuta puuhaa. Ei se kyllä koko aikaa oo nitä koskaan purru, aina väliajoin vaan, mutta silti ! :--D Kalteri oli vähän kulunut ja pelkäsin että se jyrsii sen rikki, se on kyllä aika mahdotonta.. Hamsterin puuhailu (kaivelu, kiipeily ja rapistelu) kuitenkin kävi hermoille joten oli pakko yöllä viedä se wc.. En löytänyt nimittäin toista korvatulppaa, yhden vaan  :S No jospa tänä yönä sitten yrittäisi nukkua, tottuisin paremmin noihin ääniin kun oon tämmönen hermoheikko nukkuessa, etten kestä ääntä yhtään  ;)
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Vevve

HamsterSailor

Eka hamsuni asui mun huoneessa vuoden, mutta ei sellasta juoksarin kolinaa viittinyt kuunnella kovin kauaa, joten nykyään isomman lauman kanssa se olisi mulle melkeinpä mahdottomuus... Kodinhoitohuone on hyvä vaihtoehto. Paitsi nykyään sitä voisi kutsua paremminkin hamsterihuoneeksi, koska hamsut vie sieltä enemmän tilaa kuin kodinhoitovekottimet :D Ja erityisesti Kusti hytisyttää koko dunahyllyä juoksemisellaan. Sissille ja Pepille juoksari ei ole enää niin uusi ja hieno juttu, joten he juoksevat hieman hillitymmin ja vähä-äänisemmin kuin Kusse  :)

Zinde

Lainaus käyttäjältä: "lentsu"Mä ajelen tänään naapurikaupunkiin Raumalle hakemaan Roudan Hajimen uuteen kotiinsa.  :)

Me haetaan talvikkovauva tänään! :sydan
Alkaa taas nimen miettiminen. Mulla on niin kovin huono mielikuvitus.. :oops:

Cindu

Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Kyl mäkin vielä hamsumäärän ollessa siinä kymmenen hujakoilla nukuin ilman tulppia, nyt en kestäisi hetkeäkään  :D
:shock:
No huhhuh. Ite olisin tullu hulluksi. Taidan kyllä olla jo tarpeeksi hullu kun en isoa kellon tikitystä tai hengityksen tuhinaakaan kestä.

OT/ Sataa lunta<3
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Nape

No nämä ovat olohuoneessa nämä hamsterit mut tuo pauk oli ihan hirveä. En kyllä haluais nukkua noiden kans samassa huoneessa!

Täällä ei vielä lunta sada mut hyvä ilma on.
Pitäis käydä kaupassa hakeen puruja niin vois siivota parit häkit tässä.

nalli

Hamsuhuone olisi kyllä kiva. Ja kesällä ehkä onnistuu, kun yksi huone vapautuu. Taas viime yönä heräsin kun Jubin juoksupyörä hakkasi terran seinään...
Syrkki Roudan Rock Me Baby "Roki" s. 29.7.2009-17.6.2011
Syrkki Jubilee Jääprinssi "Jubi" s. 27.4.2010-30.10.2011
Vkh talvikko Am I Dreaming "Luna" s. 4.11.2009-25.5.2012

Minski

^ Hamsuhuone olis joo tosi ihana juttu, ei olis tätä ainaista purua lattioilla ja näyttäis olohuonekin olohuoneelta eikä eläinkaupalta :D Mutta toisaalta taas tykkään, kun hamsut on tässä samassa huoneessa niin näen ne koko ajan.

Ja sulla on enimmäkseen kääpiöitä, jotka on potenssiin sata hiljasempia kun syyrikset :D Mä en oo koskaan käyttäny korvatulppia eikä mua hamsujen äänet häiritse yhtään öisin, nyt on 13 omaa+1 lainasyyris, mutta enimmillään on ollut 17 syyristä + poikasia samaan aikaan eikä mitään ongelmaa ole ollut nukkua :) No se toki tekee paljon, että osa hamsuista on isoissa lasiterraarioissa, joissa ei juuri pysty metelöimään, mutta ei nuo Criceti-häkeissä asuvatkaan kyllä mekkaloi tai sitten en vain kuule sitä, kaikkeen tottuu.
Hamsteriton tätä nykyä

Zinde

Meillä on toinen makuuhuoneista toimii oikeastaan isona vaatehuoneena, joten sinne mahtuisi kaikki meidän jyrsyttimet. En kuitenkaan halua siirtää viittä terraariotamme sinne.. Nyt kaikki terrraariot ahdettuna olkkariin, koska musta on mukava seurailla niiden tekemisiä pitkin päivää.

Hilla

meillä hamsu vielä olohuoneessa pakastimen päällä, mutta muuttaessa tuleee hiirujen kanssa mun huoneeseen. Kaikkeen tottuu tai sitten ei heräsin eilen kun koira pieras  :pihalla: vai pierasko, no en tiedä, mutta haju oli kammottava  :shock:. Sen jälkeen jouduin avaamaan ikkunan 15 minuutiks ja koko huoneeseen tuli kylmä.... Meidän pikku enkeli jatko uniansa tyytyväisenä.  :angel saa kiittää itseään, että ei herättänyt mua just kun olin saanut unenpäästä kiinni  :D.

Maanantaina meen pikku siskon kanssa käymään seppälässä ja faunattaressa pitäis chinkku hiekkaa ostaa ja pähkinöitä. Käydään varmasti kurkkaamassa, että mitäs ötököitä siellä terroissa asustaa  :sydan, mutta nyt ei tee mieli käydä sieltä mitään hakemassa kun äiti sano, että kohta voi saapua meidän kaks hiiru tyttöä. Pitää ottaa tuo huonompi häkki vaan sitten käyttöön 3 viikon karenssin jälkeen, että tytöt voi olla samassa häkissä ja kasvavat pikkasen korkeeseen häkkiin, mutta se nähdään sitten mitä rötköjä sieltä saapuu...  :)

Gina

Voi teitä ! Onneks mä nukun kun tukki ! Vaikka pommi räjähtäis vieressä  8-)  Aiemmin asuin samassa huoneessa kuuden kanin ja kahden marsun kanssa, voi sitä mekkalaa ja valitusta muilta perheenjäseniltä. Nyt kun täällä asustaa koira, hamsteri ja kaks rottaa, (rotat tosiaan tuli vasta tänään joten saas nähdä millaista ääntä ne osaa pitää) niin hamsteri rynkyttää juoksupyöränsä kans ja koira haukkuu jokaikistä kolahdusta, minä nukun tyytyväisenä eläintarhan keskellä :)

Siis tosiaan, jos mut aikoo saada hereille, siihen ei yks puhelimen herätyskello pysty  xD  EIKÄ VARSINKAAN MUUTAMA PIENI ELUKKA :)

GaneshaX

Meillä sai nukuttua ihan hyvin, vaikka rottahäkki oli ihan sängyn vieressä.

Mut hamstereiden kanssa saa mieluusti olla vaikka pari suljettavaa ovea välissä.  :c8
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

jensku

Mie ja hamsut nukutaan samassa huonessa jo viidettä vuotta. Ja hyvin saan nukuttua, vaikka juoksupyörät kolisee ja kilisee.  :D  Sit jos en kuule mitään rapinaa ja kolinaa niin sit ei kyllä nukkumisesta tuu mitään.
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks