Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

GaneshaX

Lainaus käyttäjältä: "PiiaL"Turvonnut kives on nyt mustunut, haiseekin mielestäni jotenkin pahalle.

Kuulostaa ihan kuoliolta. (mikä on erittäin tuskallinen)

En tiedä, ehkä joku voi pitää mua hirveän tunteettomana ihmisenä, mutta mulle on tärkeintä, ettei eläin kärsi.

Jos se hoidoista huolimatta näyttää siltä, ettei sen elämä ole enää mielekästä, niin lopetan mieluummin, kuin annan kärsiä.

Kaikesta huolimatta rakastan eläimiäni ja hoidokkejani yli kaiken, mutta välillä pitää tehdä vaan kylmän järkeviä päätöksiä.

Eläinlääkäreitä kun on myös niin monenlaisia...

Olen kuullut tarinoita, joissa ihminen on päässyt näkemään taivaan. Siellä on ollut myös kaikki rakkaat eläimet elämänsä upeimmassa kunnossa. Vähän OT, mut silti.

En vain osaa pitää kuolemaa kovin huonona vaihtoehtona, jos parempaa ei ole näkyvissä
:sydan
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

^Yhdyn kyllä Heidin mielipiteeseen :|

Cindu

Aiheesta toiseen, miten te yleensä nappaatte vilkkaan hamsterin kiinni? Hamsterini on kyllä kiltti, mutta aika vilkas ja minä olen taas hidas XD Otan sen yleensä kuppimaisesti käteen dunastansa, mutta se tuntuu vähän hankalta, hyvin se siinä kyllä pysyy jonkin aikaa, tutustelemme vasta toisiimme :) Mutta mikä olisi helpompi tapa se ottaa käteen? Olen myös ottanu pahviputken avulla muutaman kerran.
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

HamsterSailor

Mulla on kans pienimuotoinen käsikesytys menossa ton Kustin kanssa. On se ihan kesy jo, mutta se että tulisi kädelle itekseen... No onneksi tänään alko syysloma, joten mulla on 9 päivää putkeen vapaata, ni siinä kyllä ehtii iltasin olla normia enemmän hamsujen kanssa :)

PiiaL

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Kuulostaa ihan kuoliolta. (mikä on erittäin tuskallinen)

En tiedä, ehkä joku voi pitää mua hirveän tunteettomana ihmisenä, mutta mulle on tärkeintä, ettei eläin kärsi.

Jos se hoidoista huolimatta näyttää siltä, ettei sen elämä ole enää mielekästä, niin lopetan mieluummin, kuin annan kärsiä.

Kaikesta huolimatta rakastan eläimiäni ja hoidokkejani yli kaiken, mutta välillä pitää tehdä vaan kylmän järkeviä päätöksiä.

Eläinlääkäreitä kun on myös niin monenlaisia...

Olen kuullut tarinoita, joissa ihminen on päässyt näkemään taivaan. Siellä on ollut myös kaikki rakkaat eläimet elämänsä upeimmassa kunnossa. Vähän OT, mut silti.

En vain osaa pitää kuolemaa kovin huonona vaihtoehtona, jos parempaa ei ole näkyvissä :sydan

En tiedä oliko tämä nyt tarkoitettu kritiikkinä minulle siinä miten olen toiminut, mutta olen kanssasi kyllä samaa mieltä. En mielestäni ole antanut hamsterin kärsiä ja tehnyt asioita sen kustannuksella. Jos olet tätä keskustelua seurannut, niin hamsteri oli hyväkuntoinen kun kasvain poistettiin ja tämä turpoaminen ja mustuminen loppukiveksessä tapahtui ihan näinä päivinä, kun leikkauksesta on jo aikaa kolme viikkoa. Hamsterin vointi huononi tosi nopeasti eilen ja siksi veinkin sen lopetettavaksi tänään. Itsellä ei ole mitään lopetusvälineitä, että lopetus onnistuu vain klinikan aukioloaikoina.

Täytyy kyllä sanoa että oli kyllä viimeinen kiveskasvaimenleikkaus meillä, meni usko että se voisi onnistua.

Nyt tämä menee jo ajatusmaailmoista kiistelemiseksi, mutta pakko sanoa että itse ajattelisin niin, että jos joku on nähnyt taivaan ja tullut siitä vielä takaisin kertomaan, on hän nähnyt unta. Niin kuin minäkin monta kertaa unissani olen nähnyt edesmenneitä eläimiäni, joita niin kovasti kaipaan takaisin. :( Kuolemaa en pahana vaihtoehtona pidä minäkään, se on parempi vaihtoehto kuin kärsimys. Mutta vaikka kuoleman hyväksyy ainoana parhaana vaihtoehtona, niin surua se ei silti vähennä yhtään.

Hilla

piia, osan ottoni :( :(

Vevve

Osanottoni Piialle  :sydan

Meilläkin on sattunut ikävyyksiä  :(  Yksi espanjanroboistani löytyi nimittäin eilen kuolleena. Olin edellisenä päivänä yhdistänyt sen ja hieman isomman naaraan kanssa asumaan sen espanjalaisen jota ensin luulin urokseksi mutta olikin naaras — passitin siis takaisin vanhaan laumaan. Seuraavana päivänä se kaikista pienin robotyttö löytyi kuolleena, kaivautuneena boxin nurkkaan purujen alle.
Epäilen, että joko nämä isot naaraat yhdessä tai tuo "uusi tulokas" laumassa tappoi poikasen. Kuulin yöllä jotain säksätystä, mutta oletin että se oli vain talvikkopoikasten mökinää kun ne on olleet tommosia riitapukareita.
Outoa vaan on, ettei sillä kuolleella ollut juuri mitään haavoja, pelkästään nenä purtu irti. Tietääkö kukaan, voivatko hamsterit hengittää suunsa kautta? Jos eivät, raukkaparka lienee tukehtunut kuoliaaksi... Laumakaverit ovat ihan normaaleja ja terveen oloisia, en keksi mikä sen olisi voinut tappaa.  :S

Anonymous

GaneshaX:in puolesta kirjoitan että hänen kommenttinsa ei ollut kohdistettu PiiaL:n vaan oli yleisesti tarkoitettu mielipide.

Marla

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Olen kuullut tarinoita, joissa ihminen on päässyt näkemään taivaan. Siellä on ollut myös kaikki rakkaat eläimet elämänsä upeimmassa kunnossa. Vähän OT, mut silti.

En vain osaa pitää kuolemaa kovin huonona vaihtoehtona, jos parempaa ei ole näkyvissä :sydan
Niin no.. tässä tapauksessa on ainakin vähän tulkinnanvaraista, oliko parempaa näkyvissä vai ei, mutta kyllä mä näkisin, ettei siinä mitään vikaa ole, jos kumminkin on toivoa siitä, että rakas lemmikki kuitenkin toipuisi - vaikka sitten olisikin kuinka ruusuiset kuvat kuolemanjälkeisestä elämästä. Mutta ymmärrän, ettei tuo ollut justiinsa tähän Darwiniin suunnattu - olisin ihmetellyt kovasti, jos olisi ollut.
Samaa mieltä olen siinä, että aivan kuin minkä tahansa eläimen (ja ihmisenkin kohdalla pitäisi olla), oli se sitten lemmikki tai luontokappale, on parasta lopettaa kärsimykset, jos ei parempaa ole luvassa. Kumminkin mä penäisin sitä ajattelutapaa, ettei liian nopeasti heittäisi rukkasia naulaan ja luovuttaisi, vaan jos on potentiaalinen mahdollisuus tervehtyä, sen myös hyödyntäisi.

Nuo kuolemismielikuvat ovat aika monipiippuisia, kun usein on ensinnäkin jonkinlainen vahva lääkitys, jos kuoleman puolelle ajautuu, mikä jo osalta saattaa aiheuttaa jos jonkinlaista harhaa, plus sitten perinteiset unet - en mä yritä väittää mielipidettä vääräksikään, mut mä nyt ajattelen kaiken yliluonnollisen mahd. monesta kulmasta, ja myönnän olevani itse melko skeptinen.

Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Tietääkö kukaan, voivatko hamsterit hengittää suunsa kautta? Jos eivät, raukkaparka lienee tukehtunut kuoliaaksi... Laumakaverit ovat ihan normaaleja ja terveen oloisia, en keksi mikä sen olisi voinut tappaa.  :S
Mulla ei mitään virallista tietoa ole, mutta luulisin että voivat - sen perusteella, mitä oman kuolemaa tekevän hamsterin kanssa huomasin, se välillä ns. haukkoi henkeään ottamalla pitkiä vetoja suun kautta. Saattoi olla muutakin, en tiedä, mutta näkemäni perusteella tein johtopäätöksen, että haukkoi henkeään siinä vaiheessa, kun alkoi kroppa pettää.

Tuo on hirvittävää löytää hamsteri toisten kaluamana, mutta olisko tuossa voinut käydä niin, että tyttö on kuollut muuten, jos ei ole tappelujälkiä, ja lajitoverit ovat ryhtyneet hävittämään ruumista? Jos toinen on ollut elossa, kun ovat nenän purreet irti, olisi silloin varmaan ollut enempi verta kuin jos vasta kuolleelta olisivat syöneet?

Onpas nyt jotenkin surullinen aihe täällä Hamsupulinassa...

Vevve

^ Hmm...  :pihalla: Mihinköhän se sitten olisi kuollut. Noilla ulkomaalaisilla ties mistä oloista tietty voi olla vaikka mitä, mutta edellisenä iltana se oli ihan normaali ja nuo muut tosiaan ovat ihan terveen oloisia.

Cindu

Vevve Jos ne on Espanjasta ne hamsut niin miten muuten kuljetitte ne Suomeen? Lentokoneella? Miten se homma onnistuu hamsujen kanssa?
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?

Vevve

Lainaus käyttäjältä: "Cindu"Vevve Jos ne on Espanjasta ne hamsut niin miten muuten kuljetitte ne Suomeen? Lentokoneella? Miten se homma onnistuu hamsujen kanssa?

Finnairilla käsimatkatavaroissa. Ei ilmoitettu lentoyhtiölle mitään, turvatarkastuksessa niitä ei huomattu tai ei välitetty.

Cindu

^ Okei :) Miten ne muuten kestää kaikki paineenvaihtelut yms? :D

Alice

Oi Vevve parkaa! Tuo siis tapahtui samana päivänä kun hain Mansikan?
[size=85]Goldiloc\'s Mansikka Marja "Marie", Talvikko, 13 kk, pähkinäahmatti[/size]
[size=85]Puliseva Pontso "Pontso", Syyrialainen, 4 kk, vilkas söpöliini[/size]

[size=200]?[/size]
[size=65]rip Sky kissa, 3 vuotias[/size]

PiiaL

taikahamsu: Ok, :)  sitä vaan helposti näkyy näkevän kritiikkiä ja vetää niitä jalkapalloja nenäänsä kun on vaikea päivä.