• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen hinnoista?

Aloittaja Niina-03, 22.06.09 - klo:09:50

« edellinen - seuraava »

Niina-03

#120
Myin juuri syrkkipoikueeni hinnalla 22e/nenä. Ostajat tulivat kaukaakin hakemaan eläintä, joten parin euron korotus ei tunnu varmaan yhtään jos ajaa muutenkin 200km päästä hamsteria hakemaan.
Kukaan ei kyseenalaistanut hintaa, päinvastoin ihmiset ovat usein yllättyneitä siitä kamamäärästä mikä lemmikkihamsterin mukana seuraa.

Eräs ostaja halusi maksaa vielä pari euroa lisää siitä kun juttelin tunnin hamstereista luovutuksen yhteydessä. Eli saako tätä palvelua eläinkaupasta - ei saa.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Olive

#121
^Mitä kaikkea sä sitten laitat niiden mukana?
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Niina-03

#122
Perinteiset: rekkarit ja hoito-ohjeet, alekuponkeja, ruokapussi 1 l.
Lisäksi: wc-laatikkoaineita (hiekka + purupuriste) ja iso pahviputki
Helpompi kun ei omistajien tarvi etsiä kaikkea ekojen viikkojen aikana.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Olive

#123
^Mun mielestä taas ne pitää olla valmiina ja yleensä kiinnostuneet kyseleekin jo etukäteen, mitä hamsteri tarvitsee jossei ennalta tiedä.

Mä en muutenkaan ymmärrä tota, että laitetaan ruokaa mukaan...Siis niissä tapauksissa joo, että tulevalla omistajalla ei tuu olemaan samaa ruokaa, mutta jos tiedän että odottamassa on pussi supaa, niin miksi sitä vielä laittaisin mukaan.

Mut siis mulle on ihan sama vaikka joku laittais terraarioineen, mutta mun aikani ei riitä enää kylkiäisten haalimiseen :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Vevve

#124
Mä laitan aina mukaan ne peruskamppeet, eli paperit, hoito-ohjeet ja ruokapussin. Joskus olen laittanut jotain alekuponkejakin, jos olen sattunut jostain saamaan. Jotkin sijoituseläimet olen saattanut antaa boxeineen päivineen.

Niina-03

#125
Ei noi kylkiäiset paljoa kustanna, vähän enemmän siinä menee aikaa mutta samalla haen omille elukoillenikin pahviputkia ym.  :lov
Ruokapussin antamisessa on se etu, että ostaja näkee millaista ruokaa eläin syö. Siinä voi samalla pitää muutaman minuutin paasauksen aiheesta "tee viljaisa sekoitus, ei väripalleroita ym". Uskon että siitä on hyötyä ekaa kertaa hamsua hankkivalle.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Vevve

#126
Mä olin itse asiassa vähän yllättynyt kun hiirtä ostaessa ei mukaan tullut muuta kuin paperit. Ei varmaan hirveästi näissä muissa jyrsijäpiireissä anneta oheiskamppeita mukaan?  xD

GaneshaX

#127
Mä laitan myös n. vajaan litran kuivamuonaa poikasten mukaan.  (+ suuren pahviputken tilanteen mukaan. esim. ei paljonkaan kokemusta hamsuista)
Ohjeita laitan mukaan 5 sivua + pari esitettä.
Ja todellakin neuvon niin paljon, kuin neuvoja vain otetaan vastaan + mahdollisesti vähän harjoitellaan käsittelyä myytävällä poikasella  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Marla

#128
En mäkään kovin usein ole saanut hamsterin mukaan muuta kuin paperit. En kyllä erityisemmin odotakaan saavani, mutta siis erittäin harvoin on tullut mitään muuta kuin sukupaperit.

Itse annan hoito-ohjeet, jos ostajalla ei ole aiempaa hamsutietämystä, sekä mahdollisesti nyt jatkossa pahviputken, kun niitä ilmaiseksi saan. :) Sukupaperit tietty, ja pussin tuttua ruokaa, jos ostaja haluaa.

ammie

#129
Mun mielestäni sen lisäksi, että hamstereiden hinta on varsin alhainen on omituista, että kääpiöistä pyydetään usein vähemmän kuin syrkeistä. Loppujen lopuksi kun näillä lajeilla ei mielestäni ole niin suuria eroavaisuuksia, että sen pitäisi hintaan vaikuttaa. Kyllä mä olisin valmis maksamaan hamsterista aineskin sen 30 euroa enemmän kuin mielelläni.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

eta

#130
^Myös minä olisin valmis maksamaan tuon kolmekymppiä. Myös nuo kylkiäiset ovat kivoja, vaikka minullakin on jo vaikka mitä hamsutavaraa, niin onhan ne lisätavarat ja ruuat ym. kivoja saada.

KaisaM.

#131
Kyllä minä tykkään antaa ja myös ottaa vastaan poikasen mukana ainakin tuttua ruokaa. Muut lisukkeet ovat sitten iloisia yllätyksiä. Kuten taannoin kun Mimmi muutti meille tuli mukana puoli eläinkauppaa.  :D  No ei nyt aivan.  ;)

Itse olen pohtinut asiaa, ja uskon, että jos saan joskus poikueen taas teetettyä, maksavat lapset 22e/nenä. Pieni korotus, mutta jos yleinen hintataso nousisi aina pikkasen ylöspäin, ehkä hamsujakin pikkuhiljaa aletaan arvostaa enemmän.
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Saana

#132
Mustakin on mukava saada hamsterin mukana pahviputkea, ruokaa jne. Jotenkin siitä tulee fiilis, että kasvattaja on ihan tosissaan mukana ja haluaa pennulle parasta tulevaisuudessa. Tietty tuttujen kasvattajakavereiden kanssa ei tule yleensä säädettyä sellaisia ees taas. Mutta joskus siis on kiva saada jotain ylläriä mukaan.

Itse annan yleensä suikupaperit, hoito-ohjeita, näyttelyesitteen sekä shy:n esitteen. Joskus jotain pahvilaatikkoa tai putkea, mitä nyt kotoa löytyy milloinkin. Niin ja sen ruokapussukan. Se on semmoinen sopiva, ei varmaan litraa, muttei myöskään semmoinen pieni minigrip-pussukka. Kerron yleensä myös samalla, mitä se sisältää.

Uudet lemmikinostajat istutan yleensä sohvalle ja saavat siinä käsitellä tulevaa hamsteriaan. Näin siis syyrialaisten kanssa. Robot tahtovat olla niin vikkeliä, että niitä on kaiveltu sohvan välistä ja useimmiten nykyään näytän vain, miten niitä käsitellään ja näytän miten kynsienleikkuu tapahtuu.

Ja korotin kaikkien hamsterilajien hinnan meillä nyt 25 euroon. Toivon samalla, että muutkin tekisivät niin. :)

jjenna

#133
Mä oon vähän kahen vaiheilla et nostanko 25 € vai pidänkö 20 €..
Mä mietin ite sitä siltä kantilta, et mulla ei oo ikinä käteistä, ja 20 € on tosi helppo nostaa. Johonki 25 € tarvis nostaa jo 40 € ja sit jää 15 € pussiin minkä käytän sit taas johki turhaan  XD Ei sillä, että mä jonku hamsun jättäisin ostamatta siks et pitää nostaa enemmän, ei se kuitenkaan niin ylitsepääsemättömän hankalaa oo  :D Voihan se tietty karsia niitä heräteostajia et summa ei oo sellanen pikasesti nostettava..
Joku 22 € on munmielest tosi hankala summa kun pitää nostaa ja rikkoo ja säätää, et ite en sen takii sellast hintaa osais pyytää..

Mä oon antanu poikueen mukana litran jyväseosta, hedelmäpiltin, kissan märkäruoan ja jotain pahvivirikettä, parit hoito-ohjeet, SHY:n esitteen ja paperit. Must kuitenki tuntuu et tästälähtien mukaan lähtee vaan paprut, ohjeet ja esitteet ja joku extra, tyyliin piltti, märkäruoka tai jyviä. Monet ostajat mulle on sanonu et ihan turhia nää oikeestaan on kun kotona on jo kaikkea..  :D
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Heli

#134
25e on mun mielestä vielä ihan passeli hinta, mutta 30e ja yli menee jo ahneuden puolelle.  :S
Kyllä meillä taitaa silti pysyä hinnat siinä 20eurossa jos meillä vielä poikasia syntyy.
Destiny's hamsterit 2001-2009