• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen hinnoista?

Aloittaja Niina-03, 22.06.09 - klo:09:50

« edellinen - seuraava »

Vevve

#90
^ No eihän se todellakaan olekaan, mutta kun kuitenkin suurin osa pyytää sen 15 niin tuntuisi vähän pöhköltä pyytää enemmän.

GaneshaX

#91
No niin kauan, kun kaikki pyytää sen 15e, niin "yleinen hinta" on 15e.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Vevve

#92
Niinhän se on. Ehkä mun seuraavan poikueen lapset on 20€, katsotaan.  :)

GaneshaX

#93
Aina joku on ensimmäisten joukossa.  :mrgreen:  Joka asiassa.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

#94
^ Me nostettiin hamsujen hinnat 25e koska katsoimme ettei se ole todellakaan kova hinta elävästä eläimestä. Se joka ei ole valmis tuota hintaa maksamaan niin hankkikoon sitten hamsun jostain muualta kun meiltä! Mietiimme kaikki -/+ hommat ja me päädyimme tähän hintaan.

GaneshaX

#95
+ Moni eläinkauppa pyytää saman.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Hemppa

#96
Tuo kasvattajan antama tuki ja apu kaikissa asioissa on kyllä mahdottoman hyvä juttu. Ihan jo pelkästään siitä syystä käännyn vain ja ainoastaan kasvattajien puoleen jos on kyse lemmikin hankinnasta.
Muutaman eläimen aikoinaan olen eläinkaupasta ostanut, ja siellä ei todellakaan vastata mihinkään eläintä koskevaan kysymykseen jos jälkikäteen on ollut jotain kysyttävää. Tämäkin toki vaihtelee varmasti liikkeittäin, mulle vaan on tainnut osua ne huonoimmat eläinkaupat kohdalle  :roll:
Hinnoista on paha mennä sanomaan, hiiriin verrattuna hamsterit maksavat paljon, mutta sitten toisaalta 15-20 euroa hamsterista on tosi pieni raha.

MirkkuH

#97
...mielellään minä maksaisin kasvattajalle vähän enemmänkin, kuin eläinkaupan hamsusta. Tietää, että murmelin vanhemmat on pidetty hyvin ja poikaset hoidettu kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti.

Hamsterit näyttävät maksavan eläinkaupoissa 25-28€. Uteliaisuuttani kysyn aina, että mistä kotoisin: ei sen tarkemmin osata sanoa, kun että kasvattajalta. Yksikin oli oikein närkästynyt, kun sitä kysyin :roll:

Hemppa

#98
Varmasti se on eläinkaupan myyjillekin aika arka paikka sanoa mistä eläimet on kotoisin, sitä kun ei varmaan muut kysele kun ne jotka vähänkin tietää tukkueläimistä ja näin. Sillon pikkutyttönä kun sain ensimmäiset hamsterit eläinkaupasta, ei tullut kenelläkään mieleenkään kysyä mistä ne hamsterit on peräisin, kai siinä vaan oletettiin että hyvistä oloista eikä sen kummempia mietitty.

Onkohan eläinkaupoilla oikeastaan kovinkaan suurta myyntiä noissa eläimissä nykyään? Tässä kun yhdessä eläinkaupassa tulee joskus käytyä, niin aina näyttää ainakin samat hamsterit olevan myynnissä, kuukaudesta toiseen. Ihmiset on ehkä tulleet vähän viisaammiksi noiden eläinkauppaeläintekin kohdalla, kun ei niin herkästi enää osteta liikkeestä vaan etsitään kasvattajia netistä.

Se on useasti tullut teksteissä ilmi, että hamstereita kasvattamalla ei pääse rikastumaan. Mua kiinnostaisi ihan yleisellä tasolla, että paljonko siinä tulee takkiin kasvattajalla? Jos ois vaikka oletus että asumukset on entuudestaan, paljonko yksi hamsteri kuluttaa rahallisesti siihen luovutusikään saakka? Ja ehkä siinä pitää ottaa huomioon emon suurempi energiantarve.

Hamsufani97

#99
Soitin tässä pari päivää sitten oulun akvaariosoppiin, ja kyselin hamstereista että onko niitä myynnissä,vastaus oli että kyllä on ja silloin rupesin sitten kyselemään niistä kaikkea. vastaukset olivat todella epämääräisiä kun esimerkiksi kysyin että minkä värisiä poikaset ovat, vastaus oli että "no tommosia vaaleita" sitten kysyin ikää "no ei meillä tarkkaa tietoa pari kolme kuukautta" ja sitten kysyin että tuleeko papereita mukaan "ei" sanoin että eli siis ovatko hamsterit näitä ns. tukkuhamstereita ja vastauksena oli pitkä hiljaisuus ja sitten no on. En tykkää yhtään tuollaisista kaupoista,mutta ei varmaan kukaan myyjäkään minusta kun kyselen lakkaamatta kaikkea. :D


Vähän myöhemmin soitin vielä seinäjoen faunattareen ja siellä oli tosi ystävällinen palvelu. selville sain että hamstereilla tulee paperit mukaan ja myyjä jaksoi luetella minulle kaikkien hamstereiden värit jne. hyvä että on edes muutama tuollainen eläinkauppa jossa on ystävällinen palvelu. kiitos paljon vaan sille myyjälle joka jaksoi kuunnella miljoona kysymystäni ja vastata kaikkiin.  :)

MirkkuH

#100
^^harrastukset maksaa, ei moni varmaan hamstereita kasvata, niillä tienatakseen.

jjenna

#101
Mä en ainakaan oo ikinä laskenu sitä, että paljonkon tulee takkiin per poikue, sekun niin riippuu lajista ja poikuemäärästäkin. Tottakai jos laskee että poikasen hinta on vaikka 20 €, poikasia kymmenen niin se on 200 €, ja tuoreeseen menee vaikka se 50 € poikueen aikana ja kuivikkeisiin vaikka 5 € enemmän, niin "jäähän siitä käteen 145 €", mutta sittenkun alkaa laskea, että ne jalostuseläimet on hankittu, niitä on mahdollisesti näyttelytetty(näyttelymaksut, matkat..), niitä on ruokittu, mahdollinen lainauros haettu ehkä pitkänmatkan takaa.. Niin kyllä se nii (ja tullaan toivottavasti ruokkimaan vielä poikasten jälkeenkin  :D )n taitaa mennä, että se kasvatus eli se eläinten pito, vie sitä rahaa kiitettävään malliin, ja siinä ei ne päälle sataset mitä poikueesta maksimissaan jää, tunnu oikeestaan miltään. Onhan se kertasummana mukava taskuraha  :lol:
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Hemppa

#102
Mulle ei tullu lainkaan mieleen tuota lainaurosta ja näyttelyitä ja niihin littyviä matkakustannuksia. Varmaan siihen kyllä sitä rahaa saa uppoamaan. Ja ehkä on parempi ettei niitä sen kummemmin edes laske, paljonko mennyt ja tullut rahaa, voi olla että alkais kauhistuttaa itseäkin.  :D

Mites muuten, onko tapana pitää korkeampaa hintaa poikasilla jos on näyttelyissä menestyneet vanhemmat tai hyvät suvut taustalla? Koirilla ja kissoilla ainakin oon huomannut että hinnat riippuu pitkälti vanhempien menestyksestä, hamstereilla taitaa olla toisin?

Heli

#103
Tittelit ei periydy. Sillä en ymmärrä minkään lajin kohdalla sitä, että vanhempien tittelit vaikuttavat jälkikasvun hintoihin.
Destiny's hamsterit 2001-2009

jjenna

#104
Mä en ainakaan oo huomannut, ts. tottakai joku pyytää 15 € ja toinen 25 € mut enmä usko että se näyttelymenestyksestä riippuu. Tässäkin keskustelussa on keskusteltu hintojen nostosta, ja kyllä ne syyt taitaa ihan erit olla kun tittelirivi emon edessä  :)
Hamsterikasvatus jäädytettynä