• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

Gina

#810
Lainaus käyttäjältä: "yennni-"mistä tuo iglu on tehty ? :o hauskan näköinen on :))

^Se on vessapaperi-iglu joka on siis tehty niin, että jonkin kipon/kulhon päälle on laitettu paksu kerros vessapaperia, joka on kostutettu märäksi, ja sitten kuivatettu ja irrotettu kulhosta  :)

Tässä toinen esimerkki, minun tekemästä iglusta

Kannattaa kokeilla !  :)  Toimii hyvin pesämökkinä ! Tosin jotkut hamsut saattavat repiä sen riekaleiksi  xD

HamsterSailor

#811
Käyhän se virikkeestä sitenkin, että siitä saa nyhdettyä hyvää pesämateriaalia. Meillä ainakin muutamat iglut näyttää siltä että pommi olisi osunut niihin :D

Gina

#812
Niimpä  :mrgreen:  Meillä hamsu  antaa noiden olla, mutta rotat enemmänkin tykkää tuhota niitä ;)

yennni-

#813
pitääpä kokeilla askarrella tommoinen iglu :)) innolla sisustanu tota terraa ja nyt vaan oottelemaan ens viikonloppuun kun tulis sitten hamsuvauva kotiin <3
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

miiru

#814
noi iglut ois kivoja sit mun herralle (ku saan sen sitku niitä syntyy no niihän sanotaan että hyvää kannattaa odottaa) :) nii ja noi pajusillat onkoha noi muotoilteltavat vai ihan niiku normi? täältä saa paaljon kaikkee ideoita kiitti! :p ny on vähän jännitysst ilmaa ku mulle on tulos eka syrkki mut mulla on ollu kääpiöhamsu vissiin venäjän (tytsy)....mut mun siskol on ollu mut kuiteski vähän hermotustaa ku sit pitäis tehä viel niiku kaikkee.....  :teipit  :shock: et sillai mut herra :sydan  :lov  tnx meen ny laittaa ideoit vihkoon ja nii!  :angel  :P  :kieli  xD  :)

mulla on vähän kirjotus virheitä.Eli siis onko noi muotoiteltavat vai normit parempii niin puhu nyt niist paju silloist... :kieli
<3 1 Hamsteri
<3 sukupuoli: poika
<3 väri : normaali vn
<3 turkki : lk
<3  ikä : 2v
<3 Nimi : Dumbo
<3 syntyny : 24.10.2010
RAKAS

lapanen

#815
Mitens noihin kukkaruukkuihin saa tehtyä semmosen aukon, ettei koko purnukka mene sirpaleiksi?

Gina

#816
^^ Ei mitenkään. Vai ?  :mrgreen:

Vevve

#817
Lainaus käyttäjältä: "lapanen"Mitens noihin kukkaruukkuihin saa tehtyä semmosen aukon, ettei koko purnukka mene sirpaleiksi?

Se onkin aika haastavaa, mutta mä olen onnistunut siinä pitkän yrityksen jälkeen! Ei kannata hakata mitenkään kovaa, vaan tosi varovasti. Teen niin, että vasaralla ensin kopautan siihen kaksi pystysuoraa halkeamaa, ja sen jälkeen niiden välistä saa kopsautettua palan pois. Ei aina onnistu, mutta...  :D

MirkkuH

#818
^mä jyrskytin puukolla, hidasta mutta varmempaa (kopautin ensin pari rikki).

lapanen

#819
Saa nähä kuinka monta ruukkua mulla menee rikki  :D

Mrk

#820
Kannattaa kokeilla myös naulan kanssa vasaralla varovasti naputtelemista, naulan avulla pystyy vähän paremmin kohdistamaan sitä isku paikkaa. Näinkin ne kyllä menee rikki jos ei ole varovainen ja "tatsi" puuttuu. :p

Vevve

#821
Onneksi noi ruukut ei paljoa maksa, mäkin harjoittelin aika monella ennen kuin onnistuin... Onneksi sellaiset pystysuunnassa puolikkaatkin ruukut käy ihan hyvin kivoiksi pesiksi  :D

Hessuinen

#822
//http://www.zooplus.com/shop/rodents/accessories/tunnels/193472

Mä tahtoisin hamsuille jokaiselle tollaisen. Onhan niillä pahmiven mattoputkenpala kullakin, mutta toi on niin nätti ja vois kuvitella että kuluttaisi vähän hamsun kynsiäkin. :grin

Edit: Ja sit tällaiset kanssa, mutta tuskin ikinä tilaan (tai jos tilaan niin alkuun vain yhden kokeilukappaleen), näen sieluni silmin kuinka hamsut rueavat käyttämään noita vessoina.. xD
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

miiru

#823
kiitti!!! nää jutut on nii hyvii!!! :sydan  :sydan  :sydan  :sydan  :mrgreen:
<3 1 Hamsteri
<3 sukupuoli: poika
<3 väri : normaali vn
<3 turkki : lk
<3  ikä : 2v
<3 Nimi : Dumbo
<3 syntyny : 24.10.2010
RAKAS

Vevve

#824
Lainaus käyttäjältä: "Hessuinen"//http://www.zooplus.com/shop/rodents/accessories/tunnels/193472

Mä tahtoisin hamsuille jokaiselle tollaisen. Onhan niillä pahmiven mattoputkenpala kullakin, mutta toi on niin nätti ja vois kuvitella että kuluttaisi vähän hamsun kynsiäkin. :grin

Mulla on tollainen, ja se on kyllä ihan pissassa  :D Ostin sen Tallinnasta eläinkaupasta, se on tuota zooplussassa myytävää pitempi ja sellainen käyrän muotoinen, tosi hieno kyllä!