• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

Gina

#780
Mä oon tehnyt myös semmosen pienen ns. 'tason' vessapaperirullista, niin et olikohan siinä joku 8 wc rullaa, laittaa ne sillain pystyyn, kolmion mallisesti, sit liimaa semmosen tukevan pahvinpalan siihen päälle ja valmis ! :D ei mikään maailman tukevin mutta meil pysy pystyssä, sit siihen vaik pikkutikkaat jos haluaa, syrkki kyl ainaki pääsee kiipeemään päälle  :)

ps. toivottavasti ymmärsitte mitä yritin selittää  xD

oonä,,

#781
Kelpaisko talvikoille ihan lehdelliset koivun oksat?  ;)  Ja itte olen värkänny pahvilaatikon palasista sellasen ' putken '. Se kulkee häkin reunaa pitkin purujen alla. Ihme kyllä on tosi hyvin kestänyt. Ei ole itse hamsukaan sitä hokannut jyrsiä  :haha
Talvikko, Viivi <3 c(]
Pikku-Kasper Syrkki <3 ]
Koiruliini Lulu <3 (]

R.I.P Robotytöt Siiri ja Krisse ;<

Nöpsykkä

#782
Moro, ei ois kukaan hokannu laittaa näistä aika paljon puhutuista "igluista" kuvaa? Oisin kiinnostunu katos tekemään ;) Jos joku vain viittis laittaa kuvan oisin tosi onnellinen :)) :mrgreen: Mun hamsulla on häkissään;
-Puinen pesä jossa on tavallaan "ylä"-ja ala-kerta.Tosi hyvä ja kestävä,makso vain 3e ja erittäin tilava!Faunataresta.
-Herkkukeppi
-Juomapullo
-Juoksupyörä
-Vessapaperirulla. (On ollut erilaisia virityksiä yms,mutta nyt ei ole kun ei mahtunut oikein..)
-Riippumatto,jossa karvapehmuste + tikkaat sinne. tosi kätsä kiinnnitys :)
-Vessa "kuppi"
-Ruoka kuppi
-Suolakivi


Oisko kellään ideoita kun tuo häkki on niin pieni,ei mahu kovin isoja virikkeitä sinne,minkälaisia "PIENIÄ" virikkeitä teillä on mistä hamsunne on digannu?Onko teidän mielestä ton jutun perusteella liian vähän kampetta häkissä? Kertokaa ihmeessä itsetehtyjä/kaupasta ostettuja (mielellään toosi halpoja...) virikkeitä. :D  xD  :)  XD  :lov  :oops:


C:Documents and SettingsEmiliaOmat tiedostotOmat kuvatiedostot2010_10_21_08_59_27_109.jpg

Anteeksi huono kuvanlaatu ;( Tossa ois nyt tää häkki josta pitäis saaha jonkulainen kuva kuiteski.Ei näy alhaalta ihan kaikki,otin tän puhelimella kun kameraa en muuten saanut lainaksi siskolta.

C:Documents and SettingsEmiliaOmat tiedostotOmat kuvatiedostot2010_10_21_08_48_58_203.jpg

Ja tässä pesämökki :) Taas hirveä laatu toivottavasti näätte :D En saanu jostain syystä linkitettyä?  :shock:  :oops:
[size=85]Nöpöni<3[/size]

Cindu

#783
^ Eläinkaupasta saa mm muotoiltavan pienen pajusiillan joka varmasti mahtuu, hamsu voi siinä kiikkua ja mennä alle piiloon. Myös pari vessapaperirullaa voit laittaa lisää  :)

No niin nyt on syrkki kotiutunut ja siitä on paljastanut pari puolta: Kiipeily ja kaivelu varmasti lempipuuhaa. Joten sillä on nyt purua niin paljon että voi kaivella ja möyriä. Laitoin myös pahvitunneleita purujen alle ja tukin puruilla aukot ja innoissaan menee kaivelemaan sinne ;) Pajusiltakin löytyy jossa kiipeilee paljon ja kattokaltereissakin trapetsitaiteilee ja juomapulloakin joskus täytyy käyttää kiipeilyapuna. Sitten sillä on pahvilootia missä se aina rymistelee ja kaivelee, ja tietty pesämökki. Kiikkulautakin löytyy, siinä se käy myös aika paljon ja tykkää rämpyttää sitä aina alas pari kertaa peräkkäin.

Zooplussasta sit tilaukseen heinäpesä ja muotoiltava pajusilta.
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Gina

#784
Lainaus käyttäjältä: "Nöpsykkä"Moro, ei ois kukaan hokannu laittaa näistä aika paljon puhutuista "igluista" kuvaa? Oisin kiinnostunu katos tekemään ;)

Tässäpä yksi mun väkertämistä :)


Lainaus käyttäjältä: "Cindu"Kertokaa ihmeessä itsetehtyjä/kaupasta ostettuja (mielellään toosi halpoja...) virikkeitä.
No mulla on tuolla pari putkea , pringlespurkki (toinen pää leikattu auki) roikkuu katosta, sit on toinen itsetehty muoviputki, sit maitopurkki johon oon leikelly reikiä, sit laitan pari kertaa viikossa semmosen vessapaperirullan sisään jonkun herkun, sit ne päät kiinni (täältä löysin ohjeet siihen ;) ;) ja sit hamsu saa itse repiä putken auki, kivaa puuhaa.
Lainaus käyttäjältä: "Nöpsykkä"En saanu jostain syystä linkitettyä? :shock: :oops:
Oot linkittäny kuvan osotteen suoraan sun tietokoneelta, siksi se ei toimi, sun pitäis laittaa kuvat ensin nettiin esim photobucket tai petsie, sit liität sieltä sen linkin. Tossa tarkemmat ohjeet viewtopic.php?f=44&t=7746

 :)

Nöpsykkä

#785
Lainaus käyttäjältä: "Gina"
Lainaus käyttäjältä: "Nöpsykkä"Moro, ei ois kukaan hokannu laittaa näistä aika paljon puhutuista "igluista" kuvaa? Oisin kiinnostunu katos tekemään ;)

Tässäpä yksi mun väkertämistä :)


Lainaus käyttäjältä: "Cindu"Kertokaa ihmeessä itsetehtyjä/kaupasta ostettuja (mielellään toosi halpoja...) virikkeitä.
No mulla on tuolla pari putkea , pringlespurkki (toinen pää leikattu auki) roikkuu katosta, sit on toinen itsetehty muoviputki, sit maitopurkki johon oon leikelly reikiä, sit laitan pari kertaa viikossa semmosen vessapaperirullan sisään jonkun herkun, sit ne päät kiinni (täältä löysin ohjeet siihen ;) ;) ja sit hamsu saa itse repiä putken auki, kivaa puuhaa.
Lainaus käyttäjältä: "Nöpsykkä"En saanu jostain syystä linkitettyä? :shock: :oops:
Oot linkittäny kuvan osotteen suoraan sun tietokoneelta, siksi se ei toimi, sun pitäis laittaa kuvat ensin nettiin esim photobucket tai petsie, sit liität sieltä sen linkin. Tossa tarkemmat ohjeet http://hamsteriyhdistys.net/foorumi/vie ... =44&t=7746

 :)
Kiitoksia sulle :) :mrgreen:
[size=85]Nöpöni<3[/size]

lolde

#786
Miedän talvikoilla on vessapaperirullia, puinen putki, josta voi kulkea läpi ja siinä putkessa on paljon koloja, tavalliset juoksupyörät ja katosta roikkuva piilopaikka. :p
Lisää pitäisi ostaa, mutta kun ei oikein häkkiinkään mahdu.  :(
Talvikot: ? Tofu 10.9.10 ja ? Nipsu 10.9.10
Puput: ? Rist. Vanilla  28.04.08 ja ? Rist. Kookos 28.04.08
Koiruudet: ? Rico 06.01.09, ? Roosa  31.10.98 ja ? Reetu 02.01.99

Mrk

#787
Jos joku kaipailee materiaaleja omiin virikeaskarteluihin, niin Itä-Helsingissä Kivikon metsissä on harrastettu jotain metsän siistimistä, ja siellä lojuu hirveästi esim. sopivia pihlajan oksia maassa. Clasolhsonilta puutarhasakset alle 4 euron, ja suunta metsään. ;)

HamsterSailor

#788
Nyt mulla on riippareihin ostettu fleecet, mutta kertokaa joku, miten ja millä ne on kiinni asumusten katoissa?

Nöpsykkä

#789
Lainaus käyttäjältä: "HamsterSailor"Nyt mulla on riippareihin ostettu fleecet, mutta kertokaa joku, miten ja millä ne on kiinni asumusten katoissa?

Jaa'a meillä ainakin semmosilla "nipsuttimilla" ihan turvalliset on . :)
[size=85]Nöpöni<3[/size]

Vevve

#790
Lainaus käyttäjältä: "Nöpsykkä"
Lainaus käyttäjältä: "HamsterSailor"Nyt mulla on riippareihin ostettu fleecet, mutta kertokaa joku, miten ja millä ne on kiinni asumusten katoissa?

Jaa'a meillä ainakin semmosilla "nipsuttimilla" ihan turvalliset on . :)

Nipsutin ei ehkä ole kovinkaan havainnollistava sana  :D Meillä on toimineet klemmarit ja hakaneulat.

Mun on pakko esitellä tällainen aivan ihana mökki, minkä sain kirpparilta eurolla jokin aika sitten. Suureksi kauhukseni muovikassin kahva vaan katkesi kaikkien ostosten painosta, kassi putosi, mökki oli alimpana ja särkyi.
Liimasin sen kotona kokoon ihan hädissäni, osa paloista oli jotain sentti kertaa sentti kokoisia ja joihinkin kohtiin jäi reikiä kun palat oli mahdottoman pieniä... Selvisin täyttämällä reiät pienoismallien tekoon käytettävällä myrkyttömällä epoksimassalla, nyt sain vihdoin aikaan maalata massakohdat ruskeiksi...

Kuvassa näkyy noita halkeamien ääriviivoja. Tein massalla muun muassa tuon vasemmanpuoleisen sienen ja oviaukon välisen alueen kokonaan.

HamsterSailor

#791
En ois huomannut liimauksia jos et ois sanonut :D

oonä,,

#792
Justt, Viivi rakkaallani oli dunassaan sellanen ihme ''puuklappi. '' siinä oli sellasia kuoppia ja rakoja, ja tietysti Viivi raukka oli juuttunut jalastaan yhteen raoista kiinni. Siinä se päristeli, ja heti kun huomasin että mitä oli tapahtunut menin herättämään iskän. Isi nipsas sen oksanraon silleesä isommaksi, että jalka mahtu tulee pois sieltä. Kiitos iskäni, kaikki on nyt kunnossa, mutta ite hamsu vielä aristelee takajalkaa. Roskiimpa lensi se puuhommeli, eikä ikinä Viivin dunaan päädy. Että empä ainakaan minun hamsuille tuollaista enää laita.  :kieli
Talvikko, Viivi <3 c(]
Pikku-Kasper Syrkki <3 ]
Koiruliini Lulu <3 (]

R.I.P Robotytöt Siiri ja Krisse ;<

HamsterSailor

#793
Mulla on nyt hirveä inspis virikkeiden väsäilyyn! Koko ajan putkahtelee uusia ideoita päähän :D

Vevve

#794
Mäkin sain aikaseksi ommella muutaman riipparin! Rahin uudesta päällyksestä jäi tilkkusia tällaista iiihanaa huopamaista lehmäkangasta, tein kaksi riipparia ja putkilon. Oli pähkäiltävää, en ole mikään ompelijamestari.



Hiirillehän nuo meni yhtä riipparia lukuunottamatta, jonka sai Köntti-syrkki. Näyttää olevan lujaa tekoa, koska kukaan ei ole vielä onnistunut nakertamaan mitään rikki.  :D