• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

Elida

#195
^^Vau, upeat sisustukset.

Itse etsiskelen uutta mökkeröä Epille. Saatan ostaa samanlaiset kuin on, jos ei muuta löydy. Neitokainen nimittäin jemmailee aina ruokaa pesäänsä niin, että puiset mökit imevät itseensä milloin mitäkin porkkanaa tai vadelmapuuroa ja sitten on mökin seinä ällöttävän näköinen. En tiedä, onko moisesta mitään haittaa, mutta itseä häiritsee ja pitää ostaa uusia mökkejä.
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Wiivi

#196
^^^ Upeat sisustukset on  joo  :)
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Remu

#197
Lainaus käyttäjältä: "Elven"

Tämän sain vasta lauantaina, sekin kaipaa vielä jotain lisää sisälleen.


Kivasti tuo pullo on tuolla häkissä, helppo varmaan vaihtaa vesi! Voisin itekki joskus jostain väsätä tuommosen, mut mitenhän se onnistuis. neuvot ei ois pahitteeks?!? :>
Meillä asuu: Remu, talvikko. syn. 301008. Lola, robo. syn 111109. Lulukin oli, mutta hänen elämänsä oli 111109-270510.[size=150][/size]

Remu

#198


Tollanen oli Remun häkki vuosi sitten :D
Meillä asuu: Remu, talvikko. syn. 301008. Lola, robo. syn 111109. Lulukin oli, mutta hänen elämänsä oli 111109-270510.[size=150][/size]

jasmy

#199
Wau, tosi hienot lukaalit Eevin hamstereilla!

Meille tuli hamsteri vasta toissapäivänä ja asunut nyt väliaikasesti pikkuterrassa. Just kävin hakemassa tommosen L49 S27 K47 kolmikerroksisen häkin ja mietin et riittäiskö se väliaikaisesti pelkiltäänkin? Suunnitelmissa on kyl liittää siihen tommonen L50 S28 K30 terra heti kun keksin jonkun järkevän virityksen.
[size=85]pk syyrialainen Elvis
lk chihuahua Nelly
lk chihuahua Oliver
saksalainen ratsuponi Halloween
lämminverinen ravihevonen Cappuccina[/size]

tintsku

#200
^Kyllä tuo vähän pieni on, suositus mitat on pohjapinta-alaltaan 70x40, mitä isompi sen parempi :)

jasmy

#201
Lainaus käyttäjältä: "tintsku"^Kyllä tuo vähän pieni on, suositus mitat on pohjapinta-alaltaan 70x40, mitä isompi sen parempi :)
Jep, näin vähän aattelinkin. Muistin vaan että meillä olis ollut noita putkistoja millä pystyis helposti yhdistämään noi kaks asumusta, mut nyt kun rupesin ettimään niin ei löydy mistään... Saas nähä mitä keksin vai käynkö suosiolla kaupassa ostamassa uusia putkia (missähän myytäisiin?).
[size=85]pk syyrialainen Elvis
lk chihuahua Nelly
lk chihuahua Oliver
saksalainen ratsuponi Halloween
lämminverinen ravihevonen Cappuccina[/size]

Möfö

#202
Tässä nyt tällanen huonohko kuva meiän poitsun kämpästä.

[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

metsku

#203
Lainaus käyttäjältä: "jasmy"
Lainaus käyttäjältä: "tintsku"^Kyllä tuo vähän pieni on, suositus mitat on pohjapinta-alaltaan 70x40, mitä isompi sen parempi :)
Jep, näin vähän aattelinkin. Muistin vaan että meillä olis ollut noita putkistoja millä pystyis helposti yhdistämään noi kaks asumusta, mut nyt kun rupesin ettimään niin ei löydy mistään... Saas nähä mitä keksin vai käynkö suosiolla kaupassa ostamassa uusia putkia (missähän myytäisiin?).

Putkia myydään esim. itäkeskuksen faunattaressa. Ne on kyllä todella kalliita :/ Ilman putkia pärjäät jos laitat sen isomman asumuksen päälle sen pienemmän ja peität verkolla sen avonaiseksi jääneen osan. Sitten vaan sieltä alakerrasta jotkut tikkaat, taso tai silta yläkertaan. Sen ylemmän terran voi laittaa esim. väärinpäin ja duunata joku lattia verkosta tms. Vain mielikuvitus on rajana!

Elida

#204
Rautakaupoissa tms. olen nähnyt myytävän sellaista muoviputkea, joka on siis ihan putkistoihin tarkoitettua (aika paksua muovia ja työstäminen saattaa vaatia sahan) ja läpinäkymätöntä, mutta sitä on monen paksuista ja sellaisesta voisi saada hyvän tunnelin aikaiseksi.
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

metsku

#205
Tässä kuva siis esimerkkimielessä edesmenneiden gerbiilien terrasta jossa on toinen terra päällä (tuo ylempi on siis väärinpäin jotta sinne pääsee sisään ja tuossa kansiritilässä on reikä yläkertaan. Gerbat tykkäs ihan hulluna tosta yläkerrasta ja joskus ne nukkui jopa siellä eivätkä puruissa  :)


Minihamsteri

#206
Taitaa teidän mielestä olla terrat parempia kuin häkit??
Itse olen miettinyt jos hankkisin isomman häkin tai jonkun terran
/akvan.. En ole kuitenkaan vieläkään vakuuttunut kumpi on parempi..???

Ja jos löytyy jotain hyviä terroja jostain pohjosesta niin ilmottakaa!

Marianne K.

#207
Meillä asustaa talvikko neiti tälläsessä terrassa. (Kokeilen toimiiko kuvien linkitys)

poistin linkin kun ei toiminut =) Laitan kuvat muualle jakoon ja yritän uudestaan =)
Vkht Matilda 081209

Wiivi

#208
^ Eipä tosta kuvasta näy mitään. Pitäis varmaan olla kirjautuneena sisään facebookkiin  :)
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

metsku

#209
Lainaus käyttäjältä: "Minihamsteri"Taitaa teidän mielestä olla terrat parempia kuin häkit??
Itse olen miettinyt jos hankkisin isomman häkin tai jonkun terran
/akvan.. En ole kuitenkaan vieläkään vakuuttunut kumpi on parempi..???

Häkit on helpompia koska niihin saa kiinnitettyä kaikenlaisia riippukeinuja ja tasoja. Syrkit myös tykkää kiipeillä. MUTTA jos sattuu olemaan kalterinpaukuttaja niin se on todella rasittavaa :( Itse olen nyt tykästynyt korkeisiin terraarioihin joissa on ovet. Ei siis noihin akvaariomallisiin vaan sellaisiin (kai??) matelijamalleihin. On todella superkätevää kun ovet voi avata kokonaan, siivoominen on lastenleikkiä. Lisäksi mulla toisessa verkkokatto josta saa riippumaan kivoja juttuja. Molemmissa mun korkeissa terroissa on lisäksi tasoja jo valmiina. Sisustuksesta saa monipuolisen.

Tavan akvaariomalliset terrat ei miellytä yhtään koska ne on niin matalia ja tylsiä. Jos sellaisen hankkii niin ainakin sen pitäs olla iso. Meillä vanhalla talvikkoherralla on sellanen tavallinen (70cm) vaan kun se on jo kömpelö mutta en kyllä tykkää siitä yhtään enkä aktiiviselle hamsterille laittais pelkkää sellaista.