• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

Marla

#210
Lainaus käyttäjältä: "Minihamsteri"Taitaa teidän mielestä olla terrat parempia kuin häkit??
Itse olen miettinyt jos hankkisin isomman häkin tai jonkun terran
/akvan.. En ole kuitenkaan vieläkään vakuuttunut kumpi on parempi..???
Mitään totuutta ei taida olla - aika lailla makuasia tuo, ovatko terrat vai häkit parempia. Itse valitsen dunan, joka on terraa kevyempi liikutella plus käytännöllisempi kattoritilän ansiosta eivätkä purut pääse lentämään lattialle kuten häkissä. Häkki olisi muuten loistavin, mutta se kaltereiden jyristäminen raastaa hermoja. :<

Elida

#211
^^Minä näen kuvan ja muutkin sen kansion kuvat. Ja olen kirjautuneena Facebookiin. Kommentointi ei onnistu
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Eevi

#212
Minun silmää miellyttävät eniten terraariot ja ne on helpoin sisustaa. Monen kokoisiakin löytyy. Häkit ja dunat ovat minusta rumia ja molemmissa on ongelma, kalterit ja juomapullonaukko, molempia voi nakertaa. :D Terraarion kanssa saa nukkua yönsä edes jokseenkin rauhassa.
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Karoliina

#213
Oon katellut tota Gabberin 95 x 50 x 35 dunaa. Onko kenelläkään? Ei ainakaan hintaa paljon oo, mutta ettei sit oo ihan semmonen ihan hajoava?  :)
Happy is the one, who thinks he is happy.

metsku

#214
Lainaus käyttäjältä: "Karoliina"Oon katellut tota Gabberin 95 x 50 x 35 dunaa. Onko kenelläkään? Ei ainakaan hintaa paljon oo, mutta ettei sit oo ihan semmonen ihan hajoava?  :)

Olen omistanut ja ihan hyvä duna se oli :) Hyvänkokoinen!

metsku

#215
Tässä kahden robon iiiiihana putkitaivas  :D


Elida

#216
^Wow, onpa siinä tilaa mellastaa. :D
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Anonymous

#217
^^Ompas putkea kerrakseen. Tykkääkö ne mennä tuolla?

metsku

#218
Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"^^Ompas putkea kerrakseen. Tykkääkö ne mennä tuolla?

No ne eilen vasta muutti tonne mutta heti ne ryntäs tutkimaan mihin putkista pääsee. Jämähtivät sit nukkumaan tonne alahäkkiin mutta eivätköhän ne yöllä liikehdi takas yläkertaan katselemaan. Noilla putkilla saa mielettömän hyvin lisää liikkumatilaa ja niissä mahtuu myös juoksemaan. Lisäksi pysyy kunto hyvänä kun joutuu vähän bodaamaan joihinkin putkiin päästäkseen. Kaiken muun hyvän lisäksi varsinaista pinta-alaa noilla kahdella asumuksella on myös tarpeeksi. Aion myöhemmin hankkia vielä lisää putkia, noi loppui ihan kesken! Yksi tollanen surkee putkenpätkä vaan maksaa 4-8 euroa  :shock:

porsas

#219
metsku, oon aina miettinyt että pääseekö hamsteri tuollasta suunnilleen pystysuoraa putkea pitkin alas muuten kuin putoamalla :D ootko vielä huomannut osaako sun robot jotenkin kiivetä alaspäin?
Talvikkosiskokset Silkkiapina ja Evakkosiili, s. 3.7.2009

metsku

#220
^Osaa ne kiivetä alaspäinkin mutta ei kovin pitkiä matkoja. Siksi tuossa ei kovin paljon noita ihan pystysuoria kohtia ole.

muumimamma-64

#221
Minuu noissa putkihirvityksissä häiritsee eniten se, ettei niihin saa kunnolla puruja kaiveluun...ovat matalia ja tuo pohja olematon korkeudeltaan..meillä, kun tykkäävät hulluna kaivautua puruihin ja meillä asumuksissa on 10-20cm  puruja.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

metsku

#222
^Saisihan tuonne puruja enemmän, ei nyt kyllä 20 senttiä. Kyllä noi robot jonkin verran puruja kaivelee mutta ei ne gerbiilejä ole kuitenkaan. Voisin tietty katsoa mitä tapahtuu jos toiseen noista pistää paljon puruja. Gerboilla meillä oli purua melkein kattoon asti mutta ei hamsterit ole mielestäni niin intohimoisia puruilijoita kun gerbat. Hamsterit kokemukseni mukaan tykkäävät myös kiipeillä ja haluan tarjota niille mahdollisuuden siihen noilla putkilla.

henna&heidi

#223
Kävin kiertelemässä kirpparilla, siellä oli faunaboxi, ja kyljessä luki että gerbiilien häkki  :pihalla:  Tuli kauhistunut ajatus että eikä, eikai joku oikeesti oo käyttäny/aio ostaa tollasta gerbiilin asumukseksi! Mut joo, tää oli hamsu asumuspulina, ja ettei iha menis OT:ksi  niin meillä on nyt 2x minidunaa, duna ja akvaario hamsujen käytössä:)

muumimamma-64

#224
Meillä taas syrkit hulluina puruissa möyrimiseen. Varsinkin purujen vaihtopäivinä ovat purujen seassa pitkiä aikoja..hauska katsella ko purut nousee ja laskee, kun siel menevät..kaikki kolme tehneet nukkumapaikkansankin pesämökin alle syvälle purujen sekaan vessapaperivuorauksilla.
Tässä nyt viel havainoinnin kera.
Terra on siis 40cm korkea ja nuo purut noin puoleen väliin..


Kuvasta näkyy kuinka on vuorannut mökkinsä puruilla


Nostin mökin kannen niin näkee kuink syvällä ukkeli on , kun sieltä unisena kurkkii
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)