Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

^Onpas nätti kinnamoni, I might add  :sydan
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anonymous

Meidän Leevi ei oo koskaan edes kuin vähän raapinut puruja, se ei ole mikään kaivaja intoilija :D mutta suloinen tuo muumimamman hamsteri :D

Lakupekka

Tänään alettiin suunnitella kesäksi sellaista hamsu remonttia. Eli todettiin nuo dunat vähän hankaliksi Lakulla ja Malvalla kun saavat meluttua paljon ja muutenkin vähän inhottavan näköiset tuolla lailla kasattuina ja hankaloittaa hoitamista. Katsottiin remontti ohjelmasta sellaista puu kaappia (jolla ei jalkoja, kiinnitetään ruuvein seinään) todettiin että se saattaisi olla helppo hamsuilla.

Se vaan että eikös siihen sitten sisältyisi myös vähän miinuksia, tämmöisiä kysymyksiä nosti pintaan että pelkkä puu materiaali ei varmaan ole hyvä ihan pelkästään kun jyrsivät, pissivät, tms? Eli puu hyllyn sisään tarvisi silti tehdä pleksi lootat niillle.. Sitten vielä se yläosa että saisi kunnolla käden sinne sisään hoitaessa ja ottaessa syliin, täytyisi jotenkin järkätä ja suunnitella.

Unelmoin nyt jo siitä, seinän mittaa hamstereille varattu huoneesta sen verran että tulisi paljon tilaa elää pikkuisille. Oi tulisi jo kesä niin saisi aloitettua tämmöiset remontit.  :mrgreen: :sydan kerään vielä ideoita lisää.
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Suklaa

^^^^Kiva mökki ja ihana hamsu :sydan
Meilläkin tykätään kaivella puruja varsinkin hirmuiseksi vuoreksi johonkin dunan nurkkaan :D Toi on kyllä hauskan näköistä kun hamsut kaivelee ja järjestää puruja:D
hamsteri Nöpi, lk normaali uros
hiiret Suklaa, Pähkinä ja R.I.P. Piparminttu

GerbuHamsu

Tälläsessä kopperossa Nasu asuu:

Nasu ei oikeen välitä kaivelusta joten purua on vähä vähemmän ku 20cm kerros.

muumimamma-64

Urhea-Unssi aka Termis asustelee hiukan vähemmissä puruissa, sillä hällä on tuo juoksupyörä ja jos puruja olisi enemmän se olisi täynnä puruja..
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

J`n

^Ompas hienosti sisustettu terra. :) minkäs kokoinen tämä on?

Suklaa

^^Hieno terra ja sisustus :)  Meilläkään ei ole ihan hirveästi puruja terrassa just ton juoksupyörän takia. Meilläkin on tollanen Pringles-purkista tehty putki, on juuri hyvän kokoinen :haha
hamsteri Nöpi, lk normaali uros
hiiret Suklaa, Pähkinä ja R.I.P. Piparminttu

muumimamma-64

Lainaus käyttäjältä: "J`n"^Ompas hienosti sisustettu terra. :) minkäs kokoinen tämä on?
Kiitos.
Tuo on 80x40x35cm. Muilla syrkeillämme muuten samat mitat mutta ovat 40cm korkeitakin.
Tosiaan vasta laitoimme tuonne juoksupyörän niin purujen määrä piti puolittaa. Ilman pyörää siellä ois tuplasti enemmän puruja.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

J`n

^Okei, mukavan kokoinen. :) Onhan tuossakin ihan sopivasti puruja.

alyanome

Rane majailee tällä hetkellä tän näkösessä akvaariossa:

Mökki on kaivettu vinksalleen.

Tuo puutunneli kuuluu juokspyörän kera vakihuonekaluihin, muut vaihtuu sitä mukaan, kun joku tuntuu olevan turhake. Purujen määrä vaihtuu sillä perusteella, että jaksanko raahata ison pussillisen vai vain puolikkaan Faunasta. Nukkumapaikkana on tällä hetkellä tuo punakeltainen rapiseva tunneli, mistä Ranen peppu vähän pilkottaakin.

Kattoa en ole tosiaan laittanut, en ole nähnyt mitään syytä semmoista väsätä, kun Rane ei on enemmän kaivelija kuin kiipeilijä. Pullo roikkuu tommoisesta aidanpalasesta.
Rane (Susa-Erma\'s Rainer, talvikko-uros) *9.9.2008

Eevi

Todella hieno sisustus, etenkin tuo puutunneli! :)
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

-Marylin-

Lainaus käyttäjältä: "Eevi"Todella hieno sisustus, etenkin tuo puutunneli!

Olen samaa mieltä!  :)
Mistä olet tuon puutunnelin muuten saanut?

Sitten kun saan tarpeeksi rahaa ajattelin kanssa ostaa tuollaisen puisen juoksupyörän kun mulla on sellanen kaverilta ilmaseksi saatu muovinen juoksupyörä, kivan kokonen ja ehjä mutta rämisee niin lujaa että vaikka olen sikeäuninen isolla s:ällä niin en saa siinä metelissä nukutuksi. Siksi annankin sen Carlosille vain joskus iltaisin ja otan pois kun menen nukkumaan.
Onneksi sillä on tilava asumus ja pääsee pari kertaa viikossa puuhaboxiinkin vilistämään.  :)
Huoneessani asustaa Carlos talvikko,adhd tapaus <3

wiidii

Rouhea tuo pääkallo!  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

alyanome

Puutunneli on muistaakseni Noksopista Tampereelta, toimii lähinnä puhdistautumispaikkana. Puinen juoksupyörä on toki hiljainen ja hyvä, mutta Ranella on tapana roudata sinne siemensekotuksenpaloja, jotka pitää "ihanan" kovaa kolinaa, kun Rane juoksee.
Rane (Susa-Erma\'s Rainer, talvikko-uros) *9.9.2008