• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

Sintturainen

#615
Meillä synnytetään. Nyt siis 17,5 raskausvuorokautta. En kerennyt vielä eläinlääkärille soittaa. Ainakin pari elävää pentua siellä jo oli, ja enemmänkin ilmeisesti tulossa. Kylläpä vierähti kivi sydämeltä  :)

lentsu

#616
Hyvä juttu, Sintturainen, ettei mennyt pieleen! Toi on niin stressaavaa, jos ne ei synnytäkään just tasan 16 vrk:n jälkeen.  :c8

Meillä opittiin eilen ryömimään.  :) Nyt kun ne ei pysy enää tiiviissä kasassa, sain vihdoin lukumääränkin, ja 11 kpl. löytyy. 6 mustasilmäistä hopsutinta, joista osalla nauha, 1 sievä hopeamusta ilman nauhaa ja neljä punasilmäistä hopsutinta, joista joku voi tietty vielä osoittautua hopeakyyhkikseksi. Nauhat niillä ei vielä selkeesti erotu, joten nämä vaaleat pitävät vielä jännityksessä mitä oikein ovat.

Unipallo

#617
Täytyykin vähän korjata lukumäärää, kun tänään kuvailin penikoita. Valkoisia poikia onkin KOLME eli pääluku kasvoikin yhdellä kahteentoista.  :D  Väreihin olen tosi tyytyväinen. On 3 valkoista mustasilmäistä, 4 hopeanharmaata, 2 harmaata valkonauhaista, 1 tummempi harmaa (vai onko se nyt sitten se suklaa, en tiedä), 1 mustavalkokirjava ja 1 musta. Ja pitkäkarvaisia ovat, turkki lainehtii jo monella tosi nätisti. Aivan ihania otuksia.  :lov

Anzukka

#618
Meillä ei sitten tullutkaan poikasia :( meillä jatkuu yrittely kun muilla on jo vaaveja :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Mustikkamaan

#619
Ai vitsi nyt noi mein poikaset alkaa olla hemasevassa iässä  :lov Toi Maijun normaali vkkk tyttö on aivan hirvittävän hemaseva. Sit tosta p.s. hopsu vkkk:sta on tulossa näköjään tosi hauskan värine :D Toi hopsu kk:kin on tosi söpö, vaikka ne laikut onki aika kiitettävästi sekottuneet perusväriin. Toi kuvioton kyyhkistyttö alkaa vaikuttaa "siltä omalta"  :sydan Tolta yksisilmäiseltä vaaleelta poitsulta en edelleenkään havaitse minkään sortin värimerkkejä, saas nähä tuleeks ees himmeet ku kasvaa, vai onkse sit joku hokyhu...? Miltähän semmosen pitäis näyttää (aappSgsgTo) :D Toi kyyhkis valkonauhanen tyttö on joistaki kohtii sen olonen että siinä vois olla kilpparilaikkua, mut on kyllä niin heikkoo että en oo ihan varma. Toivis vähän vahvistuis näkemys iän kanssa, kohta olis tarkotus lähettää kööri rekattavaks.

Eka olin sillai etten tyylii haluis pitää noista mitään, nyt olis kiva pitää useempiki  xD Varsinki toi p.s. hopsu vkkk  :oops: Toivis toi kyyhkis ei yllätä mua kehittämällä jotain hyvin epätoivottua ominaisuutta, kuten vaikkapa pitkää turkkia :shock: Mun jalostussuunnitelmat edellytti tuosta poikueesta lyhytkarvasta mustaa urosta, mut ei väkisi :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Sintturainen

#620
Täällä ei niin iloisia uutisia  :cry:
Kupla löytyi tänään kuolleena kuolleiden pentujen päältä. Oli vuotanut reilusti verta alapäästään. Eilen vielä kaikki oli hyvin, kun illalla laitoin ruokaa.
Pentuja oli kolme, mutta epäilen että osa oli jäänyt mahaan koska toisella puolella oli myhkyrä. En eilen ottanut sitä dunasta ettei hermostu käsittelystä. Olisi pitänyt tarkistaa. Mulla oli alusta asti tunne että kaikki ei mene niinkuin pitää. Vasta neljäs astutus onnistui. Ja olihan ikääkin jo yli 9kk. Oliko sitä sittenkin liikaa. Tuntuu niin pahalta.

Hei hei rakas Kupla. Olit kovin rakas  :sydan


Hessuinen

#621
^Osaanotot, voi pientä Kupla parkaa. :cry:
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

EmmaTi

#622
^^ Voi ei.
Osanotot Kuplan ja pikkupoikasten menetyksestä.  :cry:

Nape

#623
Voi ei :cry:  suuret ja lämpimät osanotot emon ja poikasten menetyksestä :sydan

mirauh

#624
Osanottoja ja voimia Sintturaiselle suuresta menetyksestä  :cry:
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Sintturainen

#625
Kiitos.
Mulla on vuosien varrella ollut kymmeniä poikueita. Vain kaksi naarasta on kuollut synnytykseen / synnytyksen jälkeen. Kupla siis toinen näistä. Toisen oli vuosia sitten, kaunis ruotsintuonti creme, löytyi kuolleena vielä elävien pentujen kanssa pesästä. Päällepäin ei näkynyt mitään syytä.
Sen ainakin päätin että IKINÄ en enää astuta näin "vänhaa". Tänä vuonna meni vaan vähän suunnitelmat sekaisin kun sain ite elokuussa vauvan niin en siihen samaan syssyyn halunnut hamsuvauvoja. Ja Kupla ei tosiaan tiinehtynyt kun rupesin sitä lokakuussa astuttamaan.

Huomenna on Pantterin laskettu aika. Siitä en oo kyllä yhtään varma onko edes kantavana. Ei oo selkeää vauvamahaa. Voi kumpa kaikki menis hyvin jos pentuja on tulossa.

PiiaL

#626
Osanottomme Sintturainen :( Sitä ei tietysti voi tietää varmaksi mikä oli suurin syy surulliseen tapahtumaan. Enempää en omastakaan kokemuksesta voi sanoa kuin, että yksi meidän naaras synnytti ongelmitta ison poikueen 9,5kk:n ikäisenä. Tämän naaraan astutin itsestä johtuvista syistä näin myöhään, tiinehtyi kerralla kuitenkin, jos astutusyritykset olisivat tästä venyneet, niin en olisi enää yrittänyt. Mutta näin jälkeen päin ajateltuna tuo ei ollut viisainta naaraan kannalta, enkä varmaan enää tekisi niin, muuten olenkin kyllä naaraat astuttanut siinä viisi-kuusi kuisina. Ikinä ei onneksi kuitenkaan ole ollut ongelmia synnytyksessä ja toivon tietysti hirveästi, että ei tulisikaan.

Olisikohan Sintturaisen tapauksessa ollut kuitenkin jollain muullakin merkitystä kuin iällä, kun naaras niin hankalasti tiinehtyi.. Kun kuitenkin talviajasta huolimatta itsellä ainakin naaraat ovat hirmu hyvin tiinehtyneet tänäkin talvena, siitä on pitkä aika jo kun meillä oli tiinehtymisongelmia ja tällöin nämä naaraat olivat kyllä suurikokoisia ja lihomiseen taipuvaisia, jotka eivät tiinehtyneet.

Kaksi kertaa olen nähnyt Iinan pesän nyt, viikko tulee huomenna täyteen. Jospa sitä sitten kurkkisi vähän lisää. Hyvin hiljaisia ovat olleet lapset, siksi aina miettii, että onkohan ne siellä vielä. Kuitenkin kaksi vuorokautta sitten pesässä ainakin oli vielä kaikki kuusi poikasta hyvässä voinnissa, kaksi oli punasilmäistä ja neljä mustasilmäistä muistaakseni. Ne punasilmäiset olivat mun mielestä ihan vaaleita(ps luonnonvalkoisia/cremejä), joten niistä ei varmaankaan harmikseni ole kumpikaan minkki, mutta siinä tapauksessa pidän jonkun soopeleista todennäköisesti, kun nyt sen umborouslapsen tästä yhdistelmästä haluaisin. Ainakin pari soopelia nauhalla siellä ehkä oli ja sitten cremejä/luonnonvalkoisia. Jotakuinkin tuollaista. :) Iina on tomerana rakentanut kunnon palatsin niille poikasilleen, puolet melkein terran kuivikkeista on pesänurkassa. Rakentelee sitä lisää joka ilta, ruokakuppiakin oli sinne kiskomassa eilen.

lentsu

#627
Voi ei.  :cry: Suuret osanotot Sintturainen Kuplan menetyksestä.

Pieni pelko mulla oli pohjalla tästä, kun sanoit synnyttäneen 17. vuorokauden jälkeen. Yleensä ei mene niin pitkäksi.

Mulla on kyllä 9-kuiset naaraat saaneet ihan onnistuneesti poikasia, mutta enemmän ongelmat korreloi mun mielestä sen kanssa, jos naaras ei meinaa tiinehtyä lainkaan. Eli jos naarasta joutuu monta kertaa astuttamaan, voi olla, ettei sitä ole tarkoitettukaan lisääntymään. Tämmöinen mutu-tuntuma mulle syntynyt.

Sintturainen

#628
^Mietin ihan samaa. Kupla oli myös tosi isokokoinen naaras. Mun makuun jo vähän turhan iso. Ja niillähän näitä tiinehtymisongelmia on tunnetusta ollut.

lentsu

#629
Valitettavasti luonto suosii pieniä ja päärynänmuotoisia.  :|