• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

Sintturainen

#645
Ootteko syrkki-immeiset huomanneet että hopsu ja luonnonvalkoinen taitaa olla aika in-värejä just nyt  :D  Tuntuu että kellään muuta ookkaan. Kun sillon 2000-luvun alussa hopsua ja valkoisia oli lähinnä vaan täällä pohjoisen kasvattajilla... Nyt taas tuntuu että keltaista ja kilpikonnia on vähemmän kuin silloin. Niin ne nämä "muotivärit" vaihtelee.

Unipallo

#646
En tiedä muodikkuudesta mutta itsellä valkoinen/ harmaa ovat lempi"värejä". Ja hamstereissa ne ovat vaan jotenkin tuhottoman kauniita ja ovat aina tuntuneet "omimmilta". Eka luonnonvalkoinen minulla oli joskus 2000- luvun alkupuolella. Nyt kun tuli mahdolliseksi oman poikueen teettäminen niin värisuunta oli minulla ainakin hyvin selvä.  :)

lentsu

#647
No, enpä mä ole koskaan hamstereita "muodin" mukaan kasvattanut.  :roll: Ei ollut kovin muodikasta aikoinaan aloittaa keltaisten kanssa Annen lopettaessa, kun kukaan muu ei tosissaan silloin kasvattanut ko. väriä. Tein 8 vuotta töitä ja sitten se olikin jo "muotiväri". Lopettaessani keltaisia oli joka paikassa ja pitkään sen jälkeen, kun muut jatkoivat. Nyt ei keltaiset kiinnosta pätkääkään, kun olen kerran tehnyt ison työn ja sitten totaalisesti lopettanut niiden kanssa antaen viimeiset jalostusurokseni muille lainaksi jotta jatkuvat jotenkin.

Nyt kun innostuin hopsuista, oli vaan semmoinen säkä, että sattui olemaan pari todella hyvää poikuetta tarjolla. Hyvä vaan, jos muitakin kiinnostaa. Mulle hopeanharmaa on vihdoin keltaisen jälkeen sellainen oikeasti omalta tuntuva väri, jonka kanssa tahin varmasti vielä monta vuotta.

Luulen, että nämä "muodit" syntyvät siten, että jos kukaan ei tosissaan kasvata jotain väriä, siitä ei kiinnostu sitten kukaan muukaan. Mutta piankin, jos yksi tai muutama ihminen ottaa jonkun värin työkseen, se alkaa kiinnostaa yhä useampia sitä mukaa kun ko. värin eläinten taso nousee.

Hyviähän kaikki haluavat aina, oli väri mikä hyvänsä.

PS. Ja sen olen huomannut myös, että kun kerran lopettaa jonkun sellaisen värin kanssa, joka on todella tuntunut omalta, eikä välitä enää palata siihen, on todella vaikea löytää enää tosissaan omalta tuntuvaa uutta projektia, siis väriä, joka todella sytyttäisi pitkäjänteiseen työhön. Näin on käynyt minulle ja näin olen nähnyt käyvän monelle muulle. Nyt onneksi löytyivät nämä hopsut ja mustasilmäiset valkoiset, jotta mullekin on taas hommia.  :) Siinä välissä käväisivät cremet ja cinnamonit tyyliin "kyllä mutta ei sit kumminkaan mun juttu".

Sintturainen

#648
En siis tarkoittanut että olisi jotain pahaa näissä hopsuissa ja valkoisissa, jännä vaan että varmaan puolet tuolla myyntipuolella olevista poikuesta on hopeanharmaata  :)  

Minäkihän mietin että vaihtaisinko väriä, ja meillehän tuli yks normaali-poikue ihan alkuun, mutta ei ne tuntuneet niin omilta kuin nämä cremen sukuiset.

Mustikkamaan

#649
Moon kans matkan varrella kokeillu kaikkia värejä ja kaikki ne ovat hirmuisen ihania. Mustat on vaan semmosia just et jos yks pitää valita ni sit se :D Koomisinta tässä on ehkä se, että oon kokenu mustien eläinten olevan aina semmosten "goottien sun muiden synkkien asioiden ystävien" lemmikeitä ja mä oon kaikkee muuta ku synkkä tai mustaa rakastava missään mielessä, silti ne mustat on vaan niin hemasevia.

Muotivärejä tosiaan on - sama ku kääpiöhamsterilajien kasvatus kiertää muotivillitysten mukaan. Just tollai et ku joku innostuu, niin se innostus tarttuu - ja varsinkin jos taso alkaa nousta. Sit ku asioit menee pieleen ja osalla innostus koko kasvatukseen ylipäänsä lopahtaa, ni sit muodissa oleva laji/väri taas vaihtuu :)

Olis tietty hyvä jos ihmiset kasvattas vaan sitä mikä tuntuu eniten omalta eikä sitä sun tätä (tässä kohtaa en voi taputtaa itteäni olalle, mut tulevaisuudessa toivottavasti voin), niin yleinen taso pääsis nousee. Nythän ei taso oo hyvä oikein missään, varsinkaan syrkeissä. Talvikoissa on vissii suhteessa paras taso.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anzukka

#650
Toivottavasti mullekkin nyt löytyisi se oikea väri. Tällä hetkellä on mustaa, hopsua, norrea ja joka suvussa cremeä. :) ja seuraavassa poikueessa hopsua ja norrea jos onnistuu nyt kun astutin eilen illalla pk rex (hopea?)musta x pk hetskuhopsu :) Poika voisi olla hopeamusta sillä värissä on pieni hopea vivahde ja tuomari aikoinaan epäili, ja isukki on hopsu. Jos sieltä tulisi sitten homohopsua  :lov  :sydan  :sydan Olis kyl tosi mahtavaa! Punasilmäset kiinnostaa kyl tosi kovin eli ps. hopsu, ps. valkoinen, kyyhkis, samppanja (ps,rs) ps. creme, minkki, cinnamon... yms. pitää nyt katella. Luulen et toi musta, hopsu ja sopivassa suhteessa norre on eniten mun juttu (+ tietty sukulaisvärit ja kaikki punasilmäisinä) :D
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Pähkinä

#651
Mullakin oli ensin kasvatuksessa soopelisuklaa ja minkki. Mutta sitten ihastuin nuihin suklaihin ja se tuntuu kyllä tällä hetkellä sellaiselta jota haluan kasvattaa. Nimimerkillä kotona kolme suklaata ja pesällinen suklaita sekä samppanjoita  :D

lentsu

#652
Meillä oli luonto karsinut viimeisen vuorokauden aikana pienimmän valkonauhaisen hopsun. Syytä en tiedä, ei se nyt niin pieni ollut. Toivottavasti nuo muut 10 selviytyisivät nyt aikuisiksi asti. Hyvää niillä näyttää kuuluvan, kun olivat tänään lähteneet liikkeelle kaikki ja alkaneet syödä kilpaa kaikkea mitä löytyy.  :sydan

Anonymous

#653
Meijän kasa tulee huomenna viikon  :lov

PiiaL

#654
M-muksut täyttivät viikon eilen. Meillä on Iinan pesässä kolme soopelia, joista kaksi valkonauhaista, saattavat olla hopeisiakin. Sitten on kolme vaaleaa, joista kaksi punasilmäistä, nämä ovat luonnonvalkoisia tai cremejä. Kotiin jää varmaan joku noista soopeleista. Katsotaan mitä komistuksia ja kaunottaria sieltä kasvaakaan :lov Siellä ne nyt rupes mussuttamaan puuroa ja kasviksia pesässä.

karov

#655
Oi voi, meillä lapsoset lähtee uusiin koteihinsa jo ensi lauantaina näyttelyn yhteydessä  :(  Ei malttaisi millään luopua  :sydan
CUTIEPIE'S syyrialaiset
pk, lk: hopeanharmaa, seepianharmaa
http://www.karoliina.info/hamsula

Veda

#656

Meidän kiinarimamma paisuu paisumistaan  :sydan

Sintturainen

#657
:cry:
Tätä on vaikea kirjoittaakin. Pantteri lopetettiin tänään. Sen olisi pitänyt saada ne pennut toissapäivänä, ei saanut. Eilen sai oksitosiinia, ei auttanut. Ilmeisesti syy oli uroksessa, joko pennut oli liian isoja tai epämuodostuneita. En usko että muuten näin olisi käynyt kahdelle eri ikäiselle ja erisukuiselle naaraalle peräkkäin. Onneksi näiden naaraiden veljiä on käytetty, joten saan sieltä saman sukuisia hamsuja. Molemmat olivat omia kasvattejani.

Hei hei Pantteri, iso on ikävä  :sydan


Ken_G

#658
Osanottoja. Sulla on nyt kyllä ihan kohtuuttoman huono tuuri  :(

MirkkuH

#659
^^voi mikä surku :cry:  ...osanotot