Keskustelua uusista ilmohinnoista

Aloittaja Mustikkamaan, 13.06.10 - klo:16:38

Mustikkamaan

Noi ilmohinnat on kyllä vähä omituisesti korotetut, sillain epäloogisesti. Niit olis voinu rukata vähän enempiki.

edit: kaivoin tähän nämä uudet hinnat//Ninde

3.–10. hamsteri 4 €/hamsteri
11. hamsteri ja siitä eteenpäin 3 €/hamsteri

Ei-standardiluokka: 3 €/hamsteri

1. ja 2. hamsteri 4 €/hamsteri
3. ja 4. hamsteri 3 €/hamsteri
5. hamsteri ja sitä useampi 2 €/hamsteri

Standardi- ja koestandardiluokat: 8 €/hamsteri
Ei-standardiluokat: 5 €/hamsteri

Ilmoittautumishinnat Lasten lemmikkiluokkaan (omistaja alle 12-vuotias):
4 €/hamsteri (riippumatta onko SHY:n jäsen vai ei)

ja vertailun vuoksi vanhat:

3.–10. hamsteri 3,50 €/hamsteri
11. hamsteri ja siitä eteenpäin 2,50 €/hamsteri

Ei-standardiluokka: 2 €/hamsteri

1. ja 2. hamsteri 4 €/hamsteri
3. ja 4. hamsteri 3 €/hamsteri
5. hamsteri ja sitä useampi 2 €/hamsteri

Standardi- ja koestandardiluokat: 7 €/hamsteri
Ei-standardiluokat: 4 €/hamsteri

Ilmoittautumishinnat Lasten lemmikkiluokkaan (omistaja alle 12-vuotias):
2 €/hamsteri (riippumatta onko SHY:n jäsen vai ei)
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

GaneshaX

Tervetuloa rukkaamaan  :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mustikkamaan

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Tervetuloa rukkaamaan  :mrgreen:

Onksteillä ihan joku sovittu rukkaustapahtuma?!  :D

Saana

Ninde

Jaa ne on nyt sitten virallisesti nostettu. Pikkasen huonosti toimii tämä tiedottaminen kyllä yhdistyksellä, voisi ehkä ihan erikseenkin tästä mainita, että kaikki huomaisivat.

Aikamoinen hinnannousu muuten lasten lemmikkiluokassa. Tosin lasten lemmikeilläkin on tainnut olla normikokoiset ruusukkeet, että ehkäpä niillä voi sitten sama hinta olla ilmomaksuissakin. Tosin vähän hölmösti sitten ei ole määräalennuksia ollenkaan.

Pertti

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Tervetuloa rukkaamaan  :mrgreen:

Onksteillä ihan joku sovittu rukkaustapahtuma?!  :D
Saanksmäki tulla, liian pitkä aika ku ollaan Musun kanssa päästy rukkaamaan viimeksi  XD

Mutjoo, mä en toivottavasti ole tulossa, vaan oon muuttotouhuissa tuolloin.. :)
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Anonymous

Marla

Lainaus käyttäjältä: "Annina"Musta noita näyttelyhintoja olisi pitänyt korottaa niin, että ensimmäiset pari olisivat kalliimpia ja loput halvempia. Nyt tuo korotus verottaa niitä jotka tuovat useampia hamsuja eli ts. niitä täytyy tuoda vähemmän = ei yhtään enempää rahaa yhdistyksen kassaan. Ne jotka tuovat sen yhden tai kaksi niin tuovat ne eniveis eli parin euron korotus tuskin estää ketään tuomasta niitä paria rakkainta hamsuaan näytille. Ja ne jotka tuovat paljon eläimiä niin tuovat tietenkin myös ne ensimmäiset kaksi.
Samaa mieltä. Kyllä mulla ainakin verottaa korottuneet hinnat hamsujen tuomista näyttelyihin. Ja kun kaikilla tosiaankin on se yksi tai kaksi hamsteria joka tapauksessa mukana, enempi niitä hintoja nostamalla saisi lisätuloja kuin sillä, että ne, jotka tuovat useita, joutuvat ainoastaan maksamaan enempi, kun useita tuovilla käy luultavasti sitten niin, että hamsterimäärät vähenee.

Mutta juu, tulossa kumminkin ainakin muutaman-parin hamsun kera. :D

Mustikkamaan

Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Pete: siitä sit vaan ensvuoden hallitukseen ni pääset rukkaan kaikkee ihan yllinkyllin. :mrgreen:

Eiköhän myö olla päästy Peten kanssa tarpeeksi rukkaamaan hallitusvuosinamme :D

Toi lasten lemmikkiluokan hinta ny on ihan hanurista, ennen kaikkea. Mut joo, olis pitäny tehdä semmoi tasasempi korotus yleisesti ottaen.

Ninde

Mä toivoisin hallitukselta asiallisia kommenteja siitä, että miten näihin korotuksiin on päädytty? Tosiaan varsinkin toi lasten lemmikkien hinnankorotus on ihan älytön.

Minski

Mulla noi hinnat ei hetkauta mihinkään suuntaan osallistumisia, eihän noissa nyt oo kun muutamista euroista kyse mun hamsumäärälläni. Tulee se raha kuitenkin käytettyä johonkin muuhun ja näyttelyt ja hamsuharrastus on mulle se mihin laitan mielelläni rahojani.

Lainaus käyttäjältä: "Marla"
Ootteko te laskeneet näyttelymaksujanne noilla uusilla ja sit noilla vanhoilla hinnoilla, että millanen ero niihin loppujen lopuksi tulisi vai aiheuttaako tuo muutos sinällään vastakarvaa ?
Siis kun syyris-ihmisenä ajattelen asiaa niin eihän noi nyt oikeestaan edes vaikuta kellään syyrisihmisellä yhtään mihinkään noi hinnat, kun ei kellään syyris-ihmisellä oo mitään hirveitä määriä syyriksiä edes näyttelyikäsiä. Siis jos mä lasken, että tuon vaikka 6 syyristä ulkomuotoon niin vanhoilla hinnoilla ne olis maksaneet 24 e ja näillä uusillä ne olisivat 26 e. Hurja kahden euron korotus :)

Eihän noista nykymaksujen määräalennuksistakaan ole syyrisihmiset mitään hyötyneet, kun ei syyriksiä kellään oo tota yli kymmentä tuoda. Kääpiöihmisethän niistä vain on nytkin hyötyneet.

Ainoa mikä ehkä jonkin verran mietityttää on tuo ei-standardien korotus, mutta toisaalta onhan tuo 2 e ollut kyllä älyhalpa. Mutta voisko ajatella ei-standardeihinkin sitten tuommoista määräalennusta ? Siis, että jos tuo 3 tai enemmän niin se olis sit vähän halvempaa ?

Mä en ehkä osaa aatella nyt kunnolla, on sata asiaa taas pyörimässä päässä, joten mun täytyy kysyä, että mikä tossa lasten lemmikkiluokan hinnankorotuksessa on se vastaan haraava juttu ? Kysyn siis ihan vain siksi, kun en osaa itse ajatella asian kaikkia puolia, nyt tulee vain mieleen viime näyttelyistä, että lasten lemmikithän on ihan samanlailla pärjänneet kuin muutkin, voittaneet jopa Bissejä, palkinnot on samanlaisia kuin muillakin lemmikeillä ja siinä luokassa on vielä helpompi pärjätäkin, kun on vain muutama osallistuja. Moni maksaa sitä 4 euroo tavallisesta lemmikkiluokastakin eikä saa koskaan mitään ruusuketta, kun osallistujia on se 50.
Hamsteriton tätä nykyä

Nape

Mun mielestä on ok hinnat, vaikka vasta suunnittelemme näyttelyyn osallistumista.
Ja näin 4 lapsen äitinä ei tuo lasten luokka tunnu kalliilta. Jos meillä olis enemmän hamstereita ja vähän vanhemmat lapset ja kaikki tois yhden ötökän lasten luokkaan, niin mielelläni maksaisin tuon summan mukisematta. Kuitenkin vielä aika pienistä maksuista kyse, jos aattelee sitä, että markkinoilla pienessä pomppulinnassa 5min hyppiminen maksaa 3e :D

Mustikkamaan

En mä ainakaan itke minkää määräalennuksien perään, vaan että toi koko homma oli ihan epälooginen.

Must ne vois mennä vaik jotakuinki näin:

1. ja 2. hamsteri 6 €/hamsteri
3. hamsteri ja siitä eteenpäin 4 €/hamsteri

Ei-standardiluokka:
3 €/hamsteri

3. hamsteri ja useammat 4 €/hamsteri

Standardi- ja koestandardiluokat: 8 €/hamsteri
Ei-standardiluokat: 5 €/hamsteri

Ilmoittautumishinnat Lasten lemmikkiluokkaan (omistaja alle 12-vuotias):

3 €/hamsteri (riippumatta onko SHY:n jäsen vai ei).

Tommoset jättimäärien alennukset vois jättää ihan hyvin pois, kun nykyste kukaan ei ilmota tommosia määriä. Nykysin on vielä ideana, ettei eläinmäärien tarvis olla ihan kovin huikeita - siks suurien määrien ei must tarvis olla kauheen halpoja. Pitää kuiteskin muistaa, että veteraanit on ilmasia ja semmosina niiden pitää pysyäkin. Mut etupäässä piti nostaa noita ensimmäisten eläinten hintoja, varsinkin ulkomuotoluokissa, mutta myös lemmikeissä.

Lasten lemmikeissä oli must alun perin se idea, että palkinnot on vähän pienempiä ja sillä pienellä rahalla houkutellaan ne perheen pienimmät tuomaan Nappe sillä viikkorahalla näyttelyyn - ja samalla saadaan vähän pienempi kilpailu niiden Nippejen ja Nappejen keskuuteen. Nykyste kuitenkin viikkorahat on vähän isompia, niin 3 euroa vois olla ihan ok. 4 euroa taas menee sinne normi lemmikkiluokan hintatasolle, eikä sais ees määräalennuksia - edullisesta lasten lemmikistä putoo pohja pois. Mut tietty vastaavasti sit koko lasten lemmikin vois ottaa pois, jos koetaan että taso on nykypäivänä niin hyvä - mua vaan harmittaa ihan hirmusti, kun aikuiset ihmiset korjaa PLH 1-5 ja sitä kautta homma näyttää niin sisäänpäinlämpiävältä... Siks Lasten lemmikkiluokka pistettiin pystyyn.

Suuria määriä ilmoittaa lähinnä aikuiset ihmiset, joilla on varmasti varaa vastaavasti maksaa vähän enempi - jos jokunen yksilö jää pois korkeampien hintojen takia, niin se taas on eläinmäärien kannalta parempi.

Vevve

Laskeskelinpa, millaisia maksuja joudun näillä korotuksilla maksamaan, jos tuon Hyvinkäälle kaikki suunnittelemani eläimet...

Vanhoilla hinnoilla 38€
Uusilla hinnoilla 42€

Eli ei mikään kovin suuri hinnankorotus, mutta olen kuitenkin sitä mieltä että 1. ja 2. hamsterien hintoja olisi pitänyt korottaa ehkä enemmän. Tuskinpa jätän yhtään suunnittelemaani eläintä kotiin vain neljän euron vuoksi siltikään.

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Vevve"mutta olen kuitenkin sitä mieltä että 1. ja 2. hamsterien hintoja olisi pitänyt korottaa ehkä enemmän.
Niin siis eihän niitä korotettu ollenkaan, ykkössivulla on ne uudet hinnat.