Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

Vilma

Aapo pääsi eilen muuttamaan Väinön vanhaan häkkiin. Aapon nykyinen kämppä on varsin pieni, joten nyt kun meillä on rutkasti tilaa, se sai vaihtaa isompaan.

Aapon oma häkki näkyy sotkuisena tämän uuden häkin alla. :)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Minski

^ Hienosti sisustettu tuo :yes:
Hamsteriton tätä nykyä

Sara

^ Mun mielestä on ehkä vähän turhan korkea hamsterille. Meillä ainakin Aapo tykkää varsinkin kiipeillä kattoritilässä ja tommosesta korkeudesta tippuminen ei välttämättä tee kovin hyvää, vaikka olis kuinka paljon puruja pohjalla.
vhk roborovskit

Vilma

Lainaus käyttäjältä: "Minski"^ Hienosti sisustettu tuo :yes:
Tajindalla ja Buddylla on muuten samanlaiset häkit :)
Oi kiitos! Meiltäkin löytyy toinen samanlainen, mikä on Kertun asuntona. :)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Louna

Lainaus käyttäjältä: "Kultahamsteri<3"Tuli mieleen, että soveltuuko esmes. rottien tai chinchillojen häkit syyrialaisille? Esimerkkinä tälläinen: //http://www.lemmikkiexpress.fi/product_details.php?p=835 ? En ole ostamassa, mutta tuli mieleen.

Munki mielestä toi on tuollaisenaan huono kun hamsteri voi pudota korkeelta, mutta toi on ihan loistava jos jaksaa tuunailla siitä hamsteriystävällisen lisäämällä vaikka ison tason tai useampia niin ettei korkeita pudotuksia tule. Häkin pinnoihin on niin helppo kiinnitellä juttuja ja tonne sais esim. tosi kivoja siltoja jne ja tilaa ainakin olis mukavasti, kun käyttäisi häkin korkeutta hyväkseen. Ja osan pinnoistakin voi aina suojata jotenkin jos haluaa estää kiipeilemisen jossakin, vaikka siellä katossa.
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Minski

Lainaus käyttäjältä: "Vilma"
Lainaus käyttäjältä: "Minski"^ Hienosti sisustettu tuo :yes:
Tajindalla ja Buddylla on muuten samanlaiset häkit :)
Oi kiitos! Meiltäkin löytyy toinen samanlainen, mikä on Kertun asuntona. :)
Ok :) Suosittu ja hyväksi havaittu häkkimalli siis :) Ite oon tykännyt siitä ainakin kovasti, samoin tietty niissä asuvat hamsut. Buddykin on oppinut missä siinä on luukku ja tulee aina sääli-ilme naamalla kerjäämään siihen ulospääsyä :)

Mä näin tänään yhdessä eläinkaupassa kivan ja iiison häkin ja mulle tuli niiiin vahva tunne, että haluan sen häkin, että ostan sen varmaan ens tilistä, vaikkei se mikään halpa ollutkaan :oops: Suomessa vaan tosi harvoin on myynnissä mitään sen kokosia häkkejä, joissa olis vielä pieni pinnaväli, se on muuten ihmeellinen asia; sit kun kattelee jotain saksalaisten hamsukasvattajien tiloja niin niillä asuu kaikki syyrikset jossain lukaaleissa ja isoja häkkejä löytyy ilmeisesti tosi hyvin sieltä, epistä.

Mä nyt laitan tähän vielä samat linkit niistä saksalaisten hamsukasvattajien tiloista kun mitkä jo tuonne toiseen topicciin olin laittanut, mutta kun liittyyhän ne tähänkin topicciin :)

- http://www.oyla13.de/cgi-bin/eigenes.cg ... d=88326441
- http://www.oyla13.de/cgi-bin/designs/so ... d=28120476
- http://www.leijonas.de/haltung.htm

Mä niin näen sydämen kuvia silmissäni, kun katon tollasta hamsulaa, jossa ei hamsujen määrä rajoita mitenkään sitä tilaa, mitä niille eläimille tarjotaan :sydan Tosin kyllähän noitten täytyy pakosti asua isommassa asunnossa kuin esmes meikäläisen pikkukaksio :D
Hamsteriton tätä nykyä

suski87

Muuten käyvät tosiaan oikein hyvin, mutta ei noilla alkuperäisillä tasoilla. Eli tasoja reilusti lisää ja ne lomittain toisiinsa nähden niin, ettei mihinkään jää sellaista kohtaa että hamsteri voisi pudota suoraan ylhäältä alas. Hamsutkin kun rakastavat erilaisia tasoja ja ramppeja, mutta ne ovat tosiaan sen verran kömpelömpiä että pitkän vapaan pudotuksen mahdollisuus pitää poistaa. Meilläkin on ollut syrkki 120cm korkeassa häkissä, mutta häkki oli sitten jaettu neljään 30cm korkeaan osioon, ja kulkuväylät osiosta toiseen olivat aina vuorotellen häkin vastakkaisilla puolilla.

s.at.u

Mie hommasin Sagan terraan tänää sen semmosen taustapaperin, kiva tuli.  :) Ostatin iskällä myös sen akvaariomagneetin, ja pienemmän juomapullon. Sitten kun löytää vielä jostakin sen Karlien juoksupyörän, niin sit on miun unelmaterra Sagalla.  xD

Tässäpä Köntsän terra

Anonymous

^ Hieno! :yes:  Tiiätkö monen litran?

Vevve

^ Litroista ei aavistustakaan, mutta kokoa on 90x60x60.  :)

Vevve

Joo, mökki on itse tekemäni ja siinä on sydämen muotoinen hiottu vaneripala kylkeen liimattuna.  xD Varmaan koriste.

Anonymous

Lainaus käyttäjältä: "Vevve"^ Litroista ei aavistustakaan, mutta kokoa on 90x60x60.  :)

Ok =)

Miharu

Hieno on Vevven terra, kyllä kyllä  :yes: Aapokin olisi varmasti iloinen päästessään tuollaiseen lukaaliin  xD
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.