Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

Anonymous

^^ Kivoja kämppiä sun hamsuilla. Miten olet saanut tuossa alimmassa kuvassa olevan häkin pysymään tossa terraarion sisälläsilman että se on mennyt alemmaksi? :)

Hessuinen

Metsku, mistä olet hommannut nuo putket tuohon syrkin kämppään? Mä olen nähnyt myytävänä vain noita suoria putkia..  :|
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

metsku

Osa putkista on tullu ferplastin rottahäkkien mukana, joitain ostin myös pet exposta ja faunattarestakin mielestäni saa. Olen muissakin eläinkaupoissa nähnyt ja ulkomailta voi myös tilata.

metsku

Lainaus käyttäjältä: "Anda"^^ Kivoja kämppiä sun hamsuilla. Miten olet saanut tuossa alimmassa kuvassa olevan häkin pysymään tossa terraarion sisälläsilman että se on mennyt alemmaksi? :)

Se on täysin sattuman armosta juuri sopivan kokoinen. Tossa terrassahan on ylhäällä sellaiset pienet lasireunukset joihin tuo sopii  :D

Anonymous

:) Ok^

Mustikkamaan

Ihan mahtavia noi Metskun lukaalit!  :lov
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Hessuinen

Faunattareen on tullut uusia syrkeille sopivia asumuksia, metrin pituisia ja toinen oli jotain 40cm ja toinen 80cm korkeat. Ja kivoja tasojakin tulisi mukana. Mutta ne hinnat, pienemmästä pyysivät 159e ja isommasta olikos se 199 tai kympin-pari enemmän.. Mulla vaan ei ole varaa laittaa tuollaisia summia pelkkiin häkkeihin. Mutta josko tuosta nyt alkaisi sekin että Suomeen tulisi noita isompia asumuksia myyntiin enemmän, isompia valikoimia ja halvemmalla. Saksastahan saisi, mutta ei niistä kukaan postita tänne suomeen.  :S

blood.and.tears

Zooplushan toimittaa suomeen ja hinnat hieman inhimillisemmät, toki kannattaa vertailua tehdä, ja jostain saattaisi saada vielä halvemmallakin. Mutta itse olen aika paljon käyttänyt, koska on luotettava paikka. Itselle ainakin suht iso kynnys tilaamisessa jos kellään ei ole kokemuksia paikasta.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Nape

^^Hyvä juttu!
Minähän ostin tuon ison "hamsterihäkin" suomalaisesta nettikaupasta. //http://www.hauhau.com/netstore/product_details.php?p=1753
Koko on tuon 100 x 54 x 64 cm. Hinta oli 99e. Ja ei mun mielestä ollut paha hinta, koska mukana tuli pitkä muoviputki, taso (+ isomman lemmikin tarvikkeita, jotka voi vaikka myydä eteenpäin).
Nyt kyllä näytti, että siellä ei ollut kuin sitä pienempää kokoa saatavilla, mut sekin käy hamsterille.
Mä tein tuohon isoon häkkiin yläkerran, eli sahautin vanerista koko häkin kokoisen palasen, johon mies teki kulmiin aukot portaita varten. Meillä on myös kolmaskerros valmiina, mut sitä ei ole nyt käytetty, koska ainoan miinuksen minkä annan tuolle häkille on se, ettei katossa ole avattavaa luukkua, vaan se koko katto täytyy avata ja se on aika tiukasti kiinni, joten kolmanteen kerrokseen on tosi hankala päästä käsiksi.

Hessuinen

^^Joo kyllähän mä zooplussan tiedän ja olen tilannut useastikin, mutta ei sielläkään ihan hirveästi niitä metrin pituisia häkkejä ole. Saksan versiossa olisi myynnissä tietty tällainen ja [http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefige_freigehege/hamster_maus/171574]tällainen joista erityisesti jälkimmäinen olisi mieleen, mutta eipä noi hinnat ole oleellisesti halvempia mun kukkarolle.

^Jeps, aina positiivista että hamsunottajille tarjotaan isompiakin vaihtoehtoja eikä aina vain minimi-mitoissa olevia dunia/häkkejä (tai pienempiä). Tuota kauppaa en tiennytkään, täytynee seurailla josko jossain vaiheessa tulisi lisää noita isompiakin häkkejä ja säästelisi pikkuhiljaa rahaa. Työttömänä ei ole helppoa nysväistä satastakaan mistään, jos mulla olisi vielä entinen työpaikka niin tuollaiset häkit olisin saanut tilattua vaikka kaksi kuukaudessa, mutta ei kun ei, täytynee joko tyytyä pikkuhiljaa säästämiseen, voittaa lotossa tai käydä onni ja löytää uusi työpaikka.  :S

Ja jos asuisin Saksassa niin tilaisin heti hamsuille jokaiselle tällaiset (samalla tyypillä myytävänä myös kohtuuhintaisia metrisiä häkkejä), ei ole kyllä hinnalla pilattu. Yritin tuohon myyjään ottaa yhteyttäkin että postittaisiko Suomeen, mutta eipä ikinä vastannut takaisin, lienee tulkittavissa kielteiseksi vastaukseksi. :kieli

Nape

Tuo kakskerroksinen ebayn häkki olis loistava, siis se jossa tokassa kerroksessaki on se pohjalaatikko! Pitääköhän alkaa pommittaan sitä myyjää oikeen urakalla!
Noh, jo ennen kuin päätettiin meille ottaa hamsteri, niin päätin, että sille tulee kunnon asumus, eli iso, kun voi olla iltoja ettei pääse iltalenkille, kun on 4 lasta.
Tuon meidän häkin löysin sattumalta ja tuolta kaupasta oli mahdollisuus tilata osamaksulla, joten sen takia tilasin tuon häkin. Ei meilläkään ole varaa tosta noin vaan ostella isoja ns. "ylimääräsiä" juttuja tosta noin vaan, kun minä oon kotona lasten kans ja saan minimejä rahoja ja miehen palkalla eletään ja maksetaan isoa autoa joka on nyt jo liian pieni meijän perheelle xD  Ja kun hamsterit on kuitenki niinku mun juttu niin eihän tuo mies niihin osallistu rahallisesti ellei ole ihan pakko, enkä ees kysy moista.
Toisen meijän häkeistä löysin huutiksesta, sehän on n. 80x75 ja syvyys jotain 40cm tai jotain, en jaksa alkaa mittoa. Se oli löytö; 25e, vaikka laittoa vähän vaatikin. Ja siinä oli kova työ saada tasot hyvin ja kaikki niin ettei hamsteri kiipeillessään putoa korkealta alas asti. Se saa miinusta liian pienistä luukuista.

Hessuinen

Pitäis varmaan, josko se sitten uskoisi että Suomessakin on markkinoita ja kannattaa alkaa postittelemaan kun tilauksia satelee. Tai sitten pitäisi hommata jostain päin Saksaa jonkintyyppinen välittäjä joka pientä korvausta vastaan noita välittelisi eteenpäin. xD

Mäkin mietin alkuaikoina ekan hamsterin kohdalla isomman häkin tilaamista muttei sitten mistään löytynyt kohtuuhintaista. Päädyin sitten ostamaan ylikalliin hamsteridunan faunattaresta kun en muista eläinkaupoista mitään muuta sopivaa löytänyt, 99e ja kirpaisi, varsinkin kun saman päivän aikana myöhemmin huomasin että stokkan hyllyille oli ilmestynyt täsmälleen samanlainen jopa väriä myöten ja hinta oli 59e. :S Silloin ajattelin että kyllä hamsu nyt sen kokoisessa pärjää, ja pärjääkin, mutta tottakai se isompi on parempi ja itsekin on tyytyväisempi kun hamsulla on isompi tila.

Sen vuoksi omalla kohdalla onkin tämä päivitysprojekti pikkuhiljaa etenemässä ja saksan ebayta on tullut selattua urakalla. Yhden dunan olen sentään saanut päivitettyä vähän isommaksi vaikken ihan tuoksi halajamakseni metriseksi, hankin tesy:ltä käytetyn pikkuvikaisen mutta hyväkuntoisen kaninhäkin (87,5x50,5x44cm) 9e, ostin siihen pienisilmäistä verkkoa 8e ja verkotin (tai piti, mutta vanha isäukko tunki väliin ja teki sen puolestani, ei kuulemma olisi ollut tyytyväinen jälkeeni eikä kuulemma hamsukaan, joten mun hommaksi jäi vain terävien kohtien huominen). Verkottamisessa oli kuitenkin sen verran suuri homma etten tiedä tuleeko tuontapaisia lisääkin, saas nähdä. Täytyy tuota mainitsemaasi kauppaa pitää silmällä kun kerran osamaksullakin onnistuu. Miten tämä käytännössä toimi?

Kaunis se ei ole mutta asukki tykkää lisätilasta (nuorin ja aktiivisin syrkkityttö, vaikka sydäntä vähän raastikin etten laittanut ekaa hamsuani siihen, tuo nuorempi kuitenkin on aktiivisempi ja tarvitsee enemmän tilaa). Sisustaminenkin on kesken, pitäisi tehdä / nakittaa siskon mies tekemään sopivia välitasoja ja tehdä myös itse niitä kankaisina.

Nape

^Siellä on sellainen Klarna-lasku / tili systeemi, eli tilausta tehdessä voi valita Klarnalaskun, jolloin he lähettävät sen tilauksen sulle ja mukana tulee lasku, jonka voit maksaa kokonaan tai valita sen osamaksusysteemin, laskussa on se pienin maksettava summa kerrottuna (n. 9-13e). Sitten ne sieltä Klarnalta lähettävät sulle joka kk. sen laskun, että voit lyhentää sitä velkaa pois. Tosi kätevä systeemi mun mielestä.

Mustikkamaan

Lainaus käyttäjältä: "Hessuinen"

Minusta tuo on äärettömän hyvä idea, tykkään! Jos itellä olis tommosia häkkejä, niin tekisin saman - nytpä on yksi hyvä syy lisää kierrellä kirppiksiä, kun verkkoa kuiteskin on aika paljon himassa :P Oon itseasiassa tota miettinyt joskus muinoin, mutta unohtanut aina välillä miljoonien muiden ideoiden tultua mieleen! Ja on tuo tosi siistikin, sitä on näkynyt kaikenmoisia väkerryksiä, jos vertaa vaikka meiän valkosiin laatikoihin :D

Ehkä en tuommosta laittas olohuoneeseen muussa kuin hetkellisessä tilanpuutteessa (kuten en suurinta osaa mein häkeistä muutenkaan), mutta eläinhuoneessa menee vallan mainiosti ja hamsteri tykkää, se on pääasia :)  :sydan
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

EmmaTi

Meillä onkin tuolla varastossa just tollanen häkki, muinoin marsuilta jäänyt. Ei oo tullu mieleen että sen vois tuunata noin hamsterille!! Marsuja meille ei enää tuu ja jos kani joskus tulee niin sitä en noin pieneen laittaisi kuitenkaan.
Ton tyyppisiä häkkejä (isoilla pinnaväleillä) muuten tuntuu olevan aika paljon myynnissä käytettynä.