Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

Minski

En mitenkään usko, että Miley kirjoittaa viestejään tosissaan, minusta ne ovat selvää provoamista, joten josko Miley lakkaisi provoviestien kirjoittamisen tai jos se on vaikeaa niin jos muut lakkais sit vaan provosoitumasta niistä :) Eiköhän Mileylle ole jo käynyt varsin selväksi, että häkki on pieni eikä se ole käypä millekään hamsterilajille, joten lienee turha enää jatkaa jankkaamista.

Laitelkaas muuten kuvia välillä :)

Ite aattelin laitella tässä joku päivä kuvia meiltä, kun tilasin ne uudet Imac Criceti 16-häkit, täytyy vaan jaksaa näpsiä kuvat ensin :)
Hamsteriton tätä nykyä

petosiru

Jep, mäkin aattelin et pakko olla provo..  :S
Minski; minkä värisiä häkkejä tuli? Ja mitä ne makso? Siellä ei niitä samoja sivuilla nyt ole,
maahantuoja kuulemma vaihtuu.. Hipulta terkkuja!  :sydan  Se asuu Fopin dunassa.
Ja on oikeen aktiivinen tytsi. :mrgreen:
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Minski

^ Propetfoodissa on sellasia varsin neutraalin värisiä ne häkit; sellasia vaaleen beige-pohjaisia, minusta sieviä ja tosiaan neutraaleja. Laitan kuvia, kun saan aikaiseksi räpsiä. Juu ja tilasin maahantuojan varastosta viimeiset häkit :) En tiedä koska saavat uusia häkkejä tuon maahantuojan vaihdoksen vuoksi, ehkä osaavat sanoa, jos laitat sähköpostitiedustelua, mulle ovat vastanneet sähköposteihin nopeasti.
Hamsteriton tätä nykyä

metsku

Lainaus käyttäjältä: "Miley"Okei, en oo ostamassa terraa kun mulla on iso häkki. Oon nähny monilla hamsterin 1/3 tosta mun häkinkoosta. Kaupunki jossa asun on pieni ja vanha tunnettu historiassa oleva kaupunki niin täällä maksaa kaikki tosi paljon eikä ole mahdollisuutta matkustaa kauemmas. Eikä ees oo hinnasta kiinni, en osta terraa kun mulla hyvä häkki.

Heips Miley ja tervetuloa vaan tälle aina niin ystävälliselle hamsterifoorumille. Mulla on ehkä jopa ihan sama häkki jonka ostin kirppikseltä. Mä TIEDÄN, että yksikään hamsteri ei sieltä ulos pääse joten puheet siitä on ihan höpöhöpöä. Yleensä ihmiset jotka väittävät kivenkovaa sitä, että kääpiöhamsteri tulee häkistä pinnojen välistä eivät ole ikinä häkkiä kokeilleet.

Yleinen mielipide on, että häkit hamsterille on jotenkin huonompia kun dunat ja terrat. Oma mielipiteeni kokemukseen perustuen on juuri eri. Hamsteritkin kiipeilevät ja tuossa häkissä on tarpeeksi korkeutta kiipeilyyn. Halutessaan voi myös ottaa jonkun tason pois ja ripustaa jotain muuta kiipeiltävää tilalle. Jos sulla on duna niin voisitko ajatella tekeväsi duna-häkkiyhdistelmän jolloin tilaa olis jo todella runsaasti? Muistaakseni kun ottaa dunan katon irti niin tuo mahtuu just siihen päälle hyvin. Itsekin pidän tuota häkkiä ehdottomasti parempana vaihtoehtona kun minidunaa! Iso se ei ole tuo häkki mutta hamsterille mieluisampi kun miniduna joita pidän kidutuslaitoksina ja joiden myyminen pitäisi kieltää ainoina asumuksina. Puhumattakaan nyt mistään vielä pienemmistä muovibokseista.

Meillä tuo häkki on ollut lisäosana muiden häkkien tai dunien kanssa mutta 2 roboa olivat siinä jonkun aikaa ilman lisäosia. Yläkerrassa söivät, keskikerroksessa oli kaikkea puuhaa ja alakerrassa purua, juoksupyörä ja pesämökki. Talvikko kävisi myös hyvin tuonne. Syyrialaiselle se on auttamatta liian pieni. Muista hamstereista mulla ei ole kokemusta. Eikä esim. luovutusikäinen robokaan tuolta mihinkään pääse.

suski87

Lainaus käyttäjältä: "metsku"Yleensä ihmiset jotka väittävät kivenkovaa sitä, että kääpiöhamsteri tulee häkistä pinnojen välistä eivät ole ikinä häkkiä kokeilleet.

Meillä on ollut joskus talvikoita, kiinankääpiö ja hiiriä häkeissä. Ja silloin tuli huomattua että valtaosasta häkkejä löytyy jokin kohta jossa pinnat ovat kauempana toisistaan, yleensä näitä paikkoja on erityisesti häkin päädyissä ylä- tai alareunassa, sekä luukuissa luukun siinä päädyssä josta luukku aukeaa. Häkkimallista riippuen näitä kohtia on välillä myös muualla. Eli vaikka valtaosassa häkkiä pinnaväli olisi riittävän pieni, se ei tarkoita että se olisi sitä koko häkissä ellei ole mitannut joka väliä häkistä. Mikäli hamsterilla on mitään taipumuksia karkailuun (kuten siskon kiinarilla oli), se löytää ne kohdat taatusti yksi kerrallaan. Pienin pinnaväli josta meillä on nuori talvikko änkenyt itsensä pihalle on 9mm. Tämänkään sisarukset samassa häkissä eivät sitä edes yrittäneet, vain tuo yksi ja se pääsi. Eli eipä tuotakaan häkkiä hamuvarmana sitten osannut pitää, vaikka 3/4 sielä olleista junnuista sielä pysyi.

Kerran meillä on myös kiipeilevä talvikko päästänyt otteensa irti häkin yläosassa ja tippunut alas niin että sen takajalka valahti luukun ja häkin kalterien väliin, johon se jäi sitten pää alaspäin roikkumaan ja rääkymään paniikissa. Onneksi sitä oli kotona ja sai hamun sitten äkkiä irti pinteestä.

Sekä terroja että häkkejä kokeilleena en siis suosittele häkkiä kääpiöille. Terraarioon kun niitä kiipeilymahdollisuuksia saa rakennettua paljon turvallisemmin, ilman kaltereihin ja luukkuihin jumittumisen riskiä.

petosiru

Mulla taas ollut hiiriä häkissä nuorempana ja kokemusta siitä kuinka 1
utelias työnsi päänsä pinnojen välistä ja jäi kaulan kohdalta siihen kiinni..
ONNEKSI olin kotona ja huomasin sen pian! Häkin pinna piti katkaista että hiirun sai irti..
Toki vieläkin voisin pitää hiiriä häkissä, ovat niin ketteriä kiipeilijöitäkin.
Mutta pinnavälin kanssa olisin tarkempi, teininä en tiennyt olla..

Ja Mileyhan provoili nimenomaan että tuo PIENI häkki olisi hamsun ainoa asumus.

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Rose

Mulla on joskus 2-vuotta sitten ollut robo häkissä missä oli just sama pinnaväli, ja sieltähän se aina karkasi. Mutta osasimpa vaihtaa sen dunaan :)
Kaverin talvikko myös jäi jumiin häkin pinnojen väliin mutta saatiin se onneksi
irti, ja kun tossa on noi kalteritasot niin sinnehän jää tassutkin väliin. Matkahäkkinä vois mennä.

Nape

Hoidossa olevalle hamsulle laitoin dunan tällaiseksi.

Lindan koti

Ullan koti

Eevi

Meillä oli edesmenneellä syyrialaisella joskus häkki josta se karkasi katkenneesta pinnavälistä. :D Pinnaväli oli katkennut jo edellisellä asukilla, joka sekin oli sieltä karannut. Omalle hamsterille olin tuon kohdan korjannut, mutta saipahan se sen uudestaan rikki. Dunissa yksi huonopuoli on tuo juomapullonaukko josta myöskin hamsteri saattaa itsensä syödä ulos. Itse en dunista edes kauheasti tykkää, koska ovat niin matalia -> vaikea sisustaa. Terraariot meillä on omilla hamsuilla ja niihin olen kehitellyt muita kiipeilymahdollisuuksia, esim. puutasoja, pitkiä pajusiltoja, riippumattoja ymym. Mielikuvitus on vain rajana. Jotkin häkit ovat ihan kivoja, jos ovat sopivan kokoisia ja neutraalin värisiä. Itse jos häkin ostaisin sen olisi oltava vähintään 80cm, muuten jäisi hyllylle. Tiedän yhdet todella kivat häkit, joissa on vaneritasot. http://www.petsie.fi/pet.php?petid=7282 ... etid=47452. <- Nuo. :) Noita myydään meidän läheisessä eläinkaupassa jossa olen niitä myös katsellut.
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

petosiru

^^Kivat sisustukset tytöillä! Ja tilaa piisaa.. Ai teillä on hoitohamsukin?  ;)
Joo mäkin tykkään häkeistä jos tarpeeks isoja. Huonona puolena niissä on hinta.
Täytyy käytettyjä koittaa löytää..
edittiä vielä: Gabbereissa paremmat juomapullon aukot, mut ovat viel matalanpia kuin dunat..  :kieli

GaneshaX

Lainaus käyttäjältä: "Eevi"Dunissa yksi huonopuoli on tuo juomapullonaukko josta myöskin hamsteri saattaa itsensä syödä ulos.

Juuri siksi juomapullonaukot kannattaa peittää/suojata  ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Nape

^Jeps meillä on nyt viikon verran ihana hoidokkihupulainen ihastuttamassa meitä :lov

Oon kyllä tyytyväinen, että näillä meidän energisillä tehopakkauksilla on tilaa liikkua. SIlti haluavat joka ilta juoksulenkille, ja jos eivät pääse, niin kerjäävät huomiota puremalla kaltereita.

Linda vaihtoikin pesänsä nyt tuohon yläkerran pahvimökkiin, varmaankin helteiden takia. Oli hyvin kiitollinen, kun annoin sille lisää lakanoita ja tukun heinää, niin ei tarvinu vanerilla nukkua. Puumökkiä se ei saa enää, kun pissii sen heti :kieli

Eevi

Niin tietysti, enpä ole noihin duniin muutenkaan tykästynyt. Minskiltähän sain nyt ne ohjeet siihen mutterisysteemiin juomapullonaukkoa varten, kun hamsut joutuvat asumaan dunissa 2vko hoidossa ollessaan. :)
http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hak ... tan/143040 Mites tuon muuten hamsterille ? Olisiko liian vaarallinen, jos hamsteri lähtisi taiteilemaan tuolla yläilmoissa? Syyrialaista siis meinasin, kääpiölle nyt ei missään nimessä. :D

petosiru

^Kyllähän tuo kävis kun laittas leveempiä tasoja+riippareita esim,
ettei hamsulla olis mahollisuuta pudota katosta asti pohjalle..
Kiipeilystä tykkäävälle toi ois hieno! ja tilava kans..  :)

Eevi

Hei mikä ton Propedfoodin nettiosoite on? Ei toiminut ainakaan Propedfood.fi, minkä löysin netistä.