Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

Henni

^//http://www.propetfood.fi/

Sulla on näköjään ollut tuossa t-kirjaimen tilalla d-kirjain :)
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Eevi

Aijaa katos vaan. Enpä huomannutkaan. :D Kiitos linkistä!
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Henni

Roopen asumus

Selman asumus

Maisan asumus.
Sisustus on kesken sillä olen värkkäämässä semmosta kiipeilyjutskaa joka auttais tohon ylimääräseen korkeuteenkin.

Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Miley

Lainaus käyttäjältä: "metsku"
Lainaus käyttäjältä: "Miley"Okei, en oo ostamassa terraa kun mulla on iso häkki. Oon nähny monilla hamsterin 1/3 tosta mun häkinkoosta. Kaupunki jossa asun on pieni ja vanha tunnettu historiassa oleva kaupunki niin täällä maksaa kaikki tosi paljon eikä ole mahdollisuutta matkustaa kauemmas. Eikä ees oo hinnasta kiinni, en osta terraa kun mulla hyvä häkki.

Heips Miley ja tervetuloa vaan tälle aina niin ystävälliselle hamsterifoorumille. Mulla on ehkä jopa ihan sama häkki jonka ostin kirppikseltä. Mä TIEDÄN, että yksikään hamsteri ei sieltä ulos pääse joten puheet siitä on ihan höpöhöpöä. Yleensä ihmiset jotka väittävät kivenkovaa sitä, että kääpiöhamsteri tulee häkistä pinnojen välistä eivät ole ikinä häkkiä kokeilleet.

Yleinen mielipide on, että häkit hamsterille on jotenkin huonompia kun dunat ja terrat. Oma mielipiteeni kokemukseen perustuen on juuri eri. Hamsteritkin kiipeilevät ja tuossa häkissä on tarpeeksi korkeutta kiipeilyyn. Halutessaan voi myös ottaa jonkun tason pois ja ripustaa jotain muuta kiipeiltävää tilalle. Jos sulla on duna niin voisitko ajatella tekeväsi duna-häkkiyhdistelmän jolloin tilaa olis jo todella runsaasti? Muistaakseni kun ottaa dunan katon irti niin tuo mahtuu just siihen päälle hyvin. Itsekin pidän tuota häkkiä ehdottomasti parempana vaihtoehtona kun minidunaa! Iso se ei ole tuo häkki mutta hamsterille mieluisampi kun miniduna joita pidän kidutuslaitoksina ja joiden myyminen pitäisi kieltää ainoina asumuksina. Puhumattakaan nyt mistään vielä pienemmistä muovibokseista.

Meillä tuo häkki on ollut lisäosana muiden häkkien tai dunien kanssa mutta 2 roboa olivat siinä jonkun aikaa ilman lisäosia. Yläkerrassa söivät, keskikerroksessa oli kaikkea puuhaa ja alakerrassa purua, juoksupyörä ja pesämökki. Talvikko kävisi myös hyvin tuonne. Syyrialaiselle se on auttamatta liian pieni. Muista hamstereista mulla ei ole kokemusta. Eikä esim. luovutusikäinen robokaan tuolta mihinkään pääse.

Kerrankin joku puhuu asia :) Niin, ärsyttävää että kivenkovaan haukutaan että hamsut karkaa tosta, sun muuta, vaikkei asiasta näemmä mitään tiedä. Mulla ollut hamsteri siinä, eikä todellakaan karannut. Nää on vaan saanu päähänsä että häkki on niiin huono. Joo, oon nyt tänää pohtinut että ehkä laitan dunan pohjaksi ja häkin päälle (: Mun kaveri jolla on paljon hamstereita, kävi täällä tänään ja sanoi häkistä ettei ole maailman paras asumus, mutta ei huonokaan ja sanoi että kyllä tossa voisi hyvin hamsteria pitää, jos pohjat päällystää ja tilaa kuulemma enemmän kun vaan dunassa olisi, eli suositteli että tohon laittasin mielummin kun dunaan. Mutta missään nimessä en aijo laittaa hamsteria vaan tollaseen pieneen dunaan.
Mietin että jos häkin tasot levittäis, niin siitä tulisi melkeen 2 kertaa isompi tila kun dunassa on. Vertasin häkkiä dunan pohjaan, ja ero ei ollut melkeen millainenkaan, eli jos leveydestä uupuu vähän, mutta korkeutta ja uusia tasoja onkin sitten 3. Häkin muut kerrokset laskettuna yhteispinta-alaan, häkki on suurempi kun duna.

Ostan sit robon, kaks tai talvikon sinne (: Kiitos paljon! Oon nähnyt sut gerbiili.infossa ja annat tosi hyviä tietoja muutenkin :)

GaneshaX

Lainaus käyttäjältä: "Miley"Ostan sit robon, kaks tai talvikon sinne

Roboja nyt viimeiseksi kannattaa ottaa tuohon häkkiin. Talvikko on myös tosi kömpelö.

Mutta ei voi mitään. Todella ikävää, jos hyvistä neuvoista ei välitä  :|
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Miley

Mitä vikaa roboissa on tossa häkissä?

Rose

Lainaus käyttäjältä: "Miley"Mitä vikaa roboissa on tossa häkissä?

Robot ovat niin pieniä että karkaa tosta kyllä ihan varmasti.

suski87

Lainaus käyttäjältä: "Eevi"http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hakit_aitaukset/rotan/143040 Mites tuon muuten hamsterille ? Olisiko liian vaarallinen, jos hamsteri lähtisi taiteilemaan tuolla yläilmoissa? Syyrialaista siis meinasin, kääpiölle nyt ei missään nimessä. :D

Tasoja lisäämällä tuosta saisi varmasti oikein kivan. Tasot kun pitäisi saada lomittaisiksi niin, ettei miltään tasolta pääse pohjalle asti tippumaan, vaan vain seuraavalle tasolle. Tuolla häkillä kun on korkeutta sen verran, että hamsteri voisi satuttaa itsensä pahasti jos tippuisi ihan ylhäältä ihan alas ja pahimmillaan vielä jonkin esineen päälle. Tasojen sijoittelun kannalta yksi iso luukku keskellä etuseinää kyllä voisi olla vähän hankala, mutta ei läheskään niin hankala mitä esimerkiksi samankokoisessa vanhanmallisessa Ferplast Jennyssä.

Nape

Kyllä tosta rottahäkistä hyvän sais.
Nuo kaks muovitasoa aika ylös, sitten sellanen koko häkin kokoinen kerros, jossa siis jalat, niin tuohon silleen, että luukusta pääsee käsiksi ihan alas ja keskitasolle myös. Siitä tasosta sitte vaan sahaa esim. yhden kulman niin, että saa tikkaat sinne tokakerrokseen menemään.
Lindan häkissä on just sellanen koko kerroksen kokoinen taso ja kahdesta kulmasta pääsee pajusiltaa myöten tokakerrokseen. Korkeus on 65cm siinä häkissä.
Ullan häkki on sitten 75cm korkea ja siinä menee lomittain noita tasoja ja pajusiltoja.

metsku

No on teillä ihmeellisiä hamstereita kun karkailevat häkistä jossa on pienet pinnavälit. Meillä robot eivät mitenkään olisi mahtuneet karkaamaan tuosta Mileyn häkistä (kun mulla siis robot oli samanlaisessa), eivät siis mitenkään. Robot muutenkin olivat tyytyväisiä siellä ollessaan, koskaan ei esiintynyt mitään kaltereiden puremista tms.

Itse kyllä suosittelen talvikkoa. En tykännyt roboista ollenkaan. Huonosti kesyyntyviä, kamalia saippuapaloja. Ihme hiihtäjiä, eihän niitä uskaltanut ottaa häkistä ulos kun ne hyppi ja vilisti niin kovaa. Urostalvikko sen olla pitää  :D

Ja Miley suosittelen lämpimästä sitä dunaa alaosaksi vaikka siivoaminen vaikeutuu. Sinne saa purua paljon ja jotkut talvikot tykkää kaivaa puruissa. Kaikki eivät. Siitä jotkut tikkaat häkkiin ja hamsulla on jo luksusoltavat!

Marla

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Mutta ei voi mitään. Todella ikävää, jos hyvistä neuvoista ei välitä  :|
Näinhän se on... Minkä sille koskaan mahtaa, jos kerran ainoastaan samaa mieltä olevat mielipiteet kelpaavat.

Lainaus käyttäjältä: "metsku"No on teillä ihmeellisiä hamstereita kun karkailevat häkistä jossa on pienet pinnavälit.
Ilmeisesti sitten niin on, mutta on se myös kumma, ettei korvia lotkauteta, vaikka ihmiset kertovat omia kokemuksiaankin siitä, että noista väleistä saattaa kääpiö tulla ulos. Ja vaikkei ulos saakka pääsisikään, jumiin voi jäädä joka tapauksessa.

Vevve

Lainaus käyttäjältä: "metsku"Itse kyllä suosittelen talvikkoa. En tykännyt roboista ollenkaan. Huonosti kesyyntyviä, kamalia saippuapaloja. Ihme hiihtäjiä, eihän niitä uskaltanut ottaa häkistä ulos kun ne hyppi ja vilisti niin kovaa. Urostalvikko sen olla pitää  :D

Ihan asian vierestä, mutta juuri luonteensa vuoksi robot on niin ihania  :sydan  :sydan

Minski

Lainaus käyttäjältä: "Miley"Niin, ärsyttävää että kivenkovaan haukutaan että hamsut karkaa tosta, sun muuta, vaikkei asiasta näemmä mitään tiedä. Mulla ollut hamsteri siinä, eikä todellakaan karannut. Nää on vaan saanu päähänsä että häkki on niiin huono.
Minusta tuntuu, että otat muiden mielipiteet hiukan väärällä asenteella, jos koet, että omasta mielipiteestäsi eroavat mielipiteet ovat haukkumista. Tämä on keskustelupalsta ja keskustelupalstan tarkoituksena on vaihtaa mielipiteitä ja kokemuksia; kaikkien mielipiteet ovat oikeutettuja ja kaikkien kokemukset ovat varmasti totta, eivät pelkästään sinun. Ei kaikki minunkaan kanssani täällä samaa mieltä ole, mutta en minä sitä silti haukkumisena pidä :)

Mutta jos nyt laitettas jo ihan oikeesti piste tälle häkkijankkaukselle; 4-5 sivua palstatilaa on enemmän kuin tarpeeksi yhden ihmisen asialle ja kun jokainen jo tietää ilman jankkaamisen jatkamistakin, ettei 26x46 cm kokoista häkkiä voi sanoa isoksi (mun tietokoneen näyttökin on jo paljon isompi) niin mitäpä siitä enää jatkamaan; niin kauan kuin asiasta joku jaksaa jankata niin kauan se kestää. The end.

Laitelkaas nyt niitä kuvia taas, niitä on aina kiva katsella ja ottaa vinkkejä :)

Nape jo olikin laittanut kuvia tähän topicciin; hienoja ja tilavia asumuksia, kyllä teillä kelpaa hamsujen temmeltää :yes:
Hamsteriton tätä nykyä

metsku

Kuvia:

Talvikkopojan (yli 2v papparainen!) kolmio:

Edesmenneiden robojen kämppä jossa siis näkyvissä myös tuo Mileyn kiistelty häkki:

Syrkin kämppä:

Nape

^Metskulla on hienoja asumuksia ja onkin ehkä vähän eri asia käyttää sitä kiisteltyä häkkiä lisäasumuksena niinkuin kuvissakin näyttää olevan, kuin niin, että yksistään siihen asuttais lemmikin.