• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

Marla

#555
Ostin tänään Faunattaresta tuota leppähaketta 25 litran säkin (joka menikin saman tein). Tuntuu näin alkuunsa kivemmalta kuin Mörtti - pienempikokoista lastua, eikä tuoksu yhtä voimakkaasti (vaikka omaan nenään Mörtin tuoksu miellyttääkin). Saas nyt nähdä, miten noiden pitkisten turkit tuohon suhtautuvat - jos ei ole ongelmia, siirryn kyllä tuohon ennemmin. Kivemman näköistä esteettisestikin tuollainen tumma kuivike. xD

wiidii

#556
MörttiRöpö haisee tosi pahalta nykyään, en tiedä mitä ne on tehneet sille.  :S  Meillä on siirrytty puupelletin tai tuon nimenomaisen leppähakkeen käyttöön kokonaan.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

petosiru

#557
^^ Minkä hintasta se leppähake oli? Faunatar ku yleensä kallis..
Ja onko kotimaista, katoitko?
Oiskohan Mörtti muuttunu sillon kun siirsivät valmistuksen Viroon?
Tosin ei se must hirveelt haise, mut ei hyvältäkään..
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Ken_G

#558
Lainaus käyttäjältä: "Marla"Ostin tänään Faunattaresta tuota leppähaketta 25 litran säkin

Millä tuotenimellä muuten myyvät sitä ja oliko kallista ? Ei varmaan juurikaan pölyä ?

Marla

#559
Alspån -nimistä tuo leppähake siis on, villillä veikkauksella arvelisin sen olevan Ruotsista, kun nuo tekstit on ruotsiksi. 25 litran säkki maksoi 14,90 e - vertailun vuoksi samaisessa liikkeessä 20 litran Mörtti maksoi 10,90 e.
Onhan tuo siis periaatteessa määräänsä nähden hitusen kalliimpaa, mutta kyllä mä ennemmin maksan hitusen enempi paremmasta tavarasta.
Tuntuu myös pehmeämmältä ja mukavammalta kuin tuo Mörtti (josta sain tikunkin sormeen).

Juu, kyllä toi Mörtin tuoksu tuntuu muuttuneen, eikä se mua häiritse, mut mietin vähäsen noita hamsuja, joilla kumminkin on herkempi hajuaisti ja nehän joutuvat päivästä toiseen tuota haistelemaan. Varmasti hajuttomampi on parempi.

petosiru

#560
Jeps, mulla on Mörttiä "vanhaa varastoa" ja hamsuilla tällä hetkellä perus kutterinpurua.
Se ei haise oikeen millekään eli just hyvää.
Pitää katsoa mitä laittaa kundille isompana, jos laahusta kasvattaa..  :grin
Keväämmällä vois jostain puutarhamyymälästä kattoa jtn haketta
ja laittaa vaikka sekotusta...
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Ken_G

#561
Faunattaren hinnat ovat toisesta maailmasta - 20 litran Mörtti on maksanut Stockmannilla 7,60 eli 30 % halvempaa. Nyt ovat lopettaneet Mörtin myymisen ja tilalle on tullut niinikään 7,60 hintaan / 20 l samantyyppinen, mutta pienijakoisempi Olympian haapanen -niminen haapahake. Täytyypä katsoa olisiko sen pakkauksessa mainittu valmistusmaata, kun täällä viitattiin että uuden Mörtin hajut olisivat Virosta peräisin..

Onko kukaan muu kokeillut tuota Olympiania ?

wiidii

#562
Meillä on Salon yhdestä eläinkaupasta ostettua haketta, sellaista jossa on tummia ja vaaleita hakkeita sekaisin. Tuoksuu hyvältä eli ihan puulta vain ja ei ollut kauhean kallistakaan - tosin minä en hintaa muista kun en itse sitä maksanut. :D

Ilonaihe tänään: löysin vanhan hamsteripaperikansioni, jonka luulin olevan totaalisen hukassa!! KAIKKIEN vanhojen hamsterieni tiedot ovat nyt tallessa, samoin suurimman osan vanhoista poikueista yms. - olen niin onnellinen.  :lov
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

GaneshaX

#563
Mulla on nyt testipussi jotain uutta lehtipuu haketta. Kun se oli tosiaan ihan näytepussi kaupalle, niin en älynnyt kysellä, että mitäs valmistetta tää nyt sit on...

Näyttäis tummemalta ja pienijakoisemmalta, kuin mörtti. Vielä en oo heittäny dunaan...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ken_G

#564
Lainaus käyttäjältä: "Marla"Alspån -nimistä tuo leppähake siis on, villillä veikkauksella arvelisin sen olevan Ruotsista, kun nuo tekstit on ruotsiksi. 25 litran säkki maksoi 14,90 e - vertailun vuoksi samaisessa liikkeessä 20 litran Mörtti maksoi 10,90 e.

Pk-seudun Faunattariin olen tässä soitellut, mutta eivät ole kuulleetkaan tästä. Mitään yhteistä tuotetietokantaa ketjulla ei ole, kun ovat itsenäisiä franchising-myymälöitä. Ainoa paikka, josta googlella tuota haketta löytyy, on tällainen:

http://www.tiias-pets.net/catalog/produ ... cts_id=534

Edit: Soitin ja kyselin lisää, Alspån löytyy myös 25 l säkissä (hinta 12,90) ja 100 litran säkissä (28 e). Toistaiseksi vain käteismaksu käy. Myymälä on auki ark. 12-18, la 11-15 tässä osoitteessa:

http://www.tiias-pets.net/catalog/condi ... 5756f14b2c

Hessuinen

#565
^Itse voin suositella ainakin kauppana tuota Tiia's petsiä. Kun multa löytyy tuo yksi matelija on tuollakin tullut käytyä, hinnat on kohdillaan ja mikä parasta tuolla myytävillä herpeillä todella hyvät ja luonnonmukaiset olot, jonka vuoksi jo itsessään olen tukenut kauppaa ostamalla sieltä tarvitsemani sälät. Vähän hankala löytää perille ellei tiedä minne menee (on keskellä kerrostaloaluetta), mutta jos vain suinkin pystyy kannattaa käydä jo ihan sen vuoksi että pääsee ihailemaan elukoita + niiden terraarioita. :grin
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

wap`

#566
saako hamsulle antaa luumua / luumupilttiä ?

Juulia

#567
^ Saa antaa ;) .

Tämän viestin olisi muutenkin voinut laittaa tuonne "Saako antaa?"-topickiin... :)
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Marla

#568
Lainaus käyttäjältä: "Ken_G"Pk-seudun Faunattariin olen tässä soitellut, mutta eivät ole kuulleetkaan tästä. Mitään yhteistä tuotetietokantaa ketjulla ei ole, kun ovat itsenäisiä franchising-myymälöitä. Ainoa paikka, josta googlella tuota haketta löytyy, on tällainen:

http://www.tiias-pets.net/catalog/produ ... cts_id=534

Edit: Soitin ja kyselin lisää, Alspån löytyy myös 25 l säkissä (hinta 12,90) ja 100 litran säkissä (28 e). Toistaiseksi vain käteismaksu käy. Myymälä on auki ark. 12-18, la 11-15 tässä osoitteessa:
Samaa tavaraa, mutta pakkaus on erilainen - tuollainen läpinäkyvä, mutta pelkästään vihreää tekstiä ja eri tavalla.
Faunattaren hinnat ovat mitä ovat, siksi pitikin laittaa vielä tuon Mörtin hinta, jotta voi vähäsen verrata.


Lainaus käyttäjältä: "Ken_G"Onko kukaan muu kokeillut tuota Olympiania ?
Mulla oli Olympiania 60 litran säkki. En tiedä, mistä äiti sitä osti, mutta maksoi 28 e. Taisi olla Tampereen Lielahdessa sijaitseva eläinliike (ei Euro-Pet). Ihan kivaa, parempaa kyllä kuin nykyinen Mörtti.

Vilma

#569
Nyt on enää kolme hamsua talossa. Ihan outoa, sillä tammikuussa oli vielä viisi.  :(
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]