• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

Vevve

#405
^ No mä selitin sille tädille että ne on semmosessa parin litran vetosessa muovilaatikossa mun kassissa, mutta sanoi vaan että ei saa ottaa matkustamoon plaa plää.  xD

Mustikkamaan

#406
Lainaus käyttäjältä: "jonna"Noilla virkailijoilla vaan tuntuu olevan joskus kummia käsityksiä, ne ehkä luulee että joku tuo jossain kangaskassissa talttahampaisen ötökän joka sitten karkaa ja puree piuhat poikki koneesta  :D

Niin ja sit ku tollain on käsittääkseni viel käynykki :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anonymous

#407
:)

ammie

#408
Meidän Bravo oli päässyt jotenkin karkaamaan häkistään ja huomasin sen viipottavan lattialla. Ulkoisin puolin näyttää olevan kunnossa, mutta tiputus on ollut korkea, joten ei auta kuin toivoa parasta samalla kun seuraan tilannetta.  :itq:  Ei tuosta häkistä voi mahtua mistään ulos! En käsitä koko juttua. Voi pientä reppanaa, toivottavasti ei olisi käynyt huonosti.  :(
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Marla

#409
^ Voi, toivottavasti on kunnossa! Varsinaisia Houdineita näköjään poikueessa... Joskus edesmennyt syrkkini Nasu tippui 1,5 metrin korkeudesta kovalle lattialle, mutta säikähdyksellä selvittiin, toivottavasti Bravon tilanteessa olisi samoin. Syrkit kestävät rakenteeseensa nähden yllättävänkin paljon.

irap

#410
Galalla hirmunen kiima, ei voi syliin nostaa ilman jäykistymisiä  :D
[size=85]Hyvä ihminen kuulee eläimen kuiskauksenkin,
paha ihminen ei, vaikka eläin huutaisi.
[/size]

Sintturainen

#411
Mua ihmetyttää mun yks nuori naaras syrkki. Se on tosi hentonen, ja jopa hoikka, vaikka saa tasan samaa ruokaa kun muutkin jotka on ihan hyvässä kunnossa. Laitanko sille enemmän ruokaa kuin muille, vai mitä mää teen  :D  Tosin oon huomannut että jotkut naaraat rupee kerään massaa vasta ekojen pentujen jälkeen...

irap

#412
Ite ehkä lisäsin sitä ruokaa, ja pitäisin juoksupyörää tai sitten päästäisin sen pitemmiksi ajoiksi juoksemaan. Lihaksia lihaksia  xD
[size=85]Hyvä ihminen kuulee eläimen kuiskauksenkin,
paha ihminen ei, vaikka eläin huutaisi.
[/size]

Merzie

#413
Olen itsekseni tässä vertaillut noiden hamstereiden kokoeroja. Täällä on ainakin niin että syrkki tyttöset (Dina ja urn, tuttavallisemmin urnukka) ovat aikamoisia pallukoita, etenkin Urn. Kun taas pojat (Noitakuningas ja Didius) on paljon pienempiä, tietty didius näyttää paljon isommalle koska on pitkäkarvainen rex, mutta noitakunkku on niin paljon pienempi kun muut :)
Talvikot on kutakuinkin saman kokoisia, mut roboissa on kans kokoero. Nuo tytöt jouduinkin vajaa 2kuukautta sitten erottamaan kun niillä oli ottaanlyönti-kilpailuja koko ajan. Ilmeisesti toinen robosista sitten vei kaikki herkut pienemmältä, koska koko ero on huomattava.
Muutenkin ollut hassua seurata pelkästään noiden karvapallojen silmiä. Muilla syrkeillä on kokoonsa nähden isot nappisilmät, kun taas Urnukalla on todella pienet. Ensimmäinen kerta kun hamsterillani ei ole nappisilmiä :)

Näyttäisi muutenkin sille nyt että talvikkoni varjoruhtinas alkaa olla vanha, se on aina näyttänyt hiukan kärsineelle mutta nyt karvaa on lähtenyt etenkin vatsan alta enemmän, on harvan näköinen. Mutta kuitenkin syö, juo ja terrorisoi asuntoaan ihan normaalisti. Tämä poika on siis yksi rescuehamsuni, jonka edellinen omistaja lupasi syöttää kissalle kun muut ei siitä ollut kiinnostunut. Oli 8vuotiaan pojan lemmikkinä ja häkkiä hakkasi usein 2vuotias poika. On saanut täällä olla rauhassa, vaikka usein miespuolisen hlön nähdessään aloittaakin kirkumisen.
[size=85]Dina-PK syyrialainen
Diiva-LK syyrialainen
Didius-PK rex syyrialainen
Urn - lk syyrialainen
Ihme - lk syyrialainen
Noitakuningas-LK syyrialainen
Dita-talvikko
Varjoruhtinas, talvikko
vielä nimettömät robo-tytöt[/size]

spellcaster

#414
Viimeinen hamsterini, Romeo-herra, kuoli joulun alla. Ikää vanhukselle kertyi hienot 2 v 7 kk. Ikävä poikaa  :(
Mulla on ollut hamstereita vuodesta 2001 lähtien, päivääkään en ole ilman hamsteria ollut ja nyt on ISO aukko päässä kun talosta puuttuu hamsteri! Meillä on kyllä kaksi kesyrottaa ja ihania ovat hekin, mutta hamsteri on aina hamsteri  ;)

Mulla ois kaks kuukautta aikaa hommata taloon uusi hamsteri  XD  Sitten tuleva avokki palaa ulkomailta ja sen jälkeen mu täytyy alkaa kysyy siltäkin lupa elukan ottoon (no mielipide ainakin ja se sanois kyllä ei  :roll:  ).  Eli eiks niin, että nyt on juuri oikea aika ottaa uusi hamsterilapsi?  :grin:

Karoliina

#415
No, miksipäs ei :) Syyrialaistako ajattelit?
Happy is the one, who thinks he is happy.

spellcaster

#416
Juu syrkit ne on mun juttu  :lov

irap

#417
ei kukaan ois kiinnostunu 4kk ikäsestä talvikko naaraasta?;)
[size=85]Hyvä ihminen kuulee eläimen kuiskauksenkin,
paha ihminen ei, vaikka eläin huutaisi.
[/size]

eta

#418
^Jos luopumassa olet hamsustasi, laita ilmoitus kauppa-alueelle myynti tai annetaan puolelle  :)

irap

#419
Joo siellon.

JESJESJES! sain sittenkin pitää yhden poikueen poikasen itsellä, sillä sitten voi sukua jatkaa  :)
Huomena vaaville ostamaan oma häkki, ei enään siskon kans tule toimeen kovin hyvin.
[size=85]Hyvä ihminen kuulee eläimen kuiskauksenkin,
paha ihminen ei, vaikka eläin huutaisi.
[/size]