• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

Vevve

#390
Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"^^^teippaa ne kroppaan :D, ei maksa mitään 8-)

Joo sit ku joutus ruumiintarkastukseen ni mikäs tuossa kyljessä noin kovasti kiemurtelee!  XD

GaneshaX

#391
^^ voi ei tota sarjaa  :<  (oli varmaan se juniorin ohjelma?)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

#392
^Kyllä :twisted:

Marla

#393
Ei hemmetti, mä sitten jaksan hakata päätä seinään noiden tuollaisten lastenohjelmien takia. :rant:

erya

#394
Jos asiantuntijat lähettäisivät palautetta ohjelman tekijöille, niin asialle voitaisiin mahdollisesti tehdä jotain. Voisi vaikka suositella tutustumaan oikeisiin hoito-ohjeisiin lajiyhdistysten sivuilla ennen kuvauksia.

Vevve

#395
Nyt kun ei saada robotteja Barcelonasta, niin oisko kellään tiedossa eläimiä myyvää eläinkauppaa Tallinnassa, mielellään suht lähellä siinä keskustassa...  :)

Vermant

#396
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"oisko kellään tiedossa eläimiä myyvää eläinkauppaa Tallinnassa, mielellään suht lähellä siinä keskustassa...  :)
Itseäni kiinnostaa tuo myös! Aika nihkeästi meinaa saada netistä tuosta tietoa, tarvitsis osata paremmin vironkieltä. Itselläni koiranäyttelyreissu parinviikon päästä Viron puolella ja siinä voisi samalla käydä vähän katsastelemassa tarjontaa mm. edullisempia tavaroita.  :angel

Jatsi

#397
Nyt mie oon onnellinen..
Näin hamsun 10 minuutin pesuhetken  :lov niin ihanan tarkasti pesas vasemmanpuolen, sit oikean ja varsinkin nassukka pestiin useasti.
Välillä otettiin poskesta siemen joka mutusteltiin pikapikaa ja taas jatkettiin puunausta :) Myös hetken torkuille löytyi se oma hetkensä ja tassut käytiin millin tarkasti läpi  :sydan

Olisimpa miekin yhtä siisti kuin Kaarna.  :P
Ainoa yhtäläisyys miussa ja Kaarnassa on sellainen suloinen vasta herännyt ilme. Silmät lähes ummessa ja "otsahiukset pystyssä". :D

on se miun "vaava" sulone :D
Pieni laumani:
Formula - lk soopeli vn - 10.05.-08
Paulette Vappupouta "Memmu" - pk soopeli - 30.04.-09

Pumpuli

#398
Hei.

Olen ihan uusi täällä, pitkän aikaa jo lukenut sivuja ja saanut hyödyllistä ja hyvää tietoa, kiitos siitä.

Nyt olisi kysymys paikallaan. Meillä on kääpiöhamsteri ja tällä hetkellä asustaa Dunassa mutta tänään saadaan tuttava perheeltä käytetty 100l akvaario joka sitten hamsterille sisustetaan, on enempi virike mahdollisuutta ja tilaa vipeltää  xD .
Miettinyt olen tuota kantta siihen terraan, olen lukenut että verkosta sais hyvän mutta täältä meiltä ei saa sopivan kokoista verkkoa kaupoista  :x
Ajaisko hyttysverkkoa joka on tehty rimaan saman asian?? Hyttysverkon alapuolelle (eli terran sisäpuolle päin)laittasin vielä jotain verkkoa vahvikkeeksi?

Kiitos jos joku viittis varmistaa tämän minun höpsön idean onko ihan huono ajatus vai voisko noin tehdä??

Mustikkamaan

#399
^Jos se hyttysverkko on semmoista muovista, niin siitä hampsteri tulee läpitte. Metallinen verkko on välttämätöntä. En ole metallista hyttysverkkoa nähnyt, mutta jos sellaista on, niin mikä ettei sitten! Liian tiivis verkotus luonnollisesti myös haittaa ilmanvaihtoa, mutta jos kantta avataan joka ilta, niin ilma ei pääse tunkkastumaan.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

jonna

#400
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"No, kyselin matkatoimistosta ja nyt selvisi. Eli Blue1 ei ota jyrsijöitä ollenkaan matkustamoon ja ruumassa kuljettaminen maksaa 60€ jos ylipäätään on kone jossa on lämmin ruuma. Eli meiltä jää sitten hamsut tuomatta.  :<
Mulle on sanottu että jos on tieto että ruumassa on eläimiä, se säädetään sen mukaan eli siellä pitäisi ola lämmitys ja paineistus jos siellä on eläimiä ja jos on tieto että siellä on elukoita.
Ei tuo 60e ole silti hinta eikä mikään eläimen lentolipusta. Lentoyhtiöt laskee sen hinnan yleensä tilavuuspainon mukaan ja tuo summa taitaa olla se minimiveloitus minkä ne ottaa. (lähetin marsuja ulkomaille, kaikkiaan niiden matkakustannukset olivat n.350e kun niille piti ostaa Suomesta boksikin)

Kysäiseppä uudestaan vielä toi matkustamojuttu. Mun mielestä marsuja on kuskattu myös Blue1:n lennoilla myös käsimatkatavarana. Selvitä niille että ötöt on muovisissa lähes umpinaisissa bokseissa ja boksit kassissa tms. Noilla virkailijoilla vaan tuntuu olevan joskus kummia käsityksiä, ne ehkä luulee että joku tuo jossain kangaskassissa talttahampaisen ötökän joka sitten karkaa ja puree piuhat poikki koneesta  :D

sariku

#401
Haussa on ollut kasvattajalta hamsteri täältä itä-suomen lähistöltä mutta täällä päin ei näytä olevan kasvattajia.Haaveissa olisi,jos löytyy hyvät yksilöt, teettää edes yksi poikue.Ja kyllä olen perehtynyt hamsterin kasvatukseen. :grin Eläinkaupasta en tahtoisi hamsua ostaa,on huonoja kokemuksia niistä.

nennu

#402
Kyllähän täälläpäin kasvattajia on.Missä päin Itä-Suomea asut?Itä-Suomikin suht laaja alue:)

sariku

#403
Joensuun lähellä.Ketkä kasvattaa täälläpäin?

Nilla

#404
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!