• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

Minihamsteri

#690
Ööh.. Aika tyhmä kysymys mutta voiko hamsusta tarttua
ihmiseen mitään tauteja?  :o  Rupes kinnostaa..

supiainen

#691
Lainaus käyttäjältä: "Minihamsteri"Ööh.. Aika tyhmä kysymys mutta voiko hamsusta tarttua
ihmiseen mitään tauteja?  :o  Rupes kinnostaa..
ei voi.
[size=85]? Delfoin Elga "Nuppu"
syyrialainen, lk, musta valkoinen, s. 12.2.09 ?
[/size]

Anonymous

#692
Äiti osti tänään jostain kaupasta "leveälehtinen pääsiäisohra" nimellä ollutta ohra ruohoa. Voikohan tuota antaa sitten hamsulle kunhan sen kasvattaa? Pussin takana ei mitään kovin tarkkoja tietoja:

Leveälehtinen pääsiäisohra
Ohran siementä. Siemenet kylvetään tiheästi ruukkuun tai lautaselle puhtaaseen uuteen multan ja peitetään kevyesti mullalla. Kylvös pidetään tasaisen kosteana. Nopeakasvuinen, kaunis koristeruoho jo viikossa. Annos n. 20g.

Vai voiko herneen versoja tai niitä jos kasvatta niistä ruohoa, voikohan sitä antaa?

Anonymous

#693
Herneenversoja voi kasvattaa ja tarjota hamsuille.

Maranth

#694
Voih, katselin taas ihanuuksia eläinkaupasta, joihin aion nyt säästää  xD
[size=85]Dino, vkh tv, normaali ?[/size]

Anonymous

#695
Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Herneenversoja voi kasvattaa ja tarjota hamsuille.

Ok.

Scarlett

#696
Olen kuullut jostain, että rairuohoa ei pitäisi antaa kotieläimille, koska koristekäyttöön tarkoitetuissa siemenissä voi olla jotain kemikaaleja, jotka eivät ole sallittuja siemenissä, joita on tarkoitus käyttää eläinten ravintona... Tuskinpa tuohon kuolee, mutta en viitsi itse mitään riskejä ottaa.

Itsekin ostin tuota leveälehtistä, mutta se menee kyllä ihan koristeeksi. Hamsuille on sitten kasvamassa omat syötävät pääsiäisruohot, jotka kasvatan niistä kauran- ja ohransiemenistä (ja mitä kaikkia nyt onkaan), mitä on siemenseoksen joukossa :)

nemuli

#697
Haluaisin pitää Ronjaa (syrkki) vapaana muuallakin, kuin pesuhuoneessa, mutta minua pelottaa, että huoneessani on jotain vaarallista. Esim. matot ja kaikki sähköjohdot. Ja minua harmittaa, kun muut hamsut ovat rauhallisia ja käsikesyjä, mutta Ronja ei, vaikka ei se kyllä kättä pelkääkään. Mutta suuttuu heti, jos yritän nostaa sitä. Jos ottaisin sen sänkyni päälle, pelkään, että se hyppäisi pois. Ronja tosiaan on todella vilkas-luonteinen, ihan on säpinöissään kun pääsee juoksentelemaan kylpyhuoneessa. Tosin kylpyhuone pitää siivota perusteellisesti ennen Ronjan päästöä sinne, en kumminkaan puhdista millään voimakkailla aineilla, ettei Ronsku saa myrkkyä suuhunsa. Mitäpä sanoisitte neuvoksi?

Anonymous

#698
-

Minihamsteri

#699
Lainaus käyttäjältä: "nemuli"Haluaisin pitää Ronjaa (syrkki) vapaana muuallakin, kuin pesuhuoneessa, mutta minua pelottaa, että huoneessani on jotain vaarallista. Esim. matot ja kaikki sähköjohdot. Ja minua harmittaa, kun muut hamsut ovat rauhallisia ja käsikesyjä, mutta Ronja ei, vaikka ei se kyllä kättä pelkääkään. Mutta suuttuu heti, jos yritän nostaa sitä. Jos ottaisin sen sänkyni päälle, pelkään, että se hyppäisi pois. Ronja tosiaan on todella vilkas-luonteinen, ihan on säpinöissään kun pääsee juoksentelemaan kylpyhuoneessa. Tosin kylpyhuone pitää siivota perusteellisesti ennen Ronjan päästöä sinne, en kumminkaan puhdista millään voimakkailla aineilla, ettei Ronsku saa myrkkyä suuhunsa. Mitäpä sanoisitte neuvoksi?

Matto ei tietääkseni ole hamsulle mitenkään vaarallinen?
Sähköjohdothan voit vaikka isoilla nippusiteillä pistää yhteen ja
laittaa sitten jollakin ne sinne ylös roikkumaan, jos ne ovat
sillälailla että ne voi nostaa/niputtaa. Sitten katsot vaan että onko huoneessa mitään isoja reikiä joista syrkki pääsisi minnekkään,
ja vaikka olisikin, uskon että se ei kovin yritä tunkeutua niin pienistä
koloista, jos niistä sitten saattaisikin mahtua.


Onko teillä kokemuksia/oletteko te ostaneet koskaan hamsuillenne
näitä "namupalloja"? Siis sisälle palloon pistetään herkkuja ja sitten
sieltä aina välillä tippuu niitä kun sitä tarpeeksi myllää..? En kehtaa vaan
kokeiluksi ostaa niitä koska onhan se jo 4 € semmonenkin!  :D
Toisalta, pitäisihän sitä ajatella hamsun parasta, mutta eihän semmonen
pallukka edes ole välttämätön.  :)

jonna

#700
^Samantyyppisen lelun saa kun jemmaa kuivaruokaa vaikka vessapaperirullaan ja taittaa päät kiinni. Eikä maksa mitään  :)
Pienet pahviaskitkin on käteviä.

Minihamsteri

#701
Hyvä idea! Hmm.. Tulitikkuaskihan voisi varmaan
olla siihen hyvä! :)

nemuli

#702
Hih, jyrsiikö muidenkin silmäterät paljon pahvia? Ronjalle pitäisi nikkaroida puinen mökki, pahviset se aina silppuaa yön aikana tuhansiksi palasiksi  xD  Myös muovia näyttää jyrsivän. Millä puukappaleet kannattaisi kasata, että se olisi Extremely safe syrkille? :--3

Minski

#703
^ Kyllä meillä on semmosia puutarhajyrsimiä jotkut että. Esmes Odeliina silppuaa ihan kaiken, samoin tekee sen veli Onesimos (mitä lie silppurigeenejä saaneet :D), myös niiden äiti Viliina jyrsii ihan kaikki pahviset silpuksi yön aikana (eli sieltä ne silppurigeenit siis :)) Mutta mä tykkään silti antaa niille pahvimökkejä, kun se jyrsiminenhän on just hyvää aktiviteettia jyrsijöille, saavat toteuttaa itseään kunnolla :)

Puumökin rakentamiseen voi käyttää Erikeepperiä tai sit vaikka pikkusia nauloja :)
Hamsteriton tätä nykyä

ammie

#704
^ Ja sit ne on niin hömötiaisia, kun lootat on syöty reikäjuuston näköisiks tai silputtu kokonaan ja sit nukutaan pelkässä vessapaperissa ja pahvisilpussa.  :sydan  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.