Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

Lisette

Meille tulee hamsu !  :sydan  Siitä tulee varmaankin Väinö :--)
[size=85]ex-feliX.[/size]

wiidii

Lainaus käyttäjältä: "Minski"^^ No ei oo eka kerta, kun mun mielestä värivirheellinen hamsu on nätimpi kun standardin mukainen :D

:D  Kuulostaa tutulta. Tuo Ozzy kyllä vaikuttaa olevan yllättävän tasainen sävyltään, omat suklaat on tähän mennessä olleet tosi läntikkäitä ja epätasaisen värisiä. Joten sekin on varmasti jo vähän parempi!
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Anonymous

Kun Levin selässä oli se kalju kohta. Ja nyt eilen huomasin että siihenhän on alkanut kasvamaan jo pikku hiljaa karvaa takaisin. Eli ei varmaan ole mitään vakavaa ollut, koska Leevin käyttäytyminen ei muuttunut mitenkään, ja karvakin on kasvamassa takaisin.. ? : D

Minski

^ Hyvä juttu :) Näin arvelinkin, että uusi karva kasvaa kyllä takaisin :) Kannattaa tarkistaa voisiko häkissä olla jotain sellaista missä se hamsun selkä on voinut hankautua esim. pesämökin oviaukko, juoksupyörä tms.

taruloru

Tosi kiva, kun hamsteripiireissä taitaa nykyään olla trendinä eräänlainen kansainvälistyminen ja maantieteelliset rajat ylittävä yhteistyö. Se tekee varmasti hyvää syrkkien geenipoolille, kun Venäjältä, Ruotsista ja mahdollisesti muualtakin tuodaan hampstereita Suomeen  :) Ja saadaan kaikkia siistejä värejä näyttelyihin ihmeteltäviksi, niin kuin nää tummanharmaat... Oon jo vuosia ihaillut tummanharmaita brittiläisillä nettisivuilla, hyökkään kyl sit heti näytseissä kattelee, miltä ne näyttää livenä <3 Ja sitten kun saatte tehtyä helmiäisharmaita niistä, niin ne kiinnostaa tietysti myös.

Ennen vanhaan syrkkien suvut oli aika tukossa, kun samat eläimet pääasiassa pyöri niissä sisaruksineen. Eiköhän me saada entistä terveempiä ja pitkäikäisempiä hamstereita nyt, kun voidaan käyttää ulkosiitosta ainakin ekan sukupolven ajan. Vaikka eipä niitä ongelmia eliniän pituuden suhteen ainakaan meitin kasvateilla oo ollu, kun lähestulkoon kaikki reilusti yli kahden vuoden ikäisiksi elivät... Hih.

Tuontien vaikutus tietty näkyy vasta vuosien kuluttua kannassa. Ulkomaisilta kasvattajilta kannattaa toki kysellä hieman suvussa mahdollisesti esiintyneistä ongelmista myös. Ainakin ruotsalaiset kasvattajat, joiden kanssa ollaan oltu tekemisissä, ovat aina kertoneet mielellään kasvattiensa suvuista enemmänkin :)

Jeejee, mukavaa kun saadaan uusia hamsuja Suomeen :)

Anonymous

^^ Juu :)

tintsku

Onko kukaan kuulu näistä http://www.zhuzhupets.com/ ?
Hihi, mie haluaisin tollasen, äskön tuli citymarketin lehti ja siinä oli ilmotus noista, ZhuZhu pets hamsteri 13,95, jokaisella hamsterilla on omanlaisensa persoona ja ääni, ei ole kauhean kalliskaan. Haluaisi noista väreistä ainakin, mr. sguiggesin, scoodlesin, nuggetin, captain zhun  :)
Kannattaa muuten kattoa toi alla oleva video :D

Vevve

^ Ihmettelin noita joskus jossain kaupassa, "hamsterimaiset äänet" ei oo kyl mitään hamsterinääniä!  :D Toisaalta kyllä hyvä, että lapsille kaupitellaan putkistoihin asumaan leluja eikä oikeita hamstereita.

Minski

Sain vihdoin lisää kotisivutilaa niin pystyn taas päivittämään hamsusivujani tehokkaammin. Mulla on tällä hetkellä sivutila niin täynnä, etten pysty lisäämään sinne mitään, en siis yhtään mitään. Ja ihan kun se ei olis riittänyt niin lisäksi palvelin, jossa mulla oli kaikki kuvakansiot; siis poikaspäiväkirjat kaikista poikueista ja jokaisen hamsun omat kuvagalleriat on poistanut mun tunnukset eli kaikkiaan noin kolmisenkymmentä kuvagalleriaa on tuhkana tuulessa, että mua suututti :x Onneks mulla on ne kaikki koneella sentäs tallessa niin teen ne uudestaan tohon uuteen kotisivutilaan. Kun vaan löytäis sitä aikaa...

Ken_G

Lainaus käyttäjältä: "Minski"palvelin, jossa mulla oli kaikki kuvakansiot; siis poikaspäiväkirjat kaikista poikueista ja jokaisen hamsun omat kuvagalleriat on poistanut mun tunnukset eli kaikkiaan noin kolmisenkymmentä kuvagalleriaa on tuhkana tuulessa, että mua suututti :x

No ei kai ne nyt voi tuosta vaan tunnuksia poistaa, jos olet käyttänyt heidän palvelintaan sopimusehtojen mukaisesti etkä esim. ylittänyt sivutilaasi (lieneekö edes mahdollista). Sinuna tarkistaisin palvelun ehdot ja jos tunnusten poisto on ollut aiheeton, niin vaatisin palauttamaan materiaalin saataville. Tietysti kaikenlaista puliveivarilafkaa on liikkeellä, jotka viis veisaavat asiakkaistaan. Itse ihan periaatteesta väännän kättä, jos tuollaisia tulee vastaan.

Minski

^ Oon mä ollu yhteydessä sivutilan tarjoajaan ja tulin ite siihen tulokseen, että en halua sieltä enää sivutilaa. Siellä on vaihtunut omistaja ja se ei tiennyt miksi ne tunnukset on edes kadonneet. Sehän oli siis ihan ilmanen sivutila, missä ne kuvagalleriat oli ja niillä on tapahtunut jotain palvelimien uusimisia, omistajan vaihdosta, laitevikaa sun muita hässäköitä siinä samassa hötäkässä kun ne mun tunnukset on kadonneet, että olisko siinä joteskin hävinneet ne tunnukset. Mutta mulla on jo sivutilaa niille kuvagallerioille ja kun vaan joskus ehdin niin siirrän galleriat koneelta sinne :)

Sintturainen

Ja minä kun aloitin tavallaan jalostustyön alusta nyt niin tuntuu että tietyn väristen hamsujen sukutaulut on täynnä sisaruksia ja samoja nimiä. Tästähän tietysti pääsee kun käyttää sukulaisvärejä apuna. Ja oon mä tehnyt suunnitelmia jo ainakin kolmen sukupolven päähän, ainut et ku on niin vähän tilaa, ja kaikki jalostuseläimet on nuoria niin täytyy olla malttia odottaa...  :D

wiidii

Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Mustikkamaan

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Muistakaa vaihtaa asetuksista kesäaikaan että foorumin viestit näkyvät oikeaan aikaan. :)

Meitsi on näksyy ollu kesäajassa koko talven :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

supiainen

ooi ihanaa kesä tulee.

onko vakavaa kun hamsterini tassussa nyt kahdessa varpaassa jotain kummaa. toinen menee kuin vääntyneesti yhden varpaan päälle ja toinen on taas osaksi punainen. voiko olla mahdollista että ne tulevat juoksupyörästä? nimittäin hän pitää nykyään kuntoilusta..
[size=85]? Delfoin Elga "Nuppu"
syyrialainen, lk, musta valkoinen, s. 12.2.09 ?
[/size]