• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

Olive

#510
Meille saapui viiden hamsun lasti, joista neljä jatkaa matkaansa maanantaina :) Ihkuja pikkuroboja ja pari syyrialaista, onpa kiva saada välillä vaihtelua :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Anonymous

#511
Ken_G: ok, toivotaan parasta : D

Ken_G

#512
Heti seuraavana päivänä tuli toinenkin eläinlääkärireissu; talvikkotyttö KoKo on yhtäkkiä kovin kipeänä ja paino pudonnut viikossa 44 -> 37 g. Lääkärin arvio akuutti hengitystietulehdus, sydän lyö tiheään eikä ruoka ole maistunut kolmeen päivään. Pipetillä sain annettua muutaman tipan vauvanvelliä ja vettä. Ollaan kädet ristissä, että antibiootti auttaisi nopeasti ja ruokahalu palaisi, muuten pieni kuihtuu ihan silmissä  :(

Yadell

#513
Meidän henni pääsi vihdoin ripulista eroon, se kesti 5 päivää. :--(
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

irap

#514
Hyvä ettei enään ripulia podeta ^^
Täällä ei onneksi kukaan ole sairastellu aikoihin mitään (--:
[size=85]Hyvä ihminen kuulee eläimen kuiskauksenkin,
paha ihminen ei, vaikka eläin huutaisi.
[/size]

Wiivi

#515
Kyllä Lola pelästytti mut eilen pahan kerran! Päästin sen sängylle, kun ei se oikein käsiä pelkää. Aluks se yritti kokoajan tulla sängyn laidalta pois, mut estelin. Sit viimein kun se lopetti, niin älys mennä tunkemaan lattialle sit sieltä sängyn ja seinän välistä. Yritin laittaa sänkypeiton mahd. tiukasti sinne, mutta ei kun se tunki sieltä itsensä sinne väliin! Siirsin heti sänkyä, kun sitä ei saanut sieltä muutenkaan pois. Pudotusmatka (suureksi onneksi) oli vain sellaiset 10-15 cm ja neiti on vielä nuori. Mutta silti menin paniikkiin. Se oli siis lattialla, ja kun se ei ollut ollenkaan tarkoitus niin olin ihan hädissäni!  xD Vetäsin äkkiä johdot pois pistokkeista, ja onneksi Lola pysyikin vain sängyn alla. Itseasiassa mitään pahaa ei tapahtunut, vaikka kyllä kovasti säikähdinkin. Se on kyllä vikkelä tapaus! En enää uskalla päästää sängylle, mutta vapaana lattialla pidän kunhan ensin vähän siivoan ja varmistan turvallisuuden. Kättä ei enää pelkää, kiipeää vain sitä pitkin, aina kun laitan dunaan  xD

Tuossa nyt jonkunlainen selitys..
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Mustikkamaan

#516
Yökyöpelin Lohkis piti lopettaa, sillä oli jotain vikaa tuolla alapäässä ja olihan se jo tovin laihtunut. Olin jotenkin uskossa, että se on vähän reilu vuoden vanha ja olin kovin huolissani että miten se nyt näin - mutta aika on vierähtänyt hirmu nopeasti, sillä se olikin jo yli kaksivuotias!

Loput hamsterit meillä ovatkin elokuussa, lokakuussa ja joulukuussa kaksi vuotta täyttäviä, sekä yksi tällä hetkellä 2 v 3 kk ja risat vanha ukkeli. Meillä on siis vain viisi hamsteria enää, kaikki ovat syyriksiä.

Ihan pakko Ruotsista katsoa sitten nuorempaa sukupolvea meille, eihän tästä muuten mitään tule!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Möfö

#517
^Osaanotot  :(

Wilhon aivastelu jatkuu ja hyvää eläinlääkäriä ei löydy. Nyt on mennyt rahaa sellaiset 80e siihen että sillä on kuulemma allergia jostain. Muuten kun on niin hyvässä kunnossa, niin ilmeisesti ei ole mitään vakavaa. Pitää kai sitten kuunnella noita tuhinoita.
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

Blizzard

#518
Meidän hamsulauma kasvoi taas yhdellä syrkillä :oops:
Hamsulauma ja koiruus

Minski

#519
^ Hah, sä siis kävit samalla reissulla kun poikkesit meillä niin hakemassa uuden hamsun :) Onko se sieltä Turtolan Faunattaresta se mistä puhuin ? Vai joku muu ?
Hamsteriton tätä nykyä

Blizzard

#520
^ :D Kävin Ideaparkin Faunattaressa ostamassa ton meidän alehamsterin :) Se on jo 4kk vanha, lk kyyhkynharmaa vn.

Muodoltaan se on semmonen uhkeanmuhkea tyttönen  :sydan

Täytyy jossain vaiheessa kuvia ottaa ja nimi keksiä. Hirveän aralta tyttö vaikutti, huusi kun syötävä laatikkoon laitettaessa.
Hamsulauma ja koiruus

Minski

#521
^ Eiiiii, ei ton värisestä hamsusta saa kertoo mulle !!! Anna se mulle pliis pliis pliis, rakastan sitä jo nyt :lov xD Voi miks mä en oo käyny aikoihin Ideaparkin Faunattaressa, se tyttö olis niiiiin muuttanu meille jo ajat sitten :| Ei siellä sattunu oleen sen siskoja tai veljiä vielä ;) Tiiätkö sen taustoista, onko kasvattajalta vai tukusta ? Meinaaksä siitä Riksalle morsioo ?
Hamsteriton tätä nykyä

Blizzard

#522
Oli ainoo syrkki tällä hetkellä :mrgreen:
En mä tiedä, täytyy katsoa mihin se tosta kehittyy. Nauha on aika järkyttävän levinnyt ja perusväri vähän ehkä liian rusehtava, niin ja on tullut Ruotsista. Mutta täytyy nyt katsoa :yea:
Hamsulauma ja koiruus

supiainen

#523
Apua auttakaa !! Hamsterillani Nupulla (Syyrialainen naaras) on varpaassa jokin. Muut varpaat menevät ihan normisti mutta tämä menee niiden päälle. Kun kosketan käpälää Nuppu aristaa sitä. Mitä voin tehdä?
Pitäisikö mennä eläinlääkärille? Onko se mennyt paikoiltaan?
Tiedän kyllä että teidän on vaikea sanoa mitään ku ei ole kuvaa yms.
[size=85]? Delfoin Elga "Nuppu"
syyrialainen, lk, musta valkoinen, s. 12.2.09 ?
[/size]

lapanen

#524
Blizzard: Mä taisin nähä sen sun hamsus siellä Ideaparkin Faunattares  xD
Kävin siellä Lempäälän näyttelyn jälkeen, ja kaverilleni valitin kun se oli pienessä lasikopassa, jossa ei ollut yhtikäs mitään... Onneksi sen omaa asumusta siivottiin, muuten olisin mennyt valittamaan  :haha