• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

Tuoho

#225
^^ Onnea suttuli! :)

töttis

#226
Ei tarvinnukku kysyä kaks kertaa. Yks päivä kysyin äitilt et saisinko hamsun? se sano et katotaa jos hoidat kissat hyvin. sit mä vaan sain seuraavana päivänä ihanan tytsyn synttäri lahjaks! :lov

Wiivi

#227
No mä saisin vanhemmat suostuteltua vaikka miten jos ei olis allergiaa äidillä..  :D
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Anonymous

#228
Mun tytöllä ollu suht "helposti" ton ekan edesmenneen ekan hamsun saanti ja nyt niitä on jo kaikkiaan 19kpl ja kolmea lajia (syrkkejä, talvikoita ja roboja+pupu).Tuo määrä on äidin harrastukseen höpertymisen ansiota. :oops:

Kiiira

#229
Kannattaa puhua niistä kaikkea. : )
Aavistus, s: u <3

Hamsufani97

#230
Yhtä tuskaa tää toisenki hamsun vinkuminen. Mutta mä aion sen saada vaikka näillä näkymin siihen saattaa mennä hiukka aikaa..  ;)

Tuoho

#231
Niin tosiaan, ajattelin nyt päivitellä tätä tilannetta hiukan. : D

Vaari odotusten mukaisesti rakastui hamsteriin, ja mummi pitää pikkumiestä jo perheenjäsenenä. :3 Mummi tosin kutsui Oivaa alussa elukaksi muutaman kerran, mutta nyt se on mummille pikkuvaavi ja Oivapoika. <3

Mission completed. : D

Marla

#232
^ No niin. :peukku: Kuulostaa tutulta kaavalta tuo. ;) Onnea pikkuisen kanssa!

eennn`

#233
Itse olin 11 kun ensimmäisen hamsun sain ja olihan sekin kyllä työn ja tuskan takana. Aluksi koitin sitä tuttua "jankutus" taktiikkaa, mutta sillä sain vain vanhemmat vihasiksi ja sitten koitin jotain uutta. Kopioin netissä tietoa hamstereista ja sitten yksi kaunis sunnuntai pyysin kaikki meidän perheenjäsenet olohuoneeseen ja pyysin kuuntelemaan. Kerroin kaikkea yleistietoa hamsuista ja siitä kuinka paljon se maksaa. Sitten kun lopetin annoin vanhempienikin tutustua hamsu aihetta käsitteleviin teksteihin ja se oli sitten siinä  :D  Seuraavana päivänä sain luvan hamsterin hankintaan ja äiti oli ihan myyty kun osasin kuulemma niin hyvin asian perustella miksi, miten jne. Äiti jaksaa vieläkin muistuttaa siitä  ;)  

Nyt sitten on meillä ensimmäinen hamsterin ollut, mutta valitettavasti herra kuoli vanhuuteen joulukuun alussa. Kuitenkin tammikuun puolenvälin tienoilla on meille tulossa uusi hamsu  :) Ja nyt ei kyllä tarvinut lupaa kysellä kun oli itsensä selvyys että tähän taloon tulee vielä uusi hamsteri. Äiti ihastui ekan hamsun myötä koko lajiin, mutta isä pelkäsi meidän Atsia kuollaakseen  :D Ostin muuten tässä hiljattain terraarion niin on meilläkin nyt sitten 2 hamsun asumusta ja kun isälle sanoin että en aijo tuota entisen hamsun dunaa myydä niin siihen isä vain sanoi että: " No hyvä, sähän voisit ottaa siihen sitten toisen hamsterin". Itse kiljaisin riemusta, joten kun sopivan yksilön löydän niin kyllä se toinen hamsu tähän taloon hommataan  :P
[size=85]Agata <3[/size]
[size=85]R.I.P. Atsiuuh! 14092007 - 02122009 <3[/size]

Marsipaani

#234
No ite saan tässä lähiaikoina kun sopiva löytyis mut siten saan ton hamsterin.

Eka halusin kania mut sitte en saakkaan sitä ku ei ois kuulemma sopivaa paikkaa häkille.
Sitte oltiin sukulaisilla täs joku aika sitte sie sit oli semmonen ihana hamsu sellanen musta niin sitte sanoin isille että haluun tommosen sen kanin tilalla et jos haluun sen kanin niin otan sitte myöhemmin tai sitten kun ei ole muita eläimiä talossa niin ja että itse hoidan sen niin tässä ens vuoden puolella ois vissiin tännekkin taloon tulos hamsu  :lov

Minihamsteri

#235
Ensin meillä oli ollut 2 kissaa, mutta kumpikin annettiin pois koska vanhemmat eivät jaksaneet niiden ulosteiden hajua ja muita "haittoja".
Sitten vuosi sen jälkeen ajateltiin että jos ei kissa käy, niin voihan silloin ostaa jonkun muun lemmikin. Vanhemmat suostuivat ajatukseen. Kaverilla oli ollut ihana hamsu ja siitä alkoi sitten sopivan hamsun etsiminen. Ostimme lopulta kasvattajalta hirveen ihanan syyrialaisen.  :lov Varmaan jotn. 3kk ollut nyt meillä.  :)

Anonymous

#236
Onnea Draguna!  :peukku:    harva edes pystyy olla ihastumatta noihin ihaniin pikku vipeltäjiin, eikä varmasti sun mummosi ja vaarisi olleet poikkeus tapauksia :D  mut hyvä et kaikki käänty parhain päin =)

HamsterSailor

#237
Onnea Dragunalle!! :)

Marsipaani

#238
Täs kävi nyt käymään niin kun lemmikkieläin kaupassa käytiin niin ihastuin totaalisesti yhteen talvikkoon,tai talvikoihin  :oops:
Niin  siel eläinkaupas on hyvän kokoiset terrat/häkit.Ja henkilökunta kertoi kaikkee isille joka ei oo mikään hamsu asiantuntija en itekkään.Ja eloisia hamsuja on.
Ja kaikki tavarat sieltä voi ostaa hyvään hintaan.
Niin isi ennemmin on sanonut et katotaan nyt saan ensvuoden alus hamsun tai siis talvikon  :lov


Edit:Eli isi ihastu noihin talvikoihin :D

ZiiCan.

#239
Niin, haluaisin hamsterin, mutta ongelmana on se, että vanhempani eivät halua. :kieli

Olen koettanut nyt yhteensä vuoden ajan taivutella heitä, mutta he luulevan että kyllästyisin lemmikkiini heti, vaikka näin ei todellakaan kävisi.

Onko teillä jotain vinkkejä? Vanhempani ovat todella hankalia.... :roll:
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]