Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

Anonymous

^ No ei toikaan ole oikea tapa ottaa lemmikkiä

EK05

On muuten äärimmäisen huono tapa hoitaa asia  :S

Eikö kannattaisi odottaa siihen omaan asuntoon asti, jos sellainen on kuitenkin suhteellisen lähiaikoina edessä ja vasta sitten hankkia omia lemmikkejä?

Tuoho

Mitenkä arvasinkaan että tällaisia viestejä on tuloillaan? :'D

Ihan tiedoksi; mie en ole mikään pikkukakara joka ottaa hetken mielijohteesta lemmikin itselleen.  :<  Ja meidän mummi on ihan oma persoonansa, ette uskoisi jos kertoisin. Jos mummi sanoo ei, niin se ei jousta, ei piiruakaan, vaikka tietäisi olevansa väärässä!  :nops:

Ps. Muutto lähiaikoina tarkoittaa noin kolmea vuotta. Ja mie en jaksa odottaa enää niin kauaa (kun sitä ikiomaa lemmikkiä on tosiaan melkein 20 vuotta odotettu).

jjenna

Jos sitä on 20 vuotta odottanu niin eihän kolme vuotta tunnu enää missään  :D
Mä en ainakaan tykkäis että mun kotiin tuotais vasten mun tahtoa joku lemmikki, vaikka ottaja olis kuin täysikänen..
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Tuoho

Jep, voipi olla noinkin, mutta sen tiedän että vaari tulee rakastumaan siihen. On se niin eläinpöpi. Varsinkin oravat on sen listalla ylhäällä, ja hamsu muistuttaa mun mielestä aika paljon oravaa.  :grin Ja kun vaari hullaantuu hamsuun, niin ei mummi enää voi sanoa vastaan.  :no:

Anonymous

Niin no jos olet varma että suunnitelma toimii niin kai se on ihan hyvä...

Tuoho

^ Kyllä mie mummini tunnen. Ja luultavasti mummin oma tytärkin tuntee kun kerran itse ehdotti tuota avustamista.  :S

Ja hyvähän teidän on puhua, että kai nyt jaksat vielä muutaman vuoden odottaa, teillähän on suurimmalla osalla hamsterit ja ehkäpä vielä muitakin lemmikkieläimiä. Teillä on luultavasti jopa ystäviä. Toisin kuin miulla.

Miulla ei ole ketään. Kauppiksessa nyt neljäs vuosi menossa ilman kaverin kaveria. Olisi se kiva jos edes kotona olisi yksi kaveri odottamassa.

wiidii

Kylläpä meikäläinenkin on kotiin hiiriä raahannut (vaikka äiti sanoi niihin ehdottoman ein - nykyään on ok asian kanssa, tosin pitkän valituksen jälkeen. :P ) ja hamstereita myöskin useampaa kappaletta kerralla ihan ilman lupaa, olin ollut täysi-ikäinen tai en.

Mutta ehkä olen niin anarkistilapsi ettei oikein vanhempien (tai etenkään äidin) mielipiteet ole jaksaneet kiinnostaa.  :D  Pääasia on se, että on varma lopputuloksesta. Eli jos olet ihan varma, ettei mummosi kaikin keinoin halua päästä hamsterista eroon kun se tulee, niin siitä vain hankkimaan. Ei ole mukavaa itsensä tai hamsterinkaan kannalta, jos siitä on sitten ihan pakko kuitenkin luopua, vaikka olisikin suunnitelmasta ihan varma.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Tuoho

Mie oon varma. ^-^ Ei se varmaan edes tiedä minkä näköinen hamsu on, luulee luultavasti että sillä on pitkä karvaton häntä yms yms..  :haha

EK05

No minusta se hamsterin/muun lemmikin hankkiminen ja siitä vastuun ottaminen on aika kyseenalaista jos se tapahtuu asunnon omistajan tahtoa vastaan.

Ts. jos korostetaan sitä, että alaikäisten pitäisi aina kysyä vanhemmilta lupa/vanhempien pitää olla ostossa mukana niin on kai se nyt sinänsä yksi ja sama asia ottaako hamsternin ilman lupaa 16vee opiskelija vai 20vee opiskelija joka asuu kotona.

Ikärajalla on toki osansa siinä, kuinka hyvin lemmikkiä osaa hoitaa ja kuinka laajasti kykenee hankkimaan tietoa lemmikkinsä hoidosta.
Mutta jos esimerkiksi tässä tapauksessa mummolla ei ole edes tietoa millainen eläin hamsteri on siitä ei varmaankaan olla käyty kauhean laajoja keskusteluja?

Varmasti täälläkin on niitä, jotka eivät ole lupaa vanhemmiltaan saaneet heti/koskaan ja osa lemmikin haluavista on niin allergisia/vanhemmat allergisia etteivät kykene ottamaan hamsteria vaikka kuinka haluaisivat. Minusta se ei ole syy "kun muutkin".

Mutta jokainenhan toki tekee mitä lystää  :roll:

Tuoho

Hehhehh, en oikein tiedä miten voin keskustella asiasta mummelin kanssa, kun hän ei halua kuunnella.

Mutta tosiaan, kaikki jutut mihin mummi ei anna lupaa pitää vaan saattaa loppuun asti ilman lupaa. Mummo tottuu niihin aikanaan, todettu on.

Marla

Draguna, minullakin on kokemusta noista ihmisistä, jotka alkuun ovat niin olevinaan hamsterin hankintaa vastaan, mutta loppuviimeksi ihastuvatkin uuteen jyrsimeen. :)

Kyllähän jokainen oman vanhempansa/isovanhempansa parhaiten tuntee, ja kun kerran varma olet siitä, että homma onnistuu, niin siitä vain.
Itsekin vielä kotona asuessani tuli pari kertaa ostettua hamsteri sen koommin asiasta raportoimatta. Ok, meillä oli hamsuja jo ennestään, mutta vanhemmat olivat alkuun näennäisesti vastaan ("menee renkaan alle jos tulee"), mutta voi hahhah jälkikäteen. :D Kyllä eka toteamus saattoi olla hivenen negatiivinen, mutta siihen se sitten jäikin.

Jos on täysi-ikäinen, muut asukkaat eivät ole allergisia ja on varma, ettei hankinnasta koidu haittaa (ja siis ettei vanhemmat todellakin ole asiaa vastaan) niin kyllä minusta on ok hankkia hamsteri. Varsinkin, jos on oma huone, jolloin se ei mahdollisella melullaan häiritse muita.

Lainaus käyttäjältä: "EK05"Ts. jos korostetaan sitä, että alaikäisten pitäisi aina kysyä vanhemmilta lupa/vanhempien pitää olla ostossa mukana niin on kai se nyt sinänsä yksi ja sama asia ottaako hamsternin ilman lupaa 16vee opiskelija vai 20vee opiskelija joka asuu kotona.
No ei se minusta ole. 16 -vuotias on kumminkin alaikäinen, jolloin lemmikki on periaatteessa vanhempien vastuulla viime kädessä - tällöin on toki ok, että vanhemmat ovat tietoisia hankinnasta. Ja holhouksenalainen on holhouksenalainen. Parikymppinen kuitenkin vastaa jo itsestään täysin, asui kotonaan tai ei.
Koiran, kissan tms. hankinta olisi toki asia erikseen.

Tuoho

^ Kiitoksia tuesta. : D

Juu siis meillä ei olla eläimille allergisia, ja kaiken lisäksi oma huoneeni on alakerrassa, kun taas muut nukkuvat yläkerrassa.  ;)

Iinu

Moi vaan ^^
Meillä on 2 koiraa ja hamsu (toinen koira ja hamsu mun ikiomia). Oon halunnu ainaki vuojen toista hamsteria, mutta ei ei ja ei...  :(  Sain viime kesänä koiran, joka oli tietysti enemmän kuin huippua, mutta hamsukuume jatkuu edelleen... Harrastan lähinnä hevosia, koiria ja hamsuja myös. Ongelma ja syy siihen, että en saa toista hamsua, on se että mulla ei äitin mielestä riitä niille aikaa. Se sanoo et kaiken sen ajan mitä käyttäisin "uuden" hamsun kanssa kannattaa käyttää esim. olemalla koirani kans. Tänään taas kun mainitsin asiasta, äiti sano et nyt ku talvi tulee ja oon enemmän sisällä niin tulee sitä hamsuaki haluttua, mutta sitten kesällä en kerkiäis olla sen kanssa ku päivät pitkät oon tallilla. Mutta varmana riittäis aika sille hamsulle, kyllähän ne kaks menee melkein siinä samassa ku ykskin!  :|
Pitää varmaan vaa antaa ajan kulua ja joskus taas pyytää sitä hamsua.

Nii, ja sen ekan hamsun sain, kun mulla ei ollu muuta omaa lemmikkiä sillon ja se hamsteri oli sopivasti tutulla myynnissä. Ja myös meillä tuo kinuaminen vain pahentaa asiaa  :roll:

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

GaneshaX

^^ Multa on varmaan mennyt jotain ohi, mutta kysyn kuitenkin; miksi asut vielä kotona? :huh Olet täysikäinen? :pihalla:

Mä lähdin kun olin jotain 15v ja päivääkään pitempää en olis ollut  XD

Ja meillehän ei kotiin olis ikinä mitää jyrsijöitä otettu.
Tällä hetkellä ainut joka vois sanoa jotain tähän mun eläinten roudaamiseen on toi toinen asukki, mut hamsteri on niin pieni, ettei sellaseen kahden ihmisen mielipidettä tartte. Esim. koira on sitten eriasia.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki