• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

nalli

#840
Lainaus käyttäjältä: "Heli"Onko kukaan ostanut liikkeestä lasia ja tehnyt itse terroja? Mitähän semmoset valmiiksi leikatut ja hiotut lasinpalaset maksaa..? Kellään mitään hajua tahi kokemusta asiasta?  :)

Tosin vois tietty kysellä suoraan lasiliikkeestäkin. Yhden ainakin tuossa pikavilkaisulla löysin mistä vois tiedustella.

Me ollaan ostettu ja tehty itse terraario. Lasipaloja oli siis kolme kappaletta 100*50cm ja kaksi kappaletta 50*50cm. Hintaa tuli joku 70€. Lasi ei kyllä tainnut olla ihan parasta laatua, mutta eipä tuota mistään huomaa. :D Halvemmalla vaan sai.
Mistään kun ei silloin löytynyt sopivan kokoista terraa, ja vielä tarpeeksi läheltä.
Syrkki Roudan Rock Me Baby "Roki" s. 29.7.2009-17.6.2011
Syrkki Jubilee Jääprinssi "Jubi" s. 27.4.2010-30.10.2011
Vkh talvikko Am I Dreaming "Luna" s. 4.11.2009-25.5.2012

blood.and.tears

#841
Mä soittelin joskus parisen vuotta sitten läpi lasiliikkeitä, ja 70*40*40 terran lasit leikattunat ja hiottuna olisi maksanut paikasta riippuen 45-100e. Eli mielestäni hyvin kallista, kun uusiakin saa melkein samalla hinnalla, mä maksan vaikka pari-kolmekymppiä ekstraa jos ei tarvii tehdä itse  :mrgreen:
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Heli

#842
No joo. Se pitäis varmaan joko jämäpaloja yrittää saada tai sitten ite leikata palat.
En taida ainakaan just nyt(kään) hommaan ruveta.  :D Täältä ei vaan mun tietääkseni mistään saa noita halvahkoja kokolasisia terroja... Oisin pari samanlaista isoa halunnut.  :S
Destiny's hamsterit 2001-2009

Vevve

#843
^ Mä olen käynyt tosiaan pyytelemässä jotain pienenkin kokoisia jämäpaloja koulun kuvataiteen lopputyötä varten, eikä ole mitkään liikkeet edes suostuneet antamaan niitä, vaan väkisin yrittää rahastaa leikkaamalla uuden palan.  :<

Meba

#844
Meillä näyttää tällä hetkellä tältä:



Asukaskin pääsi kuvaan  :P

Scarlett

#845
Hieno terra Meballa :) Kuinka iso tuo on?
Ja ihana lymyilevä asukas!  :lov

Meba

#846
^Kiitos!  :)  Terralla on kokoa 70*35*40 (pituus, leveys, korkeus).

Juulia

#847
Oih, kuinka hieno terra Meballa! :)
Voisinkin itse ottaa uusia kuvia hamsujen asunnoista, juuri kun olen saanut kaikki siivottua. Taitaa itseasiassa kamerassakin kuvia olla, mutta olen laiska siirtämään kuvia koneelle :P .
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Sintturainen

#848
Millä ootte paikanneet jyrsittyjä dunia? Ostin dunan josta juomapullon reikää on hieman isonnettu. On paikattu reikäpellillä ulkopuolelta, mietin vaan että pitäskö sisäpuolellekin laittaa jotain vahvikkeeksi. Mitä siihen keksis?

GaneshaX

#849
Meillä on paikattu aina sisäpuolelta. (jotta reikä ei siitä isone)
Paikkausmateriaalina olen käyttänyt hiottua ruostumatonta peltiä / sinihappo käsiteltyä peltiä. Kiinnitän teollisuusliimalla/loctitella.
 Kyllä kestää, kokemusta on! :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Never

#850
No niin, sainpahan otettua valokuvia lapsukaisten asunnoista ja ennen kaikkea laitettua ne koneelle. En osaa laittaa tälle foorumille suoraan kuvia, joten ne on nyt siis linkkeinä.

Ekana Nana-talvikon terraario:
//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=109560&s=images&img=19948485&setid=62547

Nemo-syrkin duna:
//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=109559&s=images&img=19948483&setid=62551

Kohta kotiutuvan syrkin lukaali:
//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=111316&s=images&img=19948490&showAll=1
//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=111316&s=images&showAll=1&img=19948488&do-ref=nextButton

Kommentteja?  :)

Scarlett

#851
On kyllä tosi hienot kämpät :)
Kuinka iso tuo viimeinen on?

Sintturainen

#852
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Meillä on paikattu aina sisäpuolelta. (jotta reikä ei siitä isone)
Paikkausmateriaalina olen käyttänyt hiottua ruostumatonta peltiä / sinihappo käsiteltyä peltiä. Kiinnitän teollisuusliimalla/loctitella.
 Kyllä kestää, kokemusta on! :mrgreen:

Mistä oot hommannut tuota peltiä?

GaneshaX

#853
Olen metallihommissa  ;)

Niin pieniä paloja, kuin mitä paikkailuihin tarvitsen, otan peltijätteestä. Sitten leikkaan sopivaksi ja hion reunat.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Never

#854
Scarlett: Terran koko on 120x35x45cm (pituusxleveysxkorkeus)  :)