• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

Hamsufani97

#855
Lainaus käyttäjältä: "Never"Kohta kotiutuvan syrkin lukaali:
//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=111316&s=images&img=19948490&showAll=1
//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=111316&s=images&showAll=1&img=19948488&do-ref=nextButton

Kommentteja?  :)


Komea lukaali! :D Kyllä hamsun kelpaa. ^

töttis

#856
olen hankkimassa 2 cämpsyä en tiedä minkä kokoinen asumus pitäisi olla. riittääkö 70*45 kahdelle?

Never

#857
^^Kiitos. Olen itsekin oikein tyytyväinen uuteen terraarioon. Vaikuttaa sille, että myös uusi asukas on tyytyväinen siihen.  :)

Tüna

#858
töttis: Kyllä tuon kokoinen asumus on oikein hyvä 2 cämpsylle :)

kaochu

#859
Hmm.. Olisikos täällä nyt jotain neuvojatyyppiä  :grin

Eli, olisin saamassa serkultani aika hyvänkokoisen liukuovellisen terraarion. Mutta se pohja on jossain vaiheessa rikkoutunut, ja setäni on askarrellut puusta siihen ihan samaa asiaa ajavan pohjan. Serkullani terraario on ollut liskoilla käytössä, joten ei mitään ongelmaa, mutta itselläni olisi varmaan jonkunmoinen päällystys edessä, hamsuni ei taida pissa-astian käyttöä ;)

Itselläni nyt ferplastin 70-cm pitkä duna, ja mielelläni terraarion ottaisin (vielä ilmaiseksi) käyttöön kun kokoakin on sillä hieman enemmän, mutta muodostuukohan tuosta puupohjasta liian suuri ongelma? Serkkuni ei tarkemmin tiennyt tosin mitä puuta siinä oli käytetty, sanoi vain että 3cm paksua.

suski87

#860
Lainaus käyttäjältä: "kaochu"Hmm.. Olisikos täällä nyt jotain neuvojatyyppiä  :grin

Eli, olisin saamassa serkultani aika hyvänkokoisen liukuovellisen terraarion. Mutta se pohja on jossain vaiheessa rikkoutunut, ja setäni on askarrellut puusta siihen ihan samaa asiaa ajavan pohjan. Serkullani terraario on ollut liskoilla käytössä, joten ei mitään ongelmaa, mutta itselläni olisi varmaan jonkunmoinen päällystys edessä, hamsuni ei taida pissa-astian käyttöä ;)

Itselläni nyt ferplastin 70-cm pitkä duna, ja mielelläni terraarion ottaisin (vielä ilmaiseksi) käyttöön kun kokoakin on sillä hieman enemmän, mutta muodostuukohan tuosta puupohjasta liian suuri ongelma? Serkkuni ei tarkemmin tiennyt tosin mitä puuta siinä oli käytetty, sanoi vain että 3cm paksua.

Mikäli kyseessä on vesivaneri (sellainen tummanruskea, sileäpintainen levy), menee se hamsukäytössä ihan päällystämättömänäkin. Mikäli kyseessä on jokin vaneri tai muu karheampi, pinnoittamaton puulevy, itse hankkisin varmaan tuossa tilanteessa ohuen lasi-, pleksi- tai aaltomuovilevyn, jonka silikoonaisin puulevyn päälle. Levyn ei tarvitsisi olla paksu, koska puu olisi alla tukemassa sitä, eikä ainakaan olisi hamullekaan sitten haitallinen. Toki myös jotain lakkaa tms. voisi harkita, mutta niistä kannattaa aika tarkkaan kysellä, mitä uskaltaa eläinasumuksessa käyttää.

MirkkuH

#861
Pikkutyttöjen asumus...



...ja isojen poikien kämppä :)


Minski

#862
^ Ei voi sanoa mitään muuta kuin, että upeat asumukset :yes:
Mä sit tykkään, kun ihmiset näkee vaivaa hamsujensa olojen vuoksi <3
Hamsteriton tätä nykyä

Scarlett

#863
Mykistävää! Kukaan ei voi väittää, etteikö tuommoinen terra olisi jo hamsun luksuskämpän lisäksi upea sisustuselementti! Ihanat vaahteranlehdet  :sydan

edit: Noista vaahteranlehdistä tuli nyt kyllä todellinen inspiraatio. Itsellä on terrassa taustapahvina tavallista ruskeaa askartelukartonkia, mutta siihen voisi ehkä laittaa jotain lehtiä koristeeksi... Esittelen sitten täällä jos saan jotain aikaiseksi.

MirkkuH

#864
^mulla on yksi idea: jos hankkis vesivärit ja niillä maalaisi taustalasiin jotain esim. oksantapaisia...jouluksi voisi etulasin kulmiin yrittää väkertää vaikka lumihiutaleita :)

...niin mä olen vähän sellainen hullu-hamsterin-terra-sisustaja :D , onneksi on nyt kaksi mitä sisustaa ja kolmas vielä odottaa asukasta  :haha

Vevve

#865
Todella komeat asumukset Mirkun hamsuilla!  :sydan

metsku

#866
Niillä sellaisilla ikkunaväreillähän sais vaikka minkälaisia juttuja noihin terroihin koristeeksi. Ne on siis niitä jotka ensin tehdään kalvolle ja siitä sitten siirretään. Pois ottaessa ei jää mitään jälkiä ja ne pysyy todella hyvin. Eli varmasti koristeellisempaa kun vesiväri. Ja niitä saa myös kaikenlaisena glitterinä ym. ihanaa!

Cindy

#867
Mirkun hamstereilla tosi upeat asumukset!  :sydan Miten oot tehny terraan tuon vaahteranlehti taustan?  :) Tarvitsisin vähän vinkkejä terran taustoihin, kun on tulossa pari roboa lähiaikoina.
Jasu 20.04.2007 <3
Toshio 16.02.2010 <3

Vevve

#868
Tässä Kukan ja kahden kaksiviikkoisen naperon terra.


Cindy

#869
ui vitsi, tosi hieno terra!  :sydan ja tuo tausta on kiva, mistäs se on ostettu?  :D
Jasu 20.04.2007 <3
Toshio 16.02.2010 <3