• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

Tüna

#825
^ Ihan ok kokoinen tuo on mutta noin montaa tasoa et sinne kyllä saa mahtumaan varsinkin jos sinne pitäis vielä juoksupyöränkin mahtua.

Juulia

#826
Tuon korkuiseen asumukseen ei kyllä mielestäni mahdu noin montaa tasoa, tai ainakaan niin, että sen vielä sitten saisi kivasti sisustettua.
Meidän syyriksillä on 80 x 44 x 42cm häkit ja niihin mahtuu järkevästi juuri kaksi tasoa. Tosin toisen tason olen poistanut, koska muuten häkkiä ei saisi kovinkaan kivasti ja järkevästi sisustettua. Taso vie ainakin meillä sitten tilaa hieman korkeammilta virikkeiltä ja isoa juoksupyörääkään ei tasojen väliin helposti mahdu...
Mieluummin lisäisin pohjapinta-alaa enemmän jos jotain haluaa lisätä! :)
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Hamsufani97

#827
Kaksi tasoa sinne laitoin,tuli siittä ihan järkevän näköinen,mutta luulen että yksi saa riittää joten taidan ottaa toisen pois.  :grin

Vevve

#828
Petshopissa on tarjouksessa poistoon menevät L-kokoiset flätit 13,50€. Oli ihan pakko ostaa yksi, vaikka rahojen piti olla säästössä Vantaan näyttelymaksuihin... Flätit vaan on niin käteviä poikasboxeina.

Mandi

#829
Lainaus käyttäjältä: "Hanne"Voisiko joku kertoa minulle, mikä eläin tungetaan häkkiin kokoa 38 x 24 x 24 cm? :c8


Juu, meinas keskisen "lemmikkijutussa" se ihminen myydä mulle talikon tollaseen  :shock:  Totesin että oksat pois ja pala juurtakin! Nätti se talvikko olis ollu mutta meinasin oikein suuttua kun se sellaista ehdotti!

Nappula

#830
Tässä nyt tämä Nepparin terra.  :)

Sivultapäin:



Ja ylhäältäpäin:



Sitä ennen Neppari asui siis siinä (Miipemin) minidunassa, tässä pari kuvaa nyt siitäkin...

Toinen sivu:



Ja toinen sivu:



Osa kuvista on vähän sumeita. Nämä samat kuvat on myös tuolla kuvagalleriassa, sieltä ne tänne kopsasinkin kun en osaa niitä muuten laittaa...  :oops:
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

muumimamma-64

#831
Meillä osa hamsuista asuu terroissa ja uusin tulokas gabberissa sekä vanhus dunassa myöskin.
Erämaan Salaisuus aka Torak  asuu tällaisessa 80x40x40 terrassa, jossa jo osa rullista ym on hautautunut purujen alle Torakin sisustaessa asumustaan mieleisekseen.


Jessikan terra on 80x35x38 ja typyn mielipuuhaa on saada myllättyä purut aina terran toisen päähän, joten mökkikin jo melkein hautautunut. Typy on aivan innoissaan , kun terras paljon purua missä möyriä.


Molemmilla tuolla terroissaan tuollaiset isot jalalliset mökit, joissa periaatteessa 2 huonetta, mutta olemme ottaneet pohjat pois niin ovat rahdanneet sinne vaik kuink paljon paperia ym pesätarvetta. Mökeissä myös avautuvat katot saranoilla. Dunaan nuo ei oikein kunnolla mahdu, kun katto hieman kalteva, joten ei jää tarpeeksi tilaa olla katolla.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

Heli

#832
Onko kukaan ostanut liikkeestä lasia ja tehnyt itse terroja? Mitähän semmoset valmiiksi leikatut ja hiotut lasinpalaset maksaa..? Kellään mitään hajua tahi kokemusta asiasta?  :)

Tosin vois tietty kysellä suoraan lasiliikkeestäkin. Yhden ainakin tuossa pikavilkaisulla löysin mistä vois tiedustella.
Destiny's hamsterit 2001-2009

GaneshaX

#833
Lasista ei tietoa, mutta kunnollisen pleksiterran tarvikkeisiin saa ainakin uppoomaan ihan kivasti. Miksi tehdä itse, kun vanhoja akvoja/terroja saa aivan ryöstö hintaan välillä  :mrgreen:
Ostaisin heti pari sellasta, jos vaan repis tilan jostain  :nihkee: (mut tosiaan vain pari)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

tintsku

#834
Nappula, Miten hamsus pääsee tuosta lasin/pleksin yli toiselle puolelle terraa?
Käytätkö pesävanua?

Hienot puumökit muumimamman hamsuilla :)

Nappula

#835
tintsku// Siellä on n. 7cm x 7cm pyöreä reikä, josta se pääsee kulkemaan.

Käytin kyllä, mutta nyt ei ole sitä käytössä (käytän nyt vessapaperisilppua). Olen kuullut kyllä että hamsu voi tukehtua siihen tai vanu voi nieltynä olla vaarallista... Mutta käytän sitä vain silloin kun Nepparin terraa siivoan, siis siinä laatikossa missä Neppa on niin siellä on sellanen ruukku jossa on sitä pesävanua jossa Neppari nukkuu.  :)


//Muoks// Lisään tähän vielä että se väliseinä on siinä sen takia, että se tukee pohjaa nostettaessa, pleksiä kun on tämä terra.
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

Meba

#836
Lainaus käyttäjältä: "Heli"Onko kukaan ostanut liikkeestä lasia ja tehnyt itse terroja? Mitähän semmoset valmiiksi leikatut ja hiotut lasinpalaset maksaa..? Kellään mitään hajua tahi kokemusta asiasta? :)

Tosin vois tietty kysellä suoraan lasiliikkeestäkin. Yhden ainakin tuossa pikavilkaisulla löysin mistä vois tiedustella.

Minullakaan ei lasin hinnasta ole tietoa, mutta kysyin kerran lasiliikkeestä pleksin hintaa ja se oli huimat 90e/neliö  :shock:  Eli hyvin pienenkin terran tekemiseen olisi helposti mennyt se 100e, joten luovuin ajatuksesta. Uskoisin että lasi on varmaan samaa hintaluokkaa (?)  :roll:

Nappula

#837
Joo, pleksi on toosi kallista.  :huh  Mut me päädyttiin iskän kanssa tekemään itse terra pleksistä, joka oli jäänyt yli yhestä jännästä hommasta jonka se oli tehnyt (joo, en oikeen tiiä miten sen selittäisin...  :oops: ). Eläinkaupoissa oli nimittäin niin kalliita dunia/gabbereita, joten oli paljon parempi ratkaisu tehdä itse terra pleksistä, saatiinhan sillä tavalla paljon isompikin asumus hamsulle.  :yes:
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

Heli

#838
Tiedän että pleksi on tosi kallista, mutta lasi ei käsittääkseni. Ei vaan ole mitään hajua että mitä se lasi sitten maksaa.  :D En usko että kovin kallista on ainakaan silloin jos ostaa isot levyt joita ei ole leikattu eikä siis myöskään hiottu.

Halpojen käytettyjen hintakin nousee isoksi jos joutuu toiselta puolen Suomea lähteä hakemaan. Ja toisaalta, jos tekee itse niin saa just sellaset mitat kun haluaa ja jos tekeepi useamman niin saa jopa samanlaiset.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Vevve

#839
^ Me ostettiin joskus 0,5cm paksuista lasia 1x1m neliö, se maksoi 20€. Pyydettiin jämäpaloja lasimosaiikkia varten mutta ne vaan pokkana leikkas jonkun neliön joka me jouduttiin sitten kotona rikkomaan palasiksi kuitenkin.