• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

Meba

#705
^Kiitos  :) Pajutunneli on umpinainen, sellainen "putkilo" tavallaan. Se oli muuten ihan helppo rakentaa, mutta vaikeinta oli päätellä metallilanka niin, ettei jää mitään terävää minnekään. Laitan tasosta ja tunnelista selvemmän kuvan tuonne virikkeet-osioon  :)

eta

#706
Hieno asumus Meballa  :)  

Itse taas tein löydön kirpparilta. Siihen dunaan jonka löysin 5 eurolla ja jonka kirkas yläosa oli naarmuinen, löysin uuden yläosan, joka on aivan kirkas ja vain nurkassa pieni viilto,  1 eurolla. Sain siis 6 eurolla ehjän dunan.
Siellä oli myös muutama minidunan yläosa myynnissä eurolla mutta niitä en ostanut kun omani ovat hyviä vielä.

Anonymous

#707
Joillain sitten käy hyvä tuuri ku löytää noin halvalla mutta täällä ei missään kirpparilla ole myynnissä mitään hamsutavaraa :x

Olive

#708
Oon mä monitorin kirpparilta ostanut ainakin kaks minidunaa tarvikkeineen jotain 5e/kpl.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

jjenna

#709
Mä oon kans monitorilta ostanu pari syrkkikokosta ferplastin dunaa 7 €/kpl, yhen ferplastin minidunan 4 €/kpl ja 80 cm lasiterraarion 12 €  :)  :yes:
Hamsterikasvatus jäädytettynä

nemuli

#710
Hmm. Onko syrkkikokoiselle hyvä niinkuin tuo "Duna Hamster"? Ku ite käsitin, että ainakin tuo "Mini Duna Hamster" olisi todellakis kääpiöhamsuille  :)

Anonymous

#711
Olive: se on kyllä tosi harvinaista että täältä noita löytää jollei käy joka päivä kierroksella ja sillonkin mun tuurilla väärään aikaan  :x

metsku

#712
Lainaus käyttäjältä: "Olive"Mä aina hemmottelen itteeni ostamalla uusia asumuksia tai elukoille jotain, mistä tiedän niiden tykkäävän  8-) On varmaan yks asia mistä saan enemmän mielihyvää ja se on, kun saa ostaa lapsille.

Meillä elukat ovat kyllä paljon kiitollisempia saamastaan kamasta kun lapsi. Lapselle ostamisen nautinto väheni merkittävästi kun lapsi rupesi yökkimään kaikelle äidin ostamalle ja vaatii saada itse valita. Valitsee tietenkin aina sitä äidin mielestä kamalinta.  xD

blood.and.tears

#713
Näin meillä siivouksen jälkeen:




Alusena siis biolanin hajusieppoa ja parhain virike kamin mielestä on tuo iso heinäkasa. Rakastaa ehdottomasti tuolla heinän ja turpeen seassa möyrimistä.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Elida

#714
Nyt Eppi on ollut meillä jo jonkin aikaa ja häkin sisustus vaihtuu kerran viikossa siivotessa. Tällä hetkellä tuo on aika täynnä sälää, mutta neiti tuntuu tykkäävän. Juoksupyörää ei ole vieläkään, mutta hankin, kunhan löydän sopivan (haluan puisen). Mihinköhän sen saa mahtumaan... ;)

Eli, Epin häkki on 100 x 50 x 50 -kokoinen ja yhdessä kulmassa on lisätaso. Häkissä on myös
  • vessakoppi (jota Eppi viimein oppi käyttämään! Nyt pitäisi vielä hankkia sinne puupellettiä, ettei haisisi niin paljon)
  • iso pahvilaatikko tunnelina
  • pieni pahvilaatikko haudattuna puruihin ja sen oviaukon suojana pieni pajusilta
  • heinäputki
  • monta pajuista siltaa/tikapuuta
  • linnamainen, kaksiosainen mökki välitunneleineen
  • pahvilaatikko tasolla (Eppi tykkää tästä laatikosta jostain syystä erityisen paljon, eikä ole tuhonnutkaan sitä yhtään, vaikka on ollut alusta asti sisustuksissa mukana
  • puinen lasten laiva (maalien turvallisuus tarkistettu myös hamsterinäkökulmasta :D)
  • kivi
  • kaksi astiaa ruoalle, juomapullo, mineraalikivi, siemenpötkö (joka ei taida maistua Epille, kun on ollut alusta asti tuolla, eikä vieläkään näy edes, että sitä olisi syöty.

Voisi ehkä muuten luulla, että Eppi nukkuisi jossain laatikossa tai mökissä, mutta ei... Ensin neiti yritti muuttaa vessaan, mutta kun oppi pissimään sinne, ei se ollut enää niin kivaa. Ja sitten kaivoi itse tunnelin puruihin laivan alle ja asustaa siellä. :D Kuvia on häkin läpi vähän hankala ottaa, mutta ainakin tuosta päätykuvasta näkyy monikerroksisuus.

Häkin pääty: //http://www.ampiaistehdas.net/tanja/wp-content/uploads/hakkipaaty.JPG
Häkki sivusta: //http://www.ampiaistehdas.net/tanja/wp-content/uploads/hakkisivusta.JPG

ps. Kuvasta näkyy myös, etten uskalla luottaa häkin luukkujen pitävyyteen, vaan olen varmistanut ne rautalangalla. :D
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

tintsku

#715
^Vaauuuu!! Tosi hieno ja iso, mistä olet ostanut häkin?
Oikea luksus asumus hamsulle.

Elida

#716
^Hups, kirjoitusvirhe tuossa koossa eli ei 120 vaan 100 cm pitkä. No, aika iso se on noinkin. ;D Korjasin kuitenkin sen tekstiin.

Häkki on ostettu //http://www.xxl-heimtiercenter.com/shop/ ja asumme siis itse Saksassa; siksi saksalainen nettikauppa (täällä toimitetaan paketit aina kivasti kotiin asti eli ei tarvinnut edes raahata postista!).
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

nemuli

#717
Mein Ronjapa asuu ihan dunassa. Ensin mentiin Eläinplaneetasta katsomaan häkkiä ja sit käytiin toisessakin kaupassa katsomassa, onko parempia värivaihtoehtoja. Siellä ei edes ollut Duna Hamster dunia, vain Mini Dunia. Ja myyjä sanoi niiden olevan ihan ok syrkeille! O__o Nooh, mentihin sitten takaisin Eläinplaneettaan ja ostettiin häkkikin sieltä. Saatiin 10% alennusta, kun ostettiin hamsterikin samasta paikasta :--3

Tuossapa olisi kuva mein hamsterinurkasta, jossa säilytän kaikki hoitokamppeet.

Tüna

#718
^ Oliko tuolla kupissa kylpyhiekkaa vai näinkö ihan väärin? o.o Syyrialainen ei tarvitse kylpyhiekkaa.

tiiitu

#719
^^ Ja tuo juomapullo ei oo ehkä mikään paras mahdollinen, ostin meinaan ensimmäiselle hamsulleni tollasen sillon ja se ei osannu juoda siitä. Mutta tuo imukupillinen pidike on hyvä, oon vetäny nippusiteellä classic -pullon siihen ja se on tälläkin hetkellä käytössä :)