• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

« edellinen - seuraava »

Never

#750
Sain vihdoinkin otettua Mantasta (ikää hieman alle 6vk) muutaman suht. hyvän kuvan.  :) Kuvat vääristävät hieman värejä. "Laikut" näkyvät paljon voimakkaimpina kuin oikeasti.
Onko neiti pk kyyhkynharmaa kilpikonna? En ole oikein perillä hamsujen väreistä.  :oops:

//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=111316&s=images&img=19967763&setid=62627
//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=111316&s=images&setid=62627&img=19967758&do-ref=nextButton
//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=111316&s=images&setid=62627&img=19967745&do-ref=nextButton

Minski

#751
Lainaus käyttäjältä: "Annina"Juuressa on vaaleanpaa väriä. Se väri ikäänkuin vaalenee sinne juureen. Ja punasilmäinen on, joskin se taitaa ihan kuvistakin jo näkyä.
Ok. Oisko se sit se minkki ? Mulle minkki on ihan tuntematon väri, mutta mitä nyt minkin kuvausta luin niin mun mielestä toi sun kertoma sopis sille; "Värin on oltava oranssinruskea ja ulotuttava syvälle turkkiin saakka. Pohjavärin on oltava crememäisen oranssinruskea." Hunaja-kyyhkynharmaa se ei ole, kun sillä on liian syvään ulottuvaa toi harmaa, jos vasta karvan juuressa on vaaleempaa väriä. Hunaja-kyyhkynharmaallahan on tavallaan kerroksittain "kolmea väriä"; harmaalla tikatut karvan päät, sit sitä hunajaa alla ja vielä karvan juuri on norsunluun väristä.

Toi Anninan hamsu näyttää ihan sen hamsun kaksoisolennolta, jonka väriä Kaisa ja tiikeripupu joku aika sitten ihmetteli; viewtopic.php?f=35&t=1310&p=96694 (neljäs viesti) :)
Hamsteriton tätä nykyä

Pertti

#752
Voisko noi Sintturaisen pennut olla jonkinsortin keltaisia-cremenä? Mä oon kuvissa näkevinäni ainakin tolla tummemmalla tikkauksen, joten mikään creme se ei voi olla.. Voishan toi vaaleempi olla esimerkiks rs keltainen-creme umborous tai vaikka mitä villiä  :P Toisaalta, toi tummempi näyttää kyllä vähän niiltä huonommilta vuosituhannen alun kemuiltakin... Mutta enihau aika kermahtavia noi on mun mielestä?
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Sintturainen

#753
^Joo siis tummalla oli tikkausta pienenä, eli se on varmaan jonkin sortin keltainen-härpäke. Mutta noi vaaleemmat on kyllä ihan yksivärisiä, tosi vaaleilta cremeiltä ne näyttää mutta noi silmät ja korvat nyt hämää...

Pertti

#754
Mun mielestä ton vaaleemman silmät on jotain muutaku mustat, ehkä ruskeat? Tai jos se on joku bbpp-hässäkkä? :D
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Sintturainen

#755
^Pitäskö jättää tollanen vaalee kotiin niin näkee mikä siitä tulee  :grin

Aya

#756
Lainaus käyttäjältä: "Pertti"Voisko noi Sintturaisen pennut olla jonkinsortin keltaisia-cremenä? Mä oon kuvissa näkevinäni ainakin tolla tummemmalla tikkauksen, joten mikään creme se ei voi olla.. Voishan toi vaaleempi olla esimerkiks rs keltainen-creme umborous tai vaikka mitä villiä  :P Toisaalta, toi tummempi näyttää kyllä vähän niiltä huonommilta vuosituhannen alun kemuiltakin... Mutta enihau aika kermahtavia noi on mun mielestä?
Mulla tuli mieleen hyvin samantapaiset arvaukset kuin Petellä  :yes: Ja olen myös sitä mieltä et tuo vaaleempi näyttää ruskeasilmäiseltä, mutta ei kyllä mun mielestä ole pelkkä karkki, vaan nimeenomaan joku keltainencreme (ja mahdollisesti jotain mustaakin :P) härpäkkeli.

Sintturainen

#757
^Ainakin tuollainen vaalea uros on jäämässä tähän lähistölle, jospa sitä joskus näyttelyissä näkisi että miksi tuo väri kehittyy...  ;)

Ramone

#758
Noh, petsiessä taas seikkailin ja löysin tälläisen hamsterin http://www.petsie.fi/pet.php?petid=113458&del=1
Omistaja sanoo, että tämä on varmasti creme ja että papereissa lukee... Ja että voi kuvassa väri hämätä... Saako tästä millään cremeä??? Kun cremellä ei ole tuollaisia poskimerkkejä yms. Eikö ole hopeanharmaa.

Joo oli taas vähän turha kysymys  ;)     sry
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

Ninde

#759
^On hopeanharmaa, creme on yksivärinen eikä kuva voi kyllä mitenkään hämätä niin paljon että kyseinen hamsu menisi cremestä. Kannattaa linkittää cremen värimääritelmä täältä yhdistyksen sivuilta hänelle (ja vaikka hopeanharmaankin), jos ei muuten usko.

Hamsufani97

#760
Pilvi on hopeasoopeli,niin onko värivirhe jos sen mahassa menee ihan ohut valkoinen viiva? Kun luin että valkoiset laikut mahassa ovat virhe mutta entä sellainen ihan ohut viiva?


muoks// oikeastaan se viiva ei mene edes mahassa vaan ennemmin kaulassa. mutta en minä tiiä..

Humbug

#761
:oops: Kyllä mä nyt melko varmasti sen itsekkin tajuan, mutta tahtoisin fiksummalta varmistuksen. :sydan


Marla

#762
^ Musta valkonauhainen. :) Ja mä haluan tuon nauhan mun valkonauhaisille! :sydan

Humbug

#763
Kiitos Marla. :sydan Näin asian itsekkin järkeilin, mutta yleensä jos olen tietävinäni jonkun asian, niin kohta joku tulee ja korjaa. :teipit Varmistin vielä. xD

Eve87

#764
http://irc-galleria.net/user/kuritonkak ... /114042481

yhdistelmästä luonnonvalkoinen-normaali umborous satiini

Aluksi näytti ihan hopeasoopelilta, mutta väri on alkanut muuttua?
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani