• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

« edellinen - seuraava »

Ninde

#765
Taitaa olla tavallinen soopeli, pohjaväri näyttäisi crememäiseltä, tosin hiukan mua hämää se että se on melko ruskea, ikää ei kai kuitenkaan ole kovin paljon? Joku soopeleita enemmän tunteva (esim. PiiaL, Aya) voisi vielä sanoa mielipiteensä. :)

PiiaL

#766
Kyllä minäkin sanoisin, että tuo Eeven poikanen on tavallinen soopeli. Ei kaikki soopelit tuon ikäisinä muksuinakaan ole mitään tosi tummia, toiset ovat vaaleampia, epätasaisen värisiä ja/tai ruskettuvat nopeammin. Ja tuossa kuvassa näyttäisi (ainakin minun ruudullani) valaistuskin olevan aika lämmin, joten se saattaa vaikuttaa tuohon turkin sävyyn kuvassa.
En ainakaan itse erottanut kuvista tuolla poikasella mitään värimerkkejä ja selkeät crememäiset silmärenkaatkin on.

wiidii

#767
Minusta tuolla kansiossa oli muitakin soopelin värisiä poikasia, joilla oli selkeästi crememäiset silmärenkaat. Eivät ainakaan vaikuttaneet lainkaan hopeasoopeleilta, joiksi oli merkattu. Lisäksi yksi lk musta uros oli merkattu soopeliksi, vaikkei sillä soopelin silmärenkaita tai pohjaväriä näyttänyt olevan.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

EK05

#768
Mitä tarkoittaa joidenkin värien perään laitettu white?

Esim. normaali umborous white, hopeasoopeli white ?

wiidii

#769
White on hamstereiden ei-standardi kuvio, joka aiheuttaa mm. valkoisia, yksittäisi karvoja pitkin hamsterin kehoa sekä kokonaan valkoisen mahan / suuria valkoisia kuvioita.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Hamsufani97

#770
Lainaus käyttäjältä: "Hamsufani97"Pilvi on hopeasoopeli,niin onko värivirhe jos sen mahassa menee ihan ohut valkoinen viiva? Kun luin että valkoiset laikut mahassa ovat virhe mutta entä sellainen ihan ohut viiva?


muoks// oikeastaan se viiva ei mene edes mahassa vaan ennemmin kaulassa. mutta en minä tiiä..


Nostetaan vähän ylemmäs kun ei vastausta ole kuulunut. :D

Anonymous

#771
Siis näköjään viisaammat sano että se onkin virhe. Meijänkin keltanen umborous naaraalla menee ohut valkoinen viiru kaulan alla. Eikä siitä kyllä rokotettu viime näyttelyssä kun oli ei-standardi 1.

Hamsufani97

#772
Huh,hyvä että se ei ole virhe :D Kiitos!

Ninde

#773
No siis kyllähän valkoinen väri vatsassa periaatteessa on virhe, ei väliä missä muodossa se siellä esiintyy, mutta harvempi tuomari niistä sen suuremmin rokottaa, korkeintaan huomauttaa asiasta arvostelukaavakkeeseen.

Hamsufani97

#774
Mutta kun en osaa sanoa meneekö viiva vatsassa vai kaulassa :D Kun Pilvi ei kauan paikalla pysy että pystyisin kunnolla katsomaan. Luulen kuitenkin,että se menee kaulassa.

Mustikkamaan

#775
Varmaan liki kaikilla hamstereilla lähtee leuasta masun suuntaan valkoista, enemmän tai vähemmän. Sitä voi olla myös vatsassa - niin ikään enemmän tai vähemmän. Varmaan kukaan tuomari ei miinusta siitä "oikeasti", mutta jos valkoista on paljon, siitä voi tulla huomatus kaavakkeeseen (kuten Niina jo totesi). Eli PERIAATTEESSA se on "värivirhe", mutta käytännössä ei kuitenkaan, koska moinen on melkein kaikilla :D

...ja meikäläisen (ulkomuototuomari minäkin) mielipide: pienet valkoiset täplät masussa/rinnassa on vaan söpöjä  :lov
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Monsterhamster

#776
Ööh, en nyt ole varma minne tämä kuuluisi, mutta laitan tänne. Minua siis alkoi ihmetyttää edesmenneen "talvikkoni" väritys. Ostettu eläinkaupasta, joten ei voi olla varma onko hybridi vai puhdas talvikko. Kuvassa Soppa on jo vanha, joten ei enää kauhean "hyvässä" kunnossa. Mikä tämä on, vai onko enemmänkin hybridi?
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=32057
lk musta valkonauhainen laikukas naaras Kayla Ewell
R.I.P Riki, Chopin, Pikkupoopo, Suklaasydän & Hip-Hei

Anonymous

#777
Vaikuttaisi hybridiltä minun mielestä.

Ramone

#778
Minkäs värinen poika on? Toinen korva tumma/vaalea toinen vaalea. Onko se vain värivirheellinen musta laikukas vai miksi sen pää ei ole musta???
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=116170
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

Ninde

#779
^Laikukkaalla pitääkin olla valkoista päässä, valkonauhaisella taas on kuvioton pää. Tuo on itseasiassa ennemminkin suht hyvin laikuttunut, koska standardin mukaan "hamsterin on annettava vaikutelma valkoisesta eläimestä, jolla on värillisiä laikkuja", mutta mustaa väriä voisi kyllä olla vähän enemmän/isommat värilliset laikut.