• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

Vevve

#885
Mulla on melkeen kaikki hamsterikipot tuhkakuppeja!  :D Tuosta lähikirppikseltä saa aina sellaisia parittomia purkkeja ja purnukoita tyyliin 3kpl 10senttiä, joten mulla on vaikka mitä Viking Line-tuhkiksia ja pieniä parittomia mukeja ruokakuppeina. Mahtaa ne kirpparin tädit ihmetellä kun raahaan sieltä sylikaupalla tuhkakuppeja kotiin  :D  :D
Tuhkakupit on juuri sopivan kokoisia ruokakupeiksi :)

Jonsku

#886
Hei, mä sain tänään ihan sika-hyvän idean!
Samalla tyylillä kuin igluja, voi tehdä myös putkia! :P Ja tulee myös syrkeille sopivaa kokoa.

Eli jos teillä on joku korkea juomalasi/kuppi/tuoppi niin siihen vaan paljon talouspaperia päälle iglu-tekniikalla ja päät ilman paperia ja tuloksena pitäis olla putki :)
Vessapaperilla/muulla pehmeällä paperilla ei varmaan kannata tehä, että pysyy kasassa.

Tein jo yhden koe-kappaleen ja nyt vain odotetaan kuivumista :mrgreen:
´Sitä osaa mitä haluaa!`

Mrk

#887
Onkos muut kuulleet Sveitsiläisestä tutkimuksesta jonka mukaan kierrätyskartongissa on vaarallisia mineraaliöljyjä (painomusteesta)? Laitoin blogiin noi linkit mitä löytyi aiheesta: //http://talvikot.blogspot.com.

HamsterSailor

#888
Mites sitten ihan normi ruskeet pahvilootat? Onko niissäkin jotain tollasta?

HAMSUH

#889
Meinaako tuo siis muropakettei yms.?
Pieni sydän, iso sielu?

Mrk

#890
Noissa artikkeleissa ei eroteltu ruskeaa pahvia ja värikkäitä pahveja, en osaa sanoa onko tavallinen pahvi yhtään sen puhtaampaa. Tietysti maalaisjärjellä ajateltuna näin voisi olla - eihän ne värit tyhjästä synny.

Puolet pakkauskartongeista ovat noita jotka sisältävät mineraaliöljyjä, mutta mistä voi erottaa onko pahvi kierrätysvalmiste vai uutta tuotantoa (tuntuu kyllä tyhmältä dissata kierrätystä, mutta nähtävästi siinäkin voi olla huonoja puolia). Ehkä tuotteen valmistajalta voisi saada tietoa tarkemmin pakkausmateriaalin alkuperästä?

Tuolla BBC:n jutussa oli että jotkut valmistajat ovat jo reagoineet ongelmaan ja muutosta on luvassa.

wiidii

#891
Tuli tuosta mieleen kyllä esim. gerbiilien kovat kasvainongelmat - nehän vetelee sitä pahvia melkoisesti. Tässä voisi olla joku yhteys siihenkin sitten.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

HamsterSailor

#892
Alan varmaan korvaamaan noita pahvilaatikoita paperi-igluilla. Niistä saa kuiteskin aika lailla pahvilaatikon tapasia :)

jeebu

#893
Tämmösen 'virikkeen' iskän avustuksella toteutin :)
Nyt täytys lähteä siivoamaan dunaa niin saa sen sinnekkin  ;)

lk normaali vn Poutapilvi "Pipa" s. 10.09.2010
~ Syyrialainen rakkauspakkaus <3 ~

HAMSUH

#894
Paljonkos zooplussasta on toimituskulut?
Tos lukee aina et määrä,toimitus ja arvo, nii oisko se toi toimitus? Vissiiki 3,90e? Mut jos tilaa vaik 3 juttuu nii onkse siltiki vaa se 3,90e?
Pieni sydän, iso sielu?

jeebu

#895
juu on se toimitus, ja mun mielestä ainakin tilaat kuinka monta tahansa niin on toi 3,90€ ja jossakin tietyssä summassa se muistaakseni lähti sitten kokonaan, kun tilaa niin paljolla :)
lk normaali vn Poutapilvi "Pipa" s. 10.09.2010
~ Syyrialainen rakkauspakkaus <3 ~

Rossu

#896
Nyt sain vihdoin fleecea josta sitten teen Lilacille riipparin. Sitten ku lumet sulaa, ajattelin tehä vaikkka sellasen pajusillan. Ja kans paperi-iglujakin vois kokeilla :)
Syrkkipoitsu Locking Up The Sun "Leevi", lks blondi (26.11.2010)

Muistoissa]Talvikkotyttö Milla, normaali (29.7.2008-16.12.2010)[/color]
Syrkkineiti Lilac"Lili", pk keltainen umborous

Ken_G

#897
Lainaus käyttäjältä: "jeebu"juu on se toimitus, ja mun mielestä ainakin tilaat kuinka monta tahansa niin on toi 3,90€ ja jossakin tietyssä summassa se muistaakseni lähti sitten kokonaan, kun tilaa niin paljolla :)

Yli 39 € tilaukset zooplussasta ilman toimituskuluja, sen alle aina 3,90 tilauksen arvosta riippumatta.

sirius151

#898
Oma hamsu jyrsi tänään Karlie Wonderland-kiipeilymökin katon auki kerralla... sen lisäksi on paljon muuta jyrsittävää, tunneleita, silta, yms.

Hamsuttaja

#899
Mun hamsulla on just tommonen Karlie Wonderland pesämökkinä, mutta en ole nähnyt sitä vielä kertaakaan nakertaneen sitä.. Se ei oikein nuita keksi ja vessapaperirulliakana nakertele. Noi dunan kalterien nakertelu on kuitenkin sille mieluisaa..
Onko kenelläkään mitään vinkkejä miten opettaisin syrkkini vessaan.. Ostin sille semmosen eilen ja kun se on kakannu puruihin, niin olen kakan siirtäny vessaan ?? :mrgreen: