Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

wiidii

Mä sain eilen illalla ajatuksen että teenpäs taas kotisivut. Ne on ehkä joskus jopa valmiit. Tunnuksia ei tarvinnut tehdä, löysin vuoden 2005 takaiset websin tunnukset ja ne toimikin jopa.  XD  Nää on tällaiset väliaikaiset sivut sitten siihen asti että saan aikaa ja taitoa tehdä paremmat.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

spellcaster

Mitähän tuolle hysteriasyrkille seuraavaksi keksisi? Oon yrittänyt ulkoiluttaa neitiä mahdollisimman paljon, mutta lattialla ollessaan se hysterisoi, juoksee vaan seinän varsia ja hakee selvästi "pakoreittiä", kokeilin aitaustakin jossa piilomahdollisuuksia, mutta ei. Hirveä hysteria päällä.
Dunassakin on virikettä niin paljon kun kehtaa laittaa, mutta silti, dunan kattopinnat maistuvat, pullonreiät olen jo tilkinnyt, nyt alkoi päädyissä olevien kannen "pidikkeiden" narskutus. Millä ihmeellä saan sen viihtymään niin ettei tarvitsisi purkaa ahdistusta häkin syömiseen ja hätäilyyn? Vinkkejä?

Nape

Mä kokeilisin laittaa tuollaisen terraan.
Ja juoksutusta kokeilisin varmaan vasta vähän myöhemmin, hämärässä huoneessa. Hiljaa hyvää tulee :)

HamsterSailor

Meillä Peppi the Kuuluisa Kalterinnarskuttaja lopetti aika lailla siihen, kun sai lisähäkin gabberinsa päälle. Siellä se tykkää istuskella tutkailla maailmanmenoa ikuisuudet :)

Anonymous

Meillä pahin dunan tuhoaja Rölli muutti tossa alku viikosta terraan niin johan poitsu rauhottu.

Nape

Äkkiä lääkitys kuntoon, robohulluus on just iskemässä muhun, tarvin läääkettääääääää :hyper

Hessuinen

Mä olen vihdoin keksinyt täydellisen tavan lyhentää aina tarvittaessa Peitsun kynsiä. Pei tykkää kiipeillä häkissään kuin apina, ja tänään tuossa sohvalla istuskellessani katoin notta kynnethän olisi todella kivasti tuossa esillä kun aiemmin mainittu apina kiipeili kaltereita pitkin. Ja eikun herkkupalaa hakemaan, sitä sitten työnsin kaltereiden raosta ja pidin kiinni niin ettei Pei saanut vietyä herkkupalaa, ja samalla toisella kädellä napsin saksien kanssa pari kynttä inan lyhyemmäksi.

Tää tyttö on siis mun hamsuista vanhin ja aina ollut juuri sen jonka kynsiä ei uskalla leikata yksin kun ei millään tahdo olla minuuttiakaan aloillaan. Peillä on aina hirmuterävät kynnet jostain syystä, onkohan tuolla oksan ympärille kierretyllä sisalnarulla jotain osuutta asiaan, kissojen raapimispuissahan on samaista ympärillä ja tarkoitushan on kynsien teroittaminen, ellen ihan väärässä ole?
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Nape

Mä kyllä sanon, että ei tolla Ullalla voi olla kaikki kunnossa. Se on ollut tiukalla ruokavaliolla jo 4kk ainakin, eli n. 1 rkl siemenseosta (rapunzel+crispy) päivässä, josta on nypitty kaikki auringonkukansiemenet ja pähkinät pois, ei mitään spesiaaliherkkuja, ei soseita eikä puuroja, vain keitetty nokare jauhelihaa 1-2krt viikkoon tai jotain muuta, esim kananmunaa, kanaa tms.. Ja se tosiaan on nokare. Kasviksia paljon ja liikuntaa. Niin meinasin pyörtyä, kun punnitsin Ullan tänään; 265g :cry: ja aiemmin on painanut 245-250g.  En ymmärrä miten tämä voi olla mahdollista! Voikohan hormonihäiriö nostaa painoa. En mä ainakaan ymmärrä mitä mä voin enää tehdä.
Niin ja pitää vielä lisätä että Linda on ollut samalla dietillä nyt hyvinkään näyttelystä lähtien ja se on hoikistunut 15g.

lentsu

Nape nyt on paha tilanne! Voin kertoa, että tauti on TOSI rankka!  XD Mulla on niitä nyt 9 ja mä olen ihan mennyttä. Ajattelin tänäänkin herätessäni ihan ekaksi roboja, ja viimeiseksi illalla pyllistelin niiden terrojen ääressä. Pahapaha.  :P

En voinut muuten enää vastustaa kiusausta Taiskankaan kohdalla, vaan poimin sen hetkeksi kuljetusboxiin ja kurkkasin nopeasti pesään. Ainakin jotain 10 poikasta siellä kelli ja joukossa oli ylläreitäkin - sieltä on joko punasilmäisyys tai creme tai molemmat tullut läpi eli joukossa oli täysin aivan vaaleitakin poikasia. Ja onneksi tosi vähän mustia!  :)

Nape

Tää on tosiaan paha tilanne :P ja sulla lentsu kuulostaa todella pahalta tuo sun oireilu. Ilmeisesti ainut mikä tähän tepsii on robojen hankkiminen :angel
Jotain lievitystä on tulossa onneksi, kun Mirkulta on varattuna meidän Foordille kaveri, kun vaan jaksais odottaa :) Lempinimikin on jo päätetty: tietysti Ooppeli :D
Oon kyllä jo päättänyt että seuraavaksi jossain vaiheessa otan valkoisen ja huskyn jos vain löydän :)

Voi siellähän on Taiskalla kiva kasa nakkeja :lov  Sun täytyy lentsu laittaa sitten kuvia niistä kun ovat kuvausiässä :)

Mun täytyis vielä toukokuulle suurinpiirtein odottaa ennenku pääsen yhdistämään tuon "pariskunnan". Tuntuu menevän aika jotenki hitaasti nyt.

Yadell

Äh, meillä hamsterit olivat viime viikon isäni hoidettavana. Sinä aikana Hennin alahampaat oli kasvanut tosi pitkiksi :/ Ei auttanut muu kuin leikata.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Yadell

Ja minäkin juuri pari päivää sitten aloin haaveilemaan roboista  :lov Olisi ne kyllä ihania touhottajia.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Vevve

Kylläpä robot on nyt muodikkaita  :D  :sydan

HamsterSailor

Mullakin on ollut robokuumetta jo vuoden verran, mutta koskaan en (vielä) oo hankkinut. Oon pitänyt itteni kurissa :D Mut en mä kestä jos Littoisissa on roboja myynnissä :taju:

Hessuinen

Tää mun hamsteritulevaisuus ei taas vaihteeksi näytä hyvältä. Talossa 5 aikuista syrkiä (joista siis vaan nää 3 omia) +kasvamassa olevat syrkkimukulat, ja astmaoireita on taas alkanut ilmestymään vaikka hamsut majaileekin kaikki olohuoneen puolella. Tai pitkin talveahan on vähän jotain tynkää myös ollut, mutta olen ne parhaani mukaan yrittänyt laittaa kovan pakkasen piikkiin, nyt ei ole enää sitäkään. :(

Oireita tulee myös siskon luona jossa asustelee yksi syrkki, joten aika varmaahan tämä on. Huomenna varaan aikaa lekurille ja taidan pyytä prick-testiä jyrsijöille ja ihan huvin vuoksi myös parille muullekin elukalle, sen hinta kun ei siitä lukumäärästä oleellisesti muutu.. Mutta tuomiona tulee luultavasti olemaan notta hamsterikasvatus-haaveet kannattaa unohtaa, luultavasti on myös odotettavissa lääkekuurin aloittaminen näin 9-vuoden tauon jälkeen. :<
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava