• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

MirkkuH

#720
Mä olen tilannut (aika) paljon zooplus.com:sta ja tyytyväinen olen ollut...jos on ollut rikkinäistä tavaraa ovat korvanneet nopsaan.

Mustikkamaan

#721
Tossa äskön olin haistavinani sorpsen mein Uunon häkin kohilla, aattelin että no ny se män. Ihmettelin, että miten se noin äkkiä haisoopi, kun eilen illalla viimeks se ilosena tuli safkaa hakemaan. Noh, hain muovipussin sitten keittiöstä ja kaadoin rohkeasti mökin sisällöt häkin pohjalle. Uuno 2 v. 5 kk siinä vihasen näkösenä että jo se on ku tuolla tavoin herätellään kesken unien! Eipä siinä sitten mitään. Vaihdoinpa rytäkässä mökin uuteen ja siivosin pissanurkan, annoin parsakaaliakin häiriökorvaukseksi.

Ryhdyin ettimään sitten syyllistä hajuun, niin se oli mein campbellinaaras (Geishas) Alice joka oli män. Keskellä terraa nukkuma-asennossa. Ikää just vuosi. Sarjassamme: taas yksi tapaus jonon jatkeeksi, miksi en enää kasvata campbellejä.

Uuno on muuten tosi pirtsakka vieläkin. Kiipeileekin kö nuori mies ja ruokahalu on erittäin hyvä. Jonkin sortin kaihi sillä on silmissä, mutta se ei menoa haittaa. Saas nähä kuin kauan se vielä meinaa pötkiä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ken_G

#722
Valtteri on raapaissut häntäänsä johonkin, siinä on verestävä naarmu. Mielelläni antaisin Betadinella puhdistelun lisäksi Ditrim-kuurin varmuuden vuoksi, mutta ei satu sitä nyt olemaan jäljellä kun ei ole pitkään aikaan tarvinnut.

Eläinlääkärit taas eivät suostu soittamaan reseptiä apteekkiin näkemättä eläintä, vaikka noin pienen asian vuoksi ei ole oikeasti aihetta lääkärireissuun, kun mitään tulehdustakaan ei ole. Täytyy siis olla ilman Ditrimiä  :roll:

Edit. Nyt kun sain kiinni sen eläinlääkärin, jolla eniten olemme käyneet, niin sainpas sen reseptinkin apteekkiin. Ei ollut niin "virallismääräyksiin" vetoamista kuin kahdella muulla joille ensin soitin.

Maiju*

#723
Mäkin käytän zooplussaa säännöllisesti, eikä mitään ongelmia ole ollut ikinä.  :)
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

HamsterSailor

#724
Onko jollain tietoa, että mistä saa hamsun WC- laatikkoon soveltuvia puupellettejä?

Vevve

#725
^ Ihan perus eläinkauppakamaa on semmoset kissan puupelletit, ruokakaupoistakin usein löytyy.

Hessuinen

#726
^^Myös ihan cittareista ja prismoista saa. Mä itse tykkään henk.kohtaisesti enemmän cittarin pirkka-puupelleteistä, ne on hitusen isompia kuin prisman vastaavat ja pusseissa on vähemmän "silppua" mukana.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Mrk

#727
Voi että, tulipas kiva sähköposti. :sydan Kutsu hamsteri aiheiseen maalausnäyttelyyn! Oli niin mahti kuva kutsussa, että pakkohan se on mennä. :sydan

Vevve

#728
^ Mulle kans soittivat eilen ja pyysivät avajaisiin, että teen jotain juttua poskariin :)
Taiteilija on Kreetta Enckell, näyttely Helsingissä taidesalonki piirrossa (muistaakseni) tuossa huhtikuun ajan, jos jotakuta kiinnostaa!

Mrk

#729
^Siitä saakin kivan jutun, eipä noita hamsteriaiheisia taidenäyttelyitä ole varmaan aikaisemmin montaa pidetty.
Se kutsussu ollut kuva oli kyllä päivän piristys! :)

Mustikkamaan

#730
Mä sain kans kutun, mutta tuskin tuleepi mentyä. Lukisin kuiteski enempi ku mielelläni aiheesta Poskipussista :)

Edit: voi herrajestas, mun tekstejä on täällä taas joka paikassa  :teipit
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

jonna

#731
Lainaus käyttäjältä: "HamsterSailor"Onko jollain tietoa, että mistä saa hamsun WC- laatikkoon soveltuvia puupellettejä?

Ja kaikista halvimmathan ovat ne lämmitykseen tarkoitetut Vapo-puupelletit  xD
Lämmityspellettejä olen itse käyttänyt, saa ainakin rauta/maatalouskaupoista 20kg säkissä sekä HongKongissa oli kanssa vastaavia 15kg säkissä.
Vapo-säkki maksaa siinä 7-8€, Honkkarin säkki taisi olla 5,90e.
Tulevat paljon halvemmaksi kuin nuo kaupan parin kilon pussukat, toki yhdelle hamsterille tuo 20kg säkki on ehkä turhan iso  xD

HamsterSailor

#732
Kiitti vastauksista Vevve, Hessuinen ja jonna! Täytyy tsiikailla kaupassa niitä :) Ja juu, ennemmin ostan tyyliin kahden kilon pussin kun jonkun 20 kilon, kolme hamsua kuluttaa aika vähän loppujen lopuksi.

Nape

#733
Olipa ihan hauska tuollanen juoksutusaitaus, niitä on siis kaksi niin on ihan ok kokoinen alue kuljeksia, edellinen aitausten omistaja on päällystänyt kontaktimuovilla nuo, niin eipä oo kukaan kipparoimassa yli. Vähän vaihtelua hamsuille tuohon oikeaan lenkkialueeseen, missä yleensä käyvät. Lenkitin tuossa Lissun, Juutin, Filipin, Riston, Lillanin ja Gunvald-talvikon. Linda ja Ulla oli nukkumassa ja kylläpä kelloki taas meni niin, että pitäs laittaa pillit pussiin tältä illalta.

Pitäs käydä siellä punnitse -kaupassa, mikä se nyt olikaan ja ostella vähän eri pähkinöitä hamsuille ja jotain muutaki vois ostaa.

Oon kyllä tyytyväinen mun näihin löytöihin, kun löysin silloin sen juoksarin 3e, sit tuossa ostin kaks varmaanki minidunaa väliaikais/vara-asumuksiksi 6 ekpl ja niissä tuli ne tasot ja muutaki härpäkettä mukana ja sit vielä ostin nuo aituudet 4e kpl.

Sintturainen

#734
^Tuo voiskin olla hyvä idea päällystää tuollaiset aita-jutskat kontaktilla...  :)