Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Jinny

Mun pieni syyrialaismieheni tulee sunnuntaina kotiin! :lov Se on ollut nyt hetken aikaa astutuslainassa, ja tänään noita roboja käsitellessäni mietin, että voi kun olisi myös sellainen hamsteri, joka tykkää olla kädessä ja on siinä rauhassa ja kiltisti... :D Ja kohta se on kotona taas!

Vaikka kuulemani mukaan se on saanut niin huippuhyvää hoitoa siellä, ettei varmaan halua tulla enää kotiin :P

Minski

^ Kyllä se varmaan tulee mielellään kotiin saamaan ainoan syyriksen huomionsa, täällähän se on ollut yksi monesta, joten kyllä se varmaan hypyn kengässä odottaa ainoana syyriksenä olon autuutta :)
Hamsteriton tätä nykyä

Nape

Olipas eilen mukava kotiutua parin yön reissusta, kun Ulla ja Linda tulivat het tervehtiin meitä :lov

Wiidii: mä katoin sitä samaa dunaa, mut en ois saanu haettua sitä niin jätin huutamattA :)

wiidii

Lainaus käyttäjältä: "Minski"^ Voi mikä löytö. Oli kyllä vaatimaton myyjä, jos tuon pikkuhalkeaman takia oli "tyydyttävän" kunnon laittanut, mun mittapuulla tuo olis ollu melkein kuin uusi :)
Niinpä! Olihan tuo duna toki vähän pölyinen, mutta pesin sen ja ei tosiaan erottaisi uudesta ilman tuota halkeamaa. Tarrakin on dunan reunassa kiinni ja ei edes repsota.  :D

Lainaus käyttäjältä: "Nape"Wiidii: mä katoin sitä samaa dunaa, mut en ois saanu haettua sitä niin jätin huutamattA :)
Onneksi.  :mrgreen:  Tuo mies olisi kyllä postittanutkin, mutta henk.koht en ymmärrä ihmisiä jotka tilaa mitään noin isoa matkahuollon kautta kun se maksaa kuitenkin reippaamman puoleisesti.  :)

Minä täällä laittelen paria kuljetusboksia valmiiksi, kun huomenna aamulla on lähtö takaisin Saloon. Vien kaksi hamsua Saloon, ne kun mahtuu tuonne yksiöön vielä. Odottelen kyllä malttamattomana soittoa siitä, että meidät olisi valittu vuokralaisiksi yhteen kaksioon.. Sinne mahtuisi kaikki hamsutkin. :D Vaikka eihän minun vanhemmat noista hamsuista valita, mielellään hoitavat. Isälläkin jotain tekemistä.  :)
Valitsin yhteyden, jossa kaikki junat ovat InterCityjä - ensimmäinen yhteys olisi ollut myös pikajunalla, ja niissähän ei tunnetusti ole ilmastointia tai mitään.  :roll:  Tällaisella helteellä pysty hamsuparkoja pikajunassa kyllä kuljettamaan. Mutta onneksi on nyt junat IC-junia niin on ilmastointi ja kaikki, mukavan viileää matkata hamsuillakin.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Minski

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"henk.koht en ymmärrä ihmisiä jotka tilaa mitään noin isoa matkahuollon kautta kun se maksaa kuitenkin reippaamman puoleisesti.  :)
No ei se kyllä paljoa maksa, vain vähän päälle kympin. Eli tuo sunkaan ostama duna ei olis tullu Matkahuolto-kuluineen maksamaan kuin ehkä 18 euroa.

Oon ite ostanu 2 häkkiä ja yhden muoviterran Matkahuollon kautta ja en näe siinä mitään ihmeellistä, kysehän on vaan siitä mihin sen kymppinsä laittaa; joku maksaa sillä Matkahuollon kuljetuksen saadakseen jotain tarpeellista pitemmällä tähtäimellä, joku toinen vaikka ostaa sillä muutaman suklaalevyn saadakseen hetkellisen hyvön olontunteen.

Niin ja jos haluaa jonkun häkin ja vaihtoehdot on saada se 30 eurolla Matkahuoltokuluineen tai ostaa se satasella kaupasta niin ei ole epäilystäkään kumpi on parempi vaihtoehto :D
Hamsteriton tätä nykyä

Mustikkamaan

Lainaus käyttäjältä: "Minski"joku maksaa sillä Matkahuollon kuljetuksen saadakseen jotain tarpeellista pitemmällä tähtäimellä, joku toinen vaikka ostaa sillä muutaman suklaalevyn saadakseen hetkellisen hyvön olontunteen.

Äläs ny, suklaalevy voi pelastaa kokonaisen elämän! Suklaata ei saa väheksyä :D

Tuli mieleen, että nythän Matkahuollon kautta ei saa sit enää mitään eläimiä kuljettaa. Evira kielsi. Ennen sai kun oli hyvin pakattu ja joku oli heti toisessa päässä vastassa, mutta ei enää. Ihan ymmärrettävää sinänsä, mutta esmes mein käärme kulki Matkahuollon kautta, lämpimänä kesäpäivänä ja erittäin hyvin pakattuna, ja eläin tuli oikein terveenä perille. Et jos meinaa jotain kuljetella, niin tarvii järkätä muita kyytejä!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

MortimerRiddle

Jotenkin tuntuu että olen kurkkuani myöten täynnä hamstereita - kirjaimellisesti.  :mrgreen:

Iltaisin alkaa sellainen hosu ja touhutus, että meinaa kädet loppua kesken. Äiti ei kait pahemmin lomani aikana noita käsitellyt häkin ulkopuolella (karanneet sen sijaan olivat useampaankin otteeseen) ja nyt jokainen tuntuu olevan oikein hyperenerginen ja valmis mihin vain! Se vaan kun mitenkään ei pysty kuutta hamsteria samaan aikaan päästää jaloittelemaan. Ainoa hamsterivarma huone meillä on vessa ja sinnekin uskallan silti päästää ilman valvontaa ainoastaan Peetun. Sisu on sellainen tarmokas neiti ettei sitä yksin viitsi edes sinnekään päästää - kyllä se jostain sitä ilkityön aihetta aina keksii. Ja poikaset taas ovat luonnollisesti liian pieniä tuollaiseen, muutama aikuiselle hamsterille ei vaarallinen mutta poikasille kylläkin kolo sieltä kun löytyy. Olenkin todella iloinen ylimääräisestä terrasta sekä pahvilaatikosta jonne pystyn poikaset yleensä laittamaan. Ja siinä täytyy sitten vessavuoroissa vain vuorotella Sisun ja Peetun kesken.

Onneksi rauhoittuu kun kolme poikasta lähtee ensiviikolla maailmalle.  :sydan
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Jinny

Onkos muilla ongelmia banaanikärpäsistä näin helteillä? Meillä niitä on pörrännyt hamstereiden terraariossa / tuoreruokakipoissa jo jonkin aikaa, ja tuntuu, etten pääse niistä millään eroon :< Nyt tosin pesin kaikki paikat ja viritin niille ötököille ansoja, joten toivoa sopii, että ongelma on kohta entinen.

Tosi ärsyttävää vaan, kun kuitenkin on noita poikasiakin nyt tuossa ja niiden takia pitäisi kuitenkin sitä tuoreruokaa olla esillä koko ajan, ja se vaan houkuttelee lisää noita banaanikärpäsiä. Toivottavasti noi ansat auttaisivat pian.

Nape

^on ongelmaa,, mut niitä on tullu joka kesä vaikkei oo ollu hamsujakaan. Tolulla oon pyyhkinyt kaikki paikat ja hedelmät jääkaappiin, niin pysyy pois, puhdas tiskirätti ja tiskiharja. Tuoreruuat kantsii kerätä pesämökistä pois vaikka joka tai jokatoinen päivä.

Jinny

Joo, tuoreruokia on vaihdettu joka päivä, mutta tuntuu että kärpäset lentää siksi aikaa vähän sivummalle, ja palaa taas, kun laitan uusia tuoreita :x Keittiöön nuo eivät ole siis löytäneet, pyörivät täällä hamstereiden lähistöllä vaan.

Täytyy toivoa että nuo ansat vaan auttavat ajan kanssa... Nyt niitä vihulaisia näyttäisi istuskelevan noin kymmenisen kappaletta tuolla terraarion lasin sisäpinnalla, vaikken laittanut noille tuoreita vielä ollenkaan. Menisivät nyt pois!

Hessuinen

Mullakin on ollut parisen kesää ongelmia noiden banaanikärpästen kanssa. Aina välillä tuleekin sellainen tarmo metsästää niitä kun näkee niiden taas lisääntyneen, yleispuhdistusainepullo vaan käteen jolla mä niitä suihkin. pelkkä vesikin varmaan kävisi, mutta mun järjen mukaan ellen löydä niitä osuman jälkeen ne ainakin kuolee siihen myrkkymäärään minkä saa päälleen. Kun pitää silmät auki ja pullon käsillä saa aika tehokkaasti vähennettyä kantaa, kunnes taas unohtaa jotain pöydälle jonka johdosta niitä tulee lisää. :c8
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

GaneshaX

No meillä ei ole näkynyt banaanikärpäsiä vähään aikaan. Ampiaisia saa sitten ollakkin tappamassa koko ajan  :kieli
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

Meillä on noita ketun sittiäisiä vaikka mitä tekis :<

Minski

^ Sittiäisiä ?
Siis sellasia koppakuoriaisiako ?

Meillei oo nyt ollu banaanikärpäsiä juur olleska, mutta mun mielestä nyt ei viä oikein olekaan se pahin banaanikärpäsaika, tai ainakin mun muistin mukaan yleensä banaanikärpäsiä tulee enemmän sitte kun kesä alkaa olla ohi ja ilmat kylmenee. Ehdottomasti paras konsti saada banaanikärpäset pois on laittaa vaikka yön ajaksi avonainen muovipussi pöydälle ja pussiin vaikka jotain hedelmäpilttiä tms ja sit aamulla siellä on tuhoton määrä banaanikärpäsiä, sit vaan pussi kiinni ja ulos.

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Äläs ny, suklaalevy voi pelastaa kokonaisen elämän! Suklaata ei saa väheksyä :D

Tuli mieleen, että nythän Matkahuollon kautta ei saa sit enää mitään eläimiä kuljettaa. Evira kielsi. Ennen sai kun oli hyvin pakattu ja joku oli heti toisessa päässä vastassa, mutta ei enää. Ihan ymmärrettävää sinänsä, mutta esmes mein käärme kulki Matkahuollon kautta, lämpimänä kesäpäivänä ja erittäin hyvin pakattuna, ja eläin tuli oikein terveenä perille. Et jos meinaa jotain kuljetella, niin tarvii järkätä muita kyytejä!
Joo en väheksy suklaata, mutta sen hyödyt ei oo kuiteskaan tarpeeks suuret ja haittapuoliakin valitettavasti on sen kerääntyminen vyötärölle eli hamsuasumukset voittaa vertailun sata-nolla, niitä kun nostelee ja siivoo niin kunto vaan kasvaa :D

Eikös toi oo jo pitemmän aikaa ollu, ettei Matkahuolto kuskaa eläimiä ? Ihan kun olisin kuullu siitä jo jokunen vuosi sitten vai oonko vaan käsittäny väärin. Mutta en kyllä koskaan olis laittanutkaan jotain hamsupoikasta Matkahuollon kautta menemään.

Lainaus käyttäjältä: "MortimerRiddle"Jotenkin tuntuu että olen kurkkuani myöten täynnä hamstereita - kirjaimellisesti.  :mrgreen:

Iltaisin alkaa sellainen hosu ja touhutus, että meinaa kädet loppua kesken. Äiti ei kait pahemmin lomani aikana noita käsitellyt häkin ulkopuolella (karanneet sen sijaan olivat useampaankin otteeseen) ja nyt jokainen tuntuu olevan oikein hyperenerginen ja valmis mihin vain!
Ihania energiapakkauksia sulla siellä :D Mä taas tuossa just yhteen topicciin kirjotin, kun meillä hamsut on niin enkeleitä nykysin, mutta saas nähdä kun ne on nyt keränny energiaa muutaman kuukauden niin sit kun mun työt alkaa niin ne rupee tietty mellastaan öitä myöten, on ne niin ovelia :D
Hamsteriton tätä nykyä

Anonymous

Minski: just noita banskukärpäsiä tarkotin  :twisted:  Tarttee testaa tota konstia.